LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslag detacheringsbureau contract onbepaalde tijd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
kuklos

Re: Ontslag detacheringsbureau contract onbepaalde tijd

Ongelezen bericht door kuklos »

@robertob, je zou die vergoeding kunnen accepteren, met als voorwaarde dat je direct vrijgesteld bent van werk en het geld nog deze maand wordt uitbetaald.
Hoe niet netjes men ook bezig is, ik ben bang dat je deze zaak niet gaat winnen.
En omdat ze nu al gaan pesten zal de rechter straks ook een verstoorde arbeidsrelatie als excuus accepteren en wordt je dienstverband toch beeïndigd, alleen met wellicht minder geld.

Robertob

Ongelezen bericht door Robertob »

Beste allemaal,

Ik heb nu het volgende aangeboden gekregen:
EUR 6000,- tot 1/6/2010 mag de auto nog gebruiken daarna inleveren en krijg ook nog een vakantie erbij.

Redelijk?

kuklos

@Robertob, het bedrag is gezien jouw salaris en dienstverband daar in mijn ogen redelijk. Maar wat bedoel je met 1/6/2010?
Wanneer zou je dan uit dienst treden? En ben je vrijgesteld van werk? Of moet je in de tussentijd wel op kantoor komen en vacatures naspeuren en nabellen?

Robertob

De uitdienst datum is 1/5/2010. Omdat ik mijn eigen auto heb verkocht twee maanden geleden komen ze daar tegemoet door de leaseauto tot 1/6/2010 door mij te laten gebruiken met de kosten voor de werkgever.

Daarnaast mag ik een vakantie uitzoeken die de werkgever dan voor mij boekt en betaald.

Ik wordt ook per direct vrijgesteld van mijn werkzaamheden. Concurrentiebeding wordt geschrapt.

kuklos

@Robertob, resumerend:

Op dit moment is je salaris 3.000 per maand, en je bent een dik jaar in dienst.
Ze willen van je af en willen je 6.000 betalen als afkoopsom, plus een vakantie, je hoeft niet meer te werken, maar krijgt nog wel april doorbetaald, de auto mag je gebruiken de maand nadat je uit dienst bent, en je hebt geen concurrentiebeding.
Klinkt als doen in mijn oren.

Zit je nog wel aan het relatiebeding vast? (dus niet mogen werken bij klanten van je werkgever)

Robertob

Bedankt voor je teugkoppeling. Relatiebeding moet ik ff nakijken.

Robertob

wat is handig?

Aangeven dat als ik het contract hebt ondertekend dat de werkgever het bedrag per direct moet overmaken?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je met die 6000 ook best tevreden kan zijn. Maar een tegenvoorstel is natuurlijk altijd mogelijk. Je kunt dan bijvoorbeeld ook zeggen dat je vrijstelling van werkzaamheden wilt, of bv. de mogelijkheid om in de tijd van de baas te solliciteren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Als je zou willen, meestal is de lease auto ook te koop aan einde dienstverband omdat deze anders stil komt te staan en naar de handel moet dus vragen wat deze gaat kosten is niet verboden...

2 U werkt voor een werkgever maar het bureau moet vervangend werk proberen te vinden, als dit niet lukt is het jammer, daarom mocht U via dit tussenstation werken.

3 Vraag CWI of U vrijwillig werkloos is of niet gezien dit verhaal voor je gaat tekenen voor akkoord.

kuklos

@Robertob, ik durf je geen advies te geven aangaande je laatste vraag. Je zou kunnen vragen welke garanties je hebt dat zij hun belofte waarmaken.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

precies wat stofzuigertje zegt, vraag na bij CWI,
je gaat namelijk accoord met beeindiging van je werk, je neemt dus als het ware zelf ontslag, dit kan betekenen dat je geen recht hebt op een uitkering.
en dat is toch wel een veel groter probleem in de tijd. je zit zomaar een jaar thuis, en daar red je het niet van €6000,- en een vakantie.

ik zou toch echt goede raad bij het CWI inwinnen.

elynasedai

Ongelezen bericht door elynasedai »

Als het initiatief van het ontslag bij de werkgever ligt, geeft dat geen problemen voor je eventuele recht op WW-uitkering.

Zolang je maar niet verwijtbaar werkloos bent:
Als u WW aanvraagt, bekijkt UWV of het ontslag niet uw eigen schuld is. Dat noemen
we ook wel ‘verwijtbaar werkloos’. U bent verwijtbaar werkloos als u zich bijvoorbeeld
ernstig heeft misdragen. Meestal zal uw werkgever u dan op staande voet ontslaan.
Ook als u zonder reden zelf uw baan opzegt, bent u meestal verwijtbaar werkloos.
U krijgt dan vaak geen WW-uitkering of u krijgt de eerste tijd een lagere uitkering.

Gesloten