LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Randstad Uitzendbureau

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
student538

Randstad Uitzendbureau

Ongelezen bericht door student538 »

Voor het bedrijf waarvoor ik ingeleend was (waarvan ik op dit moment de naam niet kan zeggen in verband met een lopende zaak) ben ik ontslagen omdat de vertrouwenspersoon zaken had doorgespeeld. Een vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingsplicht. Volgens de opdrachtgever had ik gezorgd voor mail verkeer binnen deze instantie. Om aan te tonen dat het heel gemakkelijk is om op iemand anders zijn naam te gaan mailen, had ik een mail verstuurd en daarin aangegeven dat zulke zaken gemakkelijk te manipuleren zijn.

Mijn contract bij Randstad Uitzendbureau zou tot eind augustus 2010 lopen. Detacheringscontract fase B. Omdat ik zo een mail verstuurd heb heeft Randstad besloten mij niet meer uit te betalen. Vervolgens heb ik gevraagd of ik dan ontslag heb gekregen. Dat was niet het geval, Randstad Uitzendbureau betaald mij gewoon niet meer uit. Volgens het Juridisch Loket mag Randstad dit niet doen. Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?

student538

Re: Randstad Uitzendbureau

Ongelezen bericht door student538 »

In CAO artikel 10 van de Uitzendkracht is het volgende omschreven:

Bij ongewenst gedrag, onregelmatigheden of overtreding van gedragsregels, procedures of
instructies door de uitzendkracht zijn, in overeenstemming met de aard en omstandigheden van
de overtreding, de volgende sancties, al dan niet gecombineerd mogelijk:
a. berisping;
b. schorsing, eventueel zonder behoud van loon*;
c. ontslag (zo nodig op staande voet).

* In afwijking van artikel 7:628 BW voor zover in deze van toepassing.

Hierbij kan dus een uitzendbureau er voor kiezen dat ze je niet meer hoeven uit te betalen.

Gesloten