LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pesten op het werk

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Terranova
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2010 22:50

pesten op het werk

Ongelezen bericht door Terranova »

Ik ben slachtoffer van ongewenst gedrag, psychologich terreur van een manager. Mijn collega is al naar psycholoog moest gaan door het seksuele gedrag van hem, hij heeft veel kracht, heeft al mensen weg laten sturen. Hij is erg slim en jurischprudent, heeft groot verstaand van de rechts en advokaten...ik denk dat ik aan de beurt en, ik hou vol ondanks gezondheidsproblemen: bloeddruk verhoging , darmklachten...hij kan comploteren en heeft ook misdieners die om punten te verdienen , doen gewoon mee ... Ik heb mijn huidige baan echt nodig en ik kan het niet kwijt. Ik heb hulp nodig . Hij houdt me nu in de gaten , kan de hele dag meebezig houden , terwijl ik aan de slag ben , is hij bezig met problemen met me te zoeken: maakt het onmogelijk voor mij. Wat moet ik het best doen? ik kan niet meer.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Terranova,

Ik ben in 8 jaar tijd 13 keer van het werk weggetreiterd, ben na de 13e keer in de ziektetewet terechtgekomen, en daarna in de WAO. Niet dat de WAO een optie is, integendeel. Bij mij bleken achteraf echter nog een aantal andere zaken mee te spelen.

Wat ik hiermee aan wil geven is dat jouw klacht serieus genomen hoort te worden. Je kunt van getreiter op het werk inderdaad goed ziek worden. Forummers hier zullen je echter niet echt kunnen helpen. Ten eerste zijn er weinigen die weten wat het inhoud, en niemand kan voelen wat jij voelt. Ten tweede: je kunt hier niet al teveel vertellen, stel dat je superieur meeleest? En door gebrek aan informatie kunnen wij hier dan ook weinig zinvolle adviezen geven.

Het beste is contact op te nemen met de huisarts. Die kent de weg in het medische circuit. Schrijf van tevoren kort en bondig op wat je dwars zit. De huisarts heeft namelijk maar beperkte tijd om je verhaal aan te horen, maar je moet wel zorgen dat je verder verwezen wordt. Beperk je dus tot de hoofdpunten, als de arts nadere informatie vraagt kun je dat alsnog geven. Geef desnoods het briefje aan de arts, die kan het dan weer gebruiken om de hulpvraag verder te motiveren.

Sterkte, ik hoop dat er gauw een oplossing komt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door kiz »

Aanvullend op witte angora zou ik toch willen adviseren om de vakbond en/of rechtsbijstand in te schakelen of in elk geval daar advies te vragen. Je zou ook een gesprek met een vertrouwenspersoon in het bedrijf kunnen aanvragen (zeker als er seksuele intimidatie bij komt kijken) of contact met de OR opnemen.

Succes!

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door Piet Za »

Ik ben in 8 jaar tijd 13 keer van het werk weggetreiterd, ben na de 13e keer in de ziektetewet terechtgekomen, en daarna in de WAO. Niet dat de WAO een optie is, integendeel. Bij mij bleken achteraf echter nog een aantal andere zaken mee te spelen.
Ik vind net zoals de overheid dat alleen mensen met een zwaar lichamelijk/geestelijk handicap recht hebben op deze uitkering. Een argument als ik ben weggetreiterd etc. die mensen moeten een cursus "zelfvertrouwen of iets dergelijks volgen" maar horen niet thuis in de WAO/WIA. Het is door dit soort afgekeurden onbetaalbaar geworden deze wet !

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door tennis »

Piet Za schreef:
Ik ben in 8 jaar tijd 13 keer van het werk weggetreiterd, ben na de 13e keer in de ziektetewet terechtgekomen, en daarna in de WAO. Niet dat de WAO een optie is, integendeel. Bij mij bleken achteraf echter nog een aantal andere zaken mee te spelen.
Ik vind net zoals de overheid dat alleen mensen met een zwaar lichamelijk/geestelijk handicap recht hebben op deze uitkering. Een argument als ik ben weggetreiterd etc. die mensen moeten een cursus "zelfvertrouwen of iets dergelijks volgen" maar horen niet thuis in de WAO/WIA. Het is door dit soort afgekeurden onbetaalbaar geworden deze wet !

Ik ben het niet vaak met Piet Za eens, maar nu heeft hij het puntje op de i getroffen!
Ik heb er 41 jaar bij dezelfde baas gewerkt en ben wel ook eens getreiterd worden.
Dit was voor mij geen reden, om dan te stoppen met werken.
Ik heb mijn steenje voor de matschappij bijgedragen, wat blijkbaar andere niet doen of gedaan hebben.

Als ik in 8 jaar tijd , 13 keer ben getreiterd, dan zou ik mij toch eens afvragen, waarom dit zo is.
Gezien jou argumentatie hier op het forum, kan ik mij best voorstellen, dat er mensen van jou gedrag niet gediend geweest zijn!
Laatst gewijzigd door tennis op 17 mei 2010 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Het blijft moeilijk om mensen te accepteren die iets anders zijn dan anders.
Dat heb ik zelf ook meegemaakt in mijn naaste omgeving.
Een vorm van autisme wordt lang niet altijd geaccepteerd en sommige
mensen menen dan, dat die mensen niet op hun werkvloer thuishoren.
Dat is ook gebeurd bij Witte Angora en dan zal het een keer ophouden
om je nog positief op te stellen als het je onmogelijk wordt gemaakt
om te functioneren, lijkt mij toch.

Ook op dit forum blijken er mensen te zijn die daar moeilijk mee
om kunnen gaan en Witte Angora hoeft zich volgens mij
dan ook niets af te vragen. :mrgreen:

Het is zoals het is.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Piet Za schreef:
Ik ben in 8 jaar tijd 13 keer van het werk weggetreiterd, ben na de 13e keer in de ziektetewet terechtgekomen, en daarna in de WAO. Niet dat de WAO een optie is, integendeel. Bij mij bleken achteraf echter nog een aantal andere zaken mee te spelen.
Ik vind net zoals de overheid dat alleen mensen met een zwaar lichamelijk/geestelijk handicap recht hebben op deze uitkering. Een argument als ik ben weggetreiterd etc. die mensen moeten een cursus "zelfvertrouwen of iets dergelijks volgen" maar horen niet thuis in de WAO/WIA. Het is door dit soort afgekeurden onbetaalbaar geworden deze wet !
Zolang je de feiten kent moet en mag je mijns inziens niet oordelen. Mensen die bovenstaande stellingen poneren hebben vaak zelf nog niks op dit gebied meegemaakt. Als het hen overkomt schreeuwen ze moord en brand. Ik hoop dat "piet Za" dit soort zaken zelf niet mee zal maken en dat hij/;zij dan ook een uitkering krijgt.

Aan TS; ga idd je licht vast opsteken bij je vakbond of rechtsbijstand. Documenteer goed wat er gebeurd met datum en tijdstip

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Uit ervaring weet ik dat het niet altijd even gemakkelijk is
om te begrijpen wat er soms in het hoofd van iemand omgaat
die een bepaalde vorm van autisme heeft.
Wat ik jammer vind is, dat mensen niet altijd de moeite nemen
om iemand te accepteren en dan krijg je die vorm van wegpesten.
Dan is het probleem toch opgelost volgens die mensen dan, maar
ze realiseren zich niet wat het met diegene doet die wordt
weggepest en zeker, als het niet de eerste keer was dat dit gebeurde. :evil:

Dan maar weer op zoek naar een nieuwe baan en na 13 keer
ben je uitgezocht.

Het zegt mij trouwens meer over de pestkoppen dan over
degene die ze pesten op het werk, want die maken ze het
gewoon onmogelijk om te kunnen blijven werken helaas.

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door Piet Za »

Ik ben zelf ook autistisch en kon ook de WAO in, alleen wilde ik zelf mijn geld verdienen. Buiten alle instanties om is het mij gelukt om een prima baan te bemachtigen bij een verzekeringsmaatschappij dit volle tevredenheid van alle partijen en al meer dan 10 jaar nu.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Piet Za schreef:Ik ben zelf ook autistisch en kon ook de WAO in, alleen wilde ik zelf mijn geld verdienen. Buiten alle instanties om is het mij gelukt om een prima baan te bemachtigen bij een verzekeringsmaatschappij dit volle tevredenheid van alle partijen en al meer dan 10 jaar nu.
Dat vind ik absoluut geweldig dat u dat is gelukt, maar een cursus
zelfvertrouwen is niet echt de oplossing voor iemand met autisme
en niet iedereen komt zo goed terecht als u dan.

Het speelt ook mee in wat voor mate iemand autistisch is en of
de pesterijen zo'n invloed hebben op het functioneren dat het
werken gewoon onmogelijk is geworden.

Mensen met autisme hebben al moeite zich staande te houden
in deze wereld, laat staan dat daar ook nog de nodige pesterijen
bijkomen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door tennis »


witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is niet alleen het autisme. Er spelen meer dingen mee.

Maar ik kan je dit vertellen: al jarenlang voordat ik in 8 jaar tijd 13 keer weg was getreiterd zeiden het arbeidsburo en het uitzendburo dat ik het maar op moest geven, dat het niks meer zou worden. Ook de toenmalige GAK kende mij al een gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid toe. Ik wilde het alleen niet opgeven. Daarom ging ik door, en door.

Ben nadien verhuisd, heb eerst bijscholing en daarna op eigen kosten omscholing gedaan, enzovoorts. En dan dat. En als ná die 8 jaar het reïntegratieburo het bij een intakegesprek laat omdat ze geen mogelijkheden zien, en ook de UWV het niet ziet zitten, dan houdt het toch echt op.

Het feit dat ik de strenge herkeuring 7 jaar geleden gehad heb, en nadien niet meer heb hoeven komen, zegt denk ik voldoende. Zo makkelijk zijn ze tegenwoordig niet meer bij de UWV. Of dacht je van wel?

Het is overigens wel typerend wie degenen zijn die menen over mij te mogen oordelen. Nota bene terwijl ik aan TS het volgende meegeef:
Wat ik hiermee aan wil geven is dat jouw klacht serieus genomen hoort te worden. Je kunt van getreiter op het werk inderdaad goed ziek worden. Forummers hier zullen je echter niet echt kunnen helpen. Ten eerste zijn er weinigen die weten wat het inhoud, en niemand kan voelen wat jij voelt.

Door gebrek aan informatie kunnen wij hier dan ook weinig zinvolle adviezen geven.
Wat er tegen mij gezegd wordt zegt niks over mij, maar alles over degenen die menen op mij te moeten reageren.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door tiptoo »

Piet Za schreef:Goed lezen is ook een vak.
Ik ben zelf ook autistisch en kon ook de WAO in, alleen wilde ik zelf mijn geld verdienen. Buiten alle instanties om is het mij gelukt om een prima baan te bemachtigen bij een verzekeringsmaatschappij dit volle tevredenheid van alle partijen en al meer dan 10 jaar nu.

nogmaals ....tis voor u te hopen dat het u nooit overkomt en verder voeg ik er niks aan toe!

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door Piet Za »

Hoeft ook niet als u er geen verstand van heeft.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door lammi »

Terranova schreef:Ik ben slachtoffer van ongewenst gedrag, psychologich terreur van een manager. Mijn collega is al naar psycholoog moest gaan door het seksuele gedrag van hem, hij heeft veel kracht, heeft al mensen weg laten sturen. Hij is erg slim en jurischprudent, heeft groot verstaand van de rechts en advokaten...ik denk dat ik aan de beurt en, ik hou vol ondanks gezondheidsproblemen: bloeddruk verhoging , darmklachten...hij kan comploteren en heeft ook misdieners die om punten te verdienen , doen gewoon mee ... Ik heb mijn huidige baan echt nodig en ik kan het niet kwijt. Ik heb hulp nodig . Hij houdt me nu in de gaten , kan de hele dag meebezig houden , terwijl ik aan de slag ben , is hij bezig met problemen met me te zoeken: maakt het onmogelijk voor mij. Wat moet ik het best doen? ik kan niet meer.
er bestaat toch zoiets als een vertrouwens persoon op je werk, tenminste bij mij op het werk is dat zo.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

pesten op het werk is best een groot probleem, natuurlijk voor degene die gepest wordt maar later (zeker ingeval van wia) eigenlijk ook voor de maatschappij.

Pesten op het werk is ontzettend moeilijk aan te tonen, vaak zijn pesterijen niet meteen zichtbaar en is het moeilijk er de vinger op te leggen, het zijn vaak reeksen van incidenten waarbij het zo is dat als de gepeste 1 incident zou vertellen het allemaal niet zo dramatisch lijkt.

Het handigste wat u (ts dus) zou kunnen doen is naar de arbo arts gaan, deze is namelijk niet alleen om te beoordelen of u ziek bent of of het werk bijvoorbeeld fysiek te zwaar is, maar deze moet ook kijken naar de andere werkomstandigheden. Deze arts kan niet zomaar dit weer doorkletsen aan uw superieur. Hij heeft wel de plicht om dit te registreren en dan staat u later sterker.

Ik ben zelf nooit gepest op mijn werk maar ik zie wel vaak in andere bedrijven dat er flink gepest wordt, voor de mensen die niet gepest worden lijkt het allemaal niet zoveel om voeten te hebben maar vaak weegt het voor de gepeste heel zwaar. Ik wil hier echt niet zeggen dat iedereen die gepest wordt maar thuis in het zonnetje moet gaan liggen, voor sommige mensen kan een cursus assertiviteit wel helpen.

Trudy

Hydra_666
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 12:02

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door Hydra_666 »

Piet Za schreef:Ik vind net zoals de overheid dat alleen mensen met een zwaar lichamelijk/geestelijk handicap recht hebben op deze uitkering. Een argument als ik ben weggetreiterd etc. die mensen moeten een cursus "zelfvertrouwen of iets dergelijks volgen" maar horen niet thuis in de WAO/WIA. Het is door dit soort afgekeurden onbetaalbaar geworden deze wet !
Beste Piet Za,..

Wat een ongelovelijke onzin wat je hier verkondigt !!
Mensen met een kleine/lichte handicap, mensen met een gedragsstoornis, mensen
die er anders uitzien en mensen die niet precies in het clubje treiteraars passen. Dit
zijn mensen die het VELE malen zwaarder hebben als welk een ander dan ook.

Jij begrijpt dit niet en bent waarschijnlijk een Popie Jopie of gewoon dom !
Een cursus zelfbewustzijn, waar haal je het vandaan ?

Pesten staat voor mij gelijk aan b.v. geestelijk geweld binnen het huwelijk.
Misschien is het je bekend, dat mensen door dit soort "volgens jou
waarschijnlijk" kleinigheidjes, zelfmoord plegen ?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door tennis »

@Hydra_666

Als je oude kooien uit het slot haalt, dan weet je natuurlijk niets van het topic.
Piet Za is al lang niet meer lid van dit forum.
Maar blijkbaar werk je het hele forum af! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Hydra
bent waarschijnlijk een Popie Jopie
Popie Jopie was één van de bijnamen van paus Johannes Paulus II.

Het getal 666, in jouw naam, is het getal van de Duivel.

Dan reageer je ook nog eens op iemand, wat tennis al aangeeft, die al lang en breed zijn account onklaar heeft gemaakt omdat het hem te heet onder de voeten werd.

Jij weet echt niet waar je mee bezig bent. Sorry hoor.

Hydra_666
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 12:02

Re: pesten op het werk

Ongelezen bericht door Hydra_666 »

Dat weet ik heel precies,..

Ook een oud topic kun je nieuw leven inblazen, ook al moet je
daarvoor als compagnon van de duivel :twisted: , wel eens een slotje
openbreken.

Gesloten