LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslag na 16,5 jaar dienst!

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
verkeerdverstuurd

Ontslag na 16,5 jaar dienst!

Ongelezen bericht door verkeerdverstuurd »

Even een uitleg!

* Wegens bedrijfseconomische redenen ontslag aangevragen.
* Onslag gekregen na 3 maanden via UWV Werkbedrijf.
* Geen enkele regeling getroffen.

Een aantal dingen die gebeurt zijn!

* Ontslagaanvraag is naar een verkeerd adres gestuurd en al mijn gegevens liggen op straat.
* In de ontslagaanvraag staat duidelijk dat ze geen contracten verlengen maar doen dit gewoon.
* Ontslagaanvraag bij het UWV 1 dag eerder afgestempelt dan de aanvraag.
* Verwijzingen naar een ontslagaanvraag waar de datum niet van klopt!
* Er staan heel veel fouten in de onslagaanvraag, namen, datering brieven, personeelslijsten met verkeerde functies en salarissen weggelaten.
* Voor dat ik uitslag van het UWV had had de baas mijn werkplek helemaal afgesloten. Ik kon niet meer op mijn pc en op de server (systeembeheerder).
Ik kon dus alleen koffie drinken en naar buiten kijken.
* Ze hebben me dus geestelijk kapot gemaakt en krijg van de stress allerei vreemde verschijnselen. Ik ben dus ziek thuis moeten blijven.
Kan mijn werkgever me op Non-Actief zetten en kunnen ze me mijn ontslagbrief sturen terwijl ik ziek ben??
* Dit is nog maar een klein gedeelte wat er allemaal mis is gegaan.

Kan een No Cure No Pay een oplossing bieden????

Graag jullie tips en adviezen.

Ad Verkaad

Re: Ontslag na 16,5 jaar dienst!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ga eens praten met een advocaat arbeidsrecht; als de advocaat succesvol is, worden zijn kosten vaak door de (ex-)werkgever betaald. De meeste advocaten doen sowieso een gratis intake, en in dat eerste gesprekje word je meestal (als het goed is) al een stuk wijzer voor wat betreft je positie en de kans op succes.

Figuren die no cure no pay aanbieden zijn over het algemeen charlatans die op eigen gewin uit zijn

seagoing racer2

Re: Ontslag na 16,5 jaar dienst!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Als er ontslag op economische gronden is aangevraagd en gekregen is een ziekmelding meestal geen reden tot herziening. Zeker als de ziekmelding na de indiening bij het UWV is ontstaan (vanwege de stress) zal de rechter dit niet snel accepteren.

Typfouten en andere verkeerde details ( verkeerde datums) die je noemt zijn niet echt belangrijk, focus jezelf niet daarop.

Echter ontslag op economische gronden zonder vergoeding kan wel kennelijk onredelijk zijn, en een rechter kan daarom wel degelijk alsnog een (kleine) vergoeding toekennen.

Belangrijk hierbij zijn de gevolgen voor de werknemer in verhouding tot de gevolgen voor de werkgever. Zaken die van belang zijn hierbij :

* Leeftijd, opleiding en werkervaring van werknemer. Hoe minder kans op een nieuwe baan hoe meer kans op een vergoeding
* Hoe slecht gaat het met de onderneming ? Is er werkelijk geen geld ? Hoe slechter het met het bedrijf gaat hoe minder kans op een vergoeding. Bij grotere bedrijven is de kans op een vergoeding meestal hoger dan bij kleinere bedrijven. Als er en reeele kans op een faillisement is zal een rechter terughoudend zijn met het toekennen van vergoedingen

Enfin, het is het beste om dit met een advocaat te bespreken. En inderdaad no cure no pay lijkt leuk maar is het meestal niet .

Als je bij de vakbond bent aangesloten kun je daar ook terecht.

Gesloten