LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Outbound Call Center

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
mstuniek

Outbound Call Center

Ongelezen bericht door mstuniek »

Deze organisatie heeft 2 vestigingen volgens hun site vestigingen in Spijkenisse en Schiedam
Mijn vraag is er of lezers zijn die (positief/negatief) ervaring hebben met dit Outbound Call Center "So Call".
Ronald

dhc

Re: Outbound Call Center

Ongelezen bericht door dhc »

Het is een callcenter met vnl. surinaamse medewerkers. Niets mis mee, maar wil jij voor een callcenter werken en mensen lastigvallen met telefoontjes over verzekeringen, kredieten enz?
Zou d'r niet aan beginnen....

klaverbibi

Ongelezen bericht door klaverbibi »

Eerst ga je door een selectietraining heen. Dag 1 kom je door en dan krijg je op de 2de trainingsdag een contract onder je neus geschoven.
Ik raad je aan deze goed door te nemen. Mijn zoon van 15 dacht ook van dit is gemakkelijk geld verdienen. Maar als je het contract door neemt wordt je al snel duidelijk als je niet uitkijkt dan kost het een hoop geld. Boete voor dit en boete voor dat. Als je het na een week toch niet ziet zitten moet je hun € 1000,- euro betalen. Waar haalt een kind dit vandaan dan. Als je gaat werken ben je toch om geld te verdienen en niet om aan zo'n bedrijf te betalen.
Ik zeg op mijn beurt niet intrappen dus !

Bizzzy

Ongelezen bericht door Bizzzy »

haii, ik werk zelf al ruim 2 jaar bij So Call en ik heb er nog nooit problemen gehad er is een leuke werksfeer, goede kans om te slagen en jah ik moet zeggen een leuk salaris als je het een beetje kan, dus waarom niet. heel makkelijk om als bijbaantje te hebben.
en om even op klaverbibi te reageren, in die seletietraining word ook ten alle tijden over die 1000,- euro opleidingskosten verteld.
dat is geen boete maar die krijg je als je zonder geldige reden zomaar niet meer komt werken. wat ik weet. en die krijg je overigens alleen maar als je in de eerste 100werkuren die je moet maken niet meer komt werken. daarna geld tie niet meer. en ja ik denk dat je altijd een contract goed moet doorlezen, ook als je 15 bent. dus misschien een goede tip voor je zoon... Altijd je contract doorlezen en nooit zomaar tekenen. owja en er werken ook andere nationaliteiten hoor.

NiceGirl

Ongelezen bericht door NiceGirl »

8)
Laatst gewijzigd door NiceGirl op 16 jul 2009 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuur010

Ongelezen bericht door Tuur010 »

ik werk ook bij socall en ik weet ook zeker dat ze failliet gaan ze zegge steeds ja we gaan geld vangen van de nem maar ik heb ook allemaal dingen gelezen over een ander call centre we are u in het noorden en daar is het precies hetzelfde gegaan nu heb ik allemaal inlichtingen gedaan om de zaak gepubliceerd te krijgen want heel veel collegaas hebbe al naar de kranten gebeld dus ik denk dat we daar een eind mee gaan komen als iedereen tenminste het lef heeft want die directeur die bedreigt nogal veel mensen dan zegtie ja of bellen of een contract tekenen dat je opzegt terwijl mensen dat aan kunnen vechten maar dat dus niet weten en zo zijn er heel veel mensen slachtoffer van die directeur dat is echt een slechte man en iedereen die daar werkt weet dat dus dat je zegt dat je daar nog nooit last heb gehad kan niet waar zijn want ik wacht nog steeds op mijn salaris, hoe moet ik mijn vaste laste deze maand gaan betale ze hebben de helft van mijn geld gestort maar deze maand zou ik lekker weg gaan maar dat kan ik wel vergete de nieuwe maand komt er al aan hoelang gaat dit duren want de nieuwe maand kunnen ze ook niet betalen het gaat wel om je brood dus ik zou zeggen bel de kranten want zodra alles eruit is moet die directeur zijn bedrijf wel failliet verklaren in dat andere callcentre in het noorden hebbe ze de directeur klemgerede en hem op die manier gedwongen om de medewerkers nie langer aan het lijntje te houde, ik zie dat hier ook gebeure het gaat hier om 100den huishoudens die zometeen geen geld hebben en de schuldsanering ingaan dankzij die koppige directeur!!!!!!!!!!!!!!

NiceGirl

:lol:
Laatst gewijzigd door NiceGirl op 16 jul 2009 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuur010

Spijkenisse, 3 juli 2009

Betreft: Salarisbetaling juli 2009

Beste Collega’s,

Natuurlijk is het jullie niet ontgaan dat So Call een harde strijd heeft moeten voeren met de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE). Inmiddels is bekend dat 80% van alle Call Centers die werkten voor NLE failliet zijn. So Call is dit lot gelukkig bespaard gebleven. Het enorme verlies in uren hebben we grotendeels op kunnen vangen door de komst van Oxxio en Dong Energy. Een gedeelte is echter nog niet opgevuld, waardoor een aantal agents tijdelijk on hold zijn gezet.

Feit is dat de nieuwe klanten waar So Call nu haar diensten voor levert, pas over drie weken de eerste termijnen zullen gaan betalen. De zeven werkdagen gaan pas in wanneer het welkomstpakket op de deurmat ligt en dat kan soms 5 dagen duren door diverse controles van de klant zelf. Helaas heeft dit grote gevolgen; de aankomende salarisbetaling aan jullie levert hierdoor wederom vertraging op.

So Call vecht op dit moment voor levensbehoud. Deze maand en de komende maand zullen wat stroever verlopen. Doordat bijvoorbeeld Oxxio betere vergoedingen betaalt dan NLE, zal zij en ook Dong Energy een solide financiële basis vormen voor de toekomst. Een toekomst waarin ruimte is voor het bedienen van meer nieuwe klanten. Zo heeft dinsdag 30 juni jl. nog een nieuwe partij aangegeven met So Call in zee te willen gaan. Dit zal Schiedam veel meer uren gaan opleveren.

Wat willen we van jullie vragen?
Ondanks dat So Call als geen ander begrijpt dat de situatie waarin we verkeren allesbehalve goed is, willen we jullie toch vragen om begrip op te brengen. Ondanks alle problemen en moeilijkheden die So Call heeft doorgemaakt met NLE, staan we nog steeds overeind. Dit komt mede doordat we met zijn allen als een team gevochten hebben. Juist nu is het van cruciaal belang om je in te blijven zetten en mentaliteit te tonen. Alleen dan gaan we een goede toekomst tegemoet vol mogelijkheden en ambitie.
Negativiteit en onrust is wel het laatste wat So Call kan gebruiken. We willen jullie dan ook vriendelijk, doch dringend, verzoeken om ervoor te waken dat dit ontstaat. Mocht je vragen hebben dan kun je je altijd wenden tot je leidinggevende. Hij of zij zal proberen deze vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Kun je het niet opbrengen om positief te blijven, dan willen wij jullie vragen niet naar So Call te komen (mits je een nuluren contract hebt). Negativiteit zal de positievelingen onder ons beïnvloeden, waardoor de nieuwe klanten ondermaats bediend worden met alle consequenties van dien.

Wanneer mag je je salaris verwachten?
So Call zal zich hard maken bij banken om een voorfinanciering te realiseren. Gezien de economische recessie en de moeilijke financiële positie waarin So Call zich bevindt, zal dit een hele uitdaging zijn. Essentieel hierin zijn de prestaties die So Call weet te leveren op de vloer. Daarin is jullie rol wederom cruciaal. Indien jullie laten zien dat So Call nog steeds tot één van de betere Call Centers van Nederland behoort, staan we veel sterker in onze onderhandelingen.

We streven naar:
- Maandag 6 juli 2009 voorschot factuur sturen naar Oxxio.
- Uiterlijk woensdag 8 juli 2009 50% van jullie salaris over te maken.
- Het resterende bedrag wordt naar verwachting in de week daarop uitgekeerd.

Extra hulp?
Uiteraard begrijpen we dat jullie vaste lasten hebben en als jullie werkgever zijnde zullen we niet voor onze verantwoordelijkheden weglopen. De wat grotere schuldeisers, zoals banken, woningcorporaties en energieleveranciers, kunnen we voor jullie benaderen om aan te geven dat So Call deze maand de salarissen vertraagd zal uitbetalen. We gaan er vanuit dat wij met deze partijen regelingen kunnen treffen zodat jullie wat meer lucht krijgen en op een later tijdstip deze lasten kunnen voldoen.

So Call vertrouwt op een goede afloop en ziet de toekomst positief tegemoet. We hopen dat we in deze toekomst ook op jullie mogen blijven rekenen.

Met vriendelijke groet,

Directie So Call.

Tuur010

heb jij deze brief ook gehad?

NiceGirl

ja die heeft iedereen gehad ;)

Tuur010

ja het is heel erg allemaal maar ja ik heb al de nodige stappen onder nomen en ik heb er al heel veel geinteresseerde in gehad dus ik verwacht dat socall binnen korte tijd de deuren dichtdoet schiedam ook ze kunne toch nie zmaar iedereen op straat zetten door ze te sluiten

BHJ

Ongelezen bericht door BHJ »

Iemand die weet wie de curator is ?

Gesloten