| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgenomen gesprek wie kan mij helpen a.u.b.
opgenomen gesprek wie kan mij helpen a.u.b.
ik ben in de ziekte wet , mijn vrouw en ik hebben v/d/ week een gesprek gehad met mijn leidinggevende en iemand van personeel zaken
omdat ik vrij zware medicatie heb heeft mijn vrouw dit gesprek opgenomen omdat ik slecht kan onthouden wat ik op het moment van het gesprek niets van af wist dit vertelde ze mij pas bij thuiskomst
om mijn personeel consulent een beetje bang te maken heb ik hem s,avonds een mail gestuurd en gezegd in de mail dat het gesprek opgenomen is door ons
nu een paar dagen later krijg ik een brief van mijn baas dat ik schriftelijk moet verklaren aan hem waarom ik dat gesprek opgenomen heb zonder dit vooraf te melden
ook heeft mijn baas beslist om mij per direct op non actief te stellen ik dien mij beschikbaar te houden mijn loon zal over de perioden van non actiefstelling worden doorbetaald
wie kan mij helpen welke stappen ik nu het beste kan ondernemen
want hij steld dat ik hem voor maandag 13.00 uur moet berichten het is nu zaterdagmiddag en ik krijg de brief net pas met de post
ik hoor het graag
omdat ik vrij zware medicatie heb heeft mijn vrouw dit gesprek opgenomen omdat ik slecht kan onthouden wat ik op het moment van het gesprek niets van af wist dit vertelde ze mij pas bij thuiskomst
om mijn personeel consulent een beetje bang te maken heb ik hem s,avonds een mail gestuurd en gezegd in de mail dat het gesprek opgenomen is door ons
nu een paar dagen later krijg ik een brief van mijn baas dat ik schriftelijk moet verklaren aan hem waarom ik dat gesprek opgenomen heb zonder dit vooraf te melden
ook heeft mijn baas beslist om mij per direct op non actief te stellen ik dien mij beschikbaar te houden mijn loon zal over de perioden van non actiefstelling worden doorbetaald
wie kan mij helpen welke stappen ik nu het beste kan ondernemen
want hij steld dat ik hem voor maandag 13.00 uur moet berichten het is nu zaterdagmiddag en ik krijg de brief net pas met de post
ik hoor het graag
Re: opgenomen gesprek wie kan mij helpen a.u.b.
Er bestaan veel meningen en nog meer geruchten rond het opnemen van gesprekken. Bij twijfel heeft men het al snel over afluisteren en de strafbaarheid daarvan. Maar het is vrij simpel: het opnemen van een gesprek is niet strafbaar indien dit gebeurt in opdracht van een deelnemer aan het gesprek, of wanneer de deelnemer aan het gesprek dit doet.
Je had het dus vooraf moeten melden .
waarom deze actie
Als je niets te verbergen hebt is bovenstaande een niet zo handige actie.
Via deze link (http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AZ8381)kom je terecht bij een uitspraak van de kantonrechter te Breda. Deze zaak betreft een ontslagkwestie waarin het opnemen van een gesprek een groot onderdeel van de zaak vormt en uiteindelijk door de rechter is geaccepteerd als zijnde ‘geen schending van privacy’:
Advies: schrijf een brief en bied je excuses aan voor het niet vooraf melden van de opname,en dat je graag op korte termijn een nieuw gesprek wil aangaan.
succes Henk
Je had het dus vooraf moeten melden .
waarom deze actie
Als je niets te verbergen hebt is bovenstaande een niet zo handige actie.
Via deze link (http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AZ8381)kom je terecht bij een uitspraak van de kantonrechter te Breda. Deze zaak betreft een ontslagkwestie waarin het opnemen van een gesprek een groot onderdeel van de zaak vormt en uiteindelijk door de rechter is geaccepteerd als zijnde ‘geen schending van privacy’:
Advies: schrijf een brief en bied je excuses aan voor het niet vooraf melden van de opname,en dat je graag op korte termijn een nieuw gesprek wil aangaan.
succes Henk
hoi henk
ja ik moet er bij vermelden dat er van te voren wat over en weer is gemaild tussen de personeel consulent en mij de p.cons. vondt in mijn mailtjes naar hem wat teksten staan die hij niet netjes vond en overwoog om met deze teksten hogerop te gaan binnen het bedrijf vandaar mijn bang makertje naar hem toe ik dacht als jij wat hebt heb ik ook wat
moet erbij vertellen dat heel het gesprek waardeloos verlopen was
meer ruzie dan gesprek
probleem is dat ze 11.000 mensen kwijt moeten dus iedere stok die ze kunnen vinden om toe te slaan pakken ze met 2 handen aan
is inderdaad geen slimme zet van mij , maar van de andere kant wist ik niet dat mijn vrouw dit op nam dit wist ik pas
toen ik thuis kwam en mijn vrouw werkt niet in dit bedrijf
dus weet niet of ze me zomaar op non actief kunnen zetten
excuses aan bieden is nu zeker geen goed moment denk ik
rechtsbijstand maar inschakelen denk ik
ja ik moet er bij vermelden dat er van te voren wat over en weer is gemaild tussen de personeel consulent en mij de p.cons. vondt in mijn mailtjes naar hem wat teksten staan die hij niet netjes vond en overwoog om met deze teksten hogerop te gaan binnen het bedrijf vandaar mijn bang makertje naar hem toe ik dacht als jij wat hebt heb ik ook wat
meer ruzie dan gesprek
probleem is dat ze 11.000 mensen kwijt moeten dus iedere stok die ze kunnen vinden om toe te slaan pakken ze met 2 handen aan
is inderdaad geen slimme zet van mij , maar van de andere kant wist ik niet dat mijn vrouw dit op nam dit wist ik pas
toen ik thuis kwam en mijn vrouw werkt niet in dit bedrijf
dus weet niet of ze me zomaar op non actief kunnen zetten
excuses aan bieden is nu zeker geen goed moment denk ik
laat me raden tnt is het ze kunnen je niet ontslaan in de ziekte wet dit staat ook in de wet en het opnemen van het gesprek maakt niets uit heeft niets te maken met schending dit is pas het fijd als er spraken is van video opnamen zij mogen je ook niet op non aktief zeten
ik zal als ik uw was even de rechtsbijstand vraagen wat uw moet doen laat uw niet gek maken door tnt als ik het goed heb
dus vecht dit aan en ik weet zeker dat uw deze zaak gaat winnen
groeten rene
ik zal als ik uw was even de rechtsbijstand vraagen wat uw moet doen laat uw niet gek maken door tnt als ik het goed heb
dus vecht dit aan en ik weet zeker dat uw deze zaak gaat winnen
groeten rene
dank je wel renee voor je mail
nou ja ik weet niet in hoeverre ze je wel iets kunnen maken als je een gesprek opneemt en dit van te voren niet aankondigt
mijn vrouw wist niet dat je dit moest melden ,ze heeft zonder bijbedoelingen het gesprek opgenomen omdat ik door flinke medicatie best veel vergeet op het moment
in principe nog niets aan de hand tot dat ik de personeel consulent een mail stuurde en hem vertelde dat als hij wat van mij gaat melden hogerop in het bedrijf ik ook iets heb van hem wat ik dan ga melden nl.dat ons gesprek opgenomen is
in principe had hij het kunnen zien want mijn vrouw had tijdens dit gesprek de recorder [gsm] constant op de tafel liggen [achteraf ]
oja ik weet niet of het verstandig is om de naam van het bedrijf te noemen
nou ja ik weet niet in hoeverre ze je wel iets kunnen maken als je een gesprek opneemt en dit van te voren niet aankondigt
mijn vrouw wist niet dat je dit moest melden ,ze heeft zonder bijbedoelingen het gesprek opgenomen omdat ik door flinke medicatie best veel vergeet op het moment
in principe nog niets aan de hand tot dat ik de personeel consulent een mail stuurde en hem vertelde dat als hij wat van mij gaat melden hogerop in het bedrijf ik ook iets heb van hem wat ik dan ga melden nl.dat ons gesprek opgenomen is
in principe had hij het kunnen zien want mijn vrouw had tijdens dit gesprek de recorder [gsm] constant op de tafel liggen [achteraf ]
oja ik weet niet of het verstandig is om de naam van het bedrijf te noemen
-
stofzuigertje
Stiekem een opname maken mag niet maar als je de GSM als opname recorder duidelijk op tafel had moest hij maar vragen waarom U dit heeft gedaan.
U mag ook aantekeningen maken dus dat mag wel.
Telefoon gesprekken ongevraagd opnemen mag wel.
maar gewoon aan tafel moet je melden tenzij het duidelijk zichtbaar was dus met die GSM op tafel gaat U toch vrijuit.
Maar als er 11.000 mensen uit moeten, U heeft in de ziektewet wel enige bescherming die andere niet hebben.
Nu al ander werk zoeken is niet verboden dus begin alvast met zoeken van ander werk.
U mag ook aantekeningen maken dus dat mag wel.
Telefoon gesprekken ongevraagd opnemen mag wel.
maar gewoon aan tafel moet je melden tenzij het duidelijk zichtbaar was dus met die GSM op tafel gaat U toch vrijuit.
Maar als er 11.000 mensen uit moeten, U heeft in de ziektewet wel enige bescherming die andere niet hebben.
Nu al ander werk zoeken is niet verboden dus begin alvast met zoeken van ander werk.
-
The Sandman
Passen jullie wel op met opmerkingen over ontslagbescherming als je bijvoorbeeld niet eens weet wat voor contract deze persoon heeft?!
Als hij een contract van bepaalde duur heeft en hij is nog steeds ziek, dan zal hij toch echt uit dienst gaan aan het eind van zijn contract. Ziek of niet, daar is geen bescherming voor.
Verder moet een zieke wel meewerken aan een eventuele bespoedigde terugkeer bij het bedrijf. Bijvoorbeeld door tijdelijk ander werk aan te nemen bij de werkgever.
Dus niet alleen schreeuwen dat een zieke beschermd is!
Als hij een contract van bepaalde duur heeft en hij is nog steeds ziek, dan zal hij toch echt uit dienst gaan aan het eind van zijn contract. Ziek of niet, daar is geen bescherming voor.
Verder moet een zieke wel meewerken aan een eventuele bespoedigde terugkeer bij het bedrijf. Bijvoorbeeld door tijdelijk ander werk aan te nemen bij de werkgever.
Dus niet alleen schreeuwen dat een zieke beschermd is!
ja klopt heb je helemaal gelijk in sandman
maar ik ben 15 jaar in diens bij dat bedrijf
klopt ook dat ik mee moet werken alleen ik werk als chauffeur in het bedrijf staat ook in mijn contract
dus ik denk niet dat ik ander werk dan chauffeurs werk hoef te accepteren
maar ik laat het rechtsbijstand wel uitzoeken
maar ik ben 15 jaar in diens bij dat bedrijf
klopt ook dat ik mee moet werken alleen ik werk als chauffeur in het bedrijf staat ook in mijn contract
dus ik denk niet dat ik ander werk dan chauffeurs werk hoef te accepteren
-
seagoing racer2
Beste,
Henk 51 schreef :
Het lijkt erop alsof je alleen op een confrontatie uit bent :
Enfin door jouw halstarrige opstelling kom je zometeen in een rechtszaak terecht waarbij je een lage ontslagvergoeding gaat krijgen.
Vandaar dat je ook nu nog zou moeten proberern om het advies van henk op te volgen, en je baan proberen te houden.
Verwacht niet dat er een ontslagverbod is wegens ziekte, er is inmiddels een arbeidsconflict ontstaan over de reintegratie
Henk 51 schreef :
Dat is het beste advies wat je kunt krijgen, maar jouw antwoord hierop is :Advies: schrijf een brief en bied je excuses aan voor het niet vooraf melden van de opname,en dat je graag op korte termijn een nieuw gesprek wil aangaan.
en dat is ongeveer het stomste antwoord wat je kunt geven.excuses aan bieden is nu zeker geen goed moment denk ik
Het lijkt erop alsof je alleen op een confrontatie uit bent :
overwoog om met deze teksten hogerop te gaan binnen het bedrijf vandaar mijn bang makertje naar hem toe ik dacht als jij wat hebt heb ik ook wat
meer ruzie dan gesprek
Bedenk wel dat ook een forum als trosradar openbaar is en ook toegankelijk voor jouw werkgever.dus ik denk niet dat ik ander werk dan chauffeurs werk hoef te accepteren
Enfin door jouw halstarrige opstelling kom je zometeen in een rechtszaak terecht waarbij je een lage ontslagvergoeding gaat krijgen.
Vandaar dat je ook nu nog zou moeten proberern om het advies van henk op te volgen, en je baan proberen te houden.
Verwacht niet dat er een ontslagverbod is wegens ziekte, er is inmiddels een arbeidsconflict ontstaan over de reintegratie
bedankt voor jullie zeer uiteenlopende reactie
inmiddels is de zaak met mijn werkgever al weer opgelost
ik ben ook al weer aan het werk
het was meer een storm in een glas water
van mij mag dit topic verwijderd worden
groetjes
inmiddels is de zaak met mijn werkgever al weer opgelost
ik ben ook al weer aan het werk
het was meer een storm in een glas water
van mij mag dit topic verwijderd worden
groetjes