LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechten oproepkracht?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Hazelaartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2007 19:40

rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Hazelaartje »

Sinds 25 februari 2005 ben ik oproepkracht in een verzorgingstehuis. Ik werk daar in de keuken. Ik kreeg daar in 2005 een oproepcontract voor 1 jaar. In 2006 kreeg ik wederom een oproepcontract voor 1 jaar. Eind april 2007 kreeg ik wederom een oproepcontract voor 1 jaar opgestuurd (dit verliep echter al op 25 februari). Tegen mij is gezegd dat ik na dit contract ontslagen wordt, want niemand krijgt nog een vast contract. Ik heb het contract nog niet getekend. Ik heb namelijk het gevoel dat ik meer rechten heb (op een vast contract) en ik wil er eigenlijk nog tot en met september 2008 blijven werken. Weet iemand wat de rechten zijn van een oproepkracht met een 0-urencontract na 2 jaar en 2 maanden werken?
Groetjes Hazelaartje

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Saifam »

Beste Hazelaartje,
ik ben bang dat je niet veel meer zult kunnen doen dan het contract ondertekenen (of niet natuurlijk). Een contract voor bepaalde tijd wordt enkel omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, indien de duur van de opeenvolgende, voorgaande contracten langer is dan 36 maanden, of wanneer er al sprake is van meer dan drie contracten voor bepaalde tijd.
Als ik je situatie goed begrijp, is er geen sprake van een overschrijding van de hierboven gestelde termijn van 36 maanden en heb je ook nog niet meer dan drie contracten getekend. Het contract zal dus niet automatisch worden omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
Het enige wat ik me afvraag is of er een einddatum op het derde tijdelijke contract staat. Met andere woorden: is het een contract tot een bepaalde datum, of is het enkel een jaarcontract en wordt er verder geen einddatum genoemd?
In het geval er een einddatum in het contract is opgenomen, vrees dat er niet meer in zit dan gewoon nog maar bij te tekenen voor dit jaar, als je daar tenminste nog zin in hebt.
Mvg.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Na 3 tijdelijke contracten dien je een vast contract te krijgen.
Ook mag je maximaal 3 jaar tijdelijk in dienst genomen worden.

Maar waarom wil je daar blijven als ze zo met je omgaan?

Hazelaartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2007 19:40

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Hazelaartje »

Omdat ik in juni/juli afstudeer en geen zin heb om voor een half jaar een ander baantje te zoeken en om dat mijn collegae wel leuk zijn!
Maar je hebt gelijk hoor, als ze zo met mij omgaan....

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Walter van V »

hij is wel leuk.. want het 2e tijdelijk kontrakt is verlopen? en een nieuwe pas opgestuurd na verloop..Wat voor data staan erop, en kunt u aantonen dat u het daadwerkelijk pas ontvangen hebt na afloop van het oude kontrakt?? want dan is er een andere situatie... Dan heeft u namelijk gewerkt (en ik neem aan loon ontvangen) ZONDER kontrakt . En ik weet zo niet hoe de wetgever daar tegenaankijkt, maar vroeger... ging men er in zo`n situatie vanuit dat er dan gewoon een vaste arbeidsovereenkomst tot stand gekomen is!!

Dus zoek even hulp van een bureau voor rechtsbijstand of zo.

Hazelaartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2007 19:40

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door Hazelaartje »

Mijn 2e contract verliep idd 25 februari. De brief met mn nieuwe contract is gedateerd op 17 april... Ik heb dus inderdaad loon ontvangen zonder contract.
Bedankt voor de tip. Ik ga inderdaad maar even langs een rechtsbijstandbureau..

probleemsolver
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:47

Re: rechten oproepkracht?

Ongelezen bericht door probleemsolver »

je moet het heel anders doen.dan sleep je er nog een leuke cent uit ook

mail me maar es op [email protected]

Gesloten