LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Salaris Bevroren
-
Salaris Bevroren
Goedendag, Graag zocht ik meer informatie en eventueel tips met hoe te handelen.
Ik schets u graag het globale verhaal, ik kan u uiteraard van alle specifieke informatie voorzien.
Ik heb enige tijd geleden een gesprek gehad met HR en deze melde dat er 8 maanden geleden een fout was gemaakt met mijn promotie. Er zou een typ fout gemaakt zijn. Ik ben een schaal plus 2 functie jaren vooruit gegaan. Nu had dit echter een schaal en -1 functie jaar moeten zijn. (wat klopt volgens Cao en normale beoordeling) Nu heb ik de keuze gehad om mijn functie jaren te laten bevriezen of terug te laten zetten. Ik heb gezegd dat als ik de keuze had het wil laten bevriezen. Echter wilde ik het eerst uit laten zoeken door de FNV waar ik bij ben aangesloten. Hierdoor heeft mijn werkgever een brief gestuurd met wat er besproken was. (deze heb ik tot op heden nog niet getekend). Volgens het Zuivel-Cao is er een minimum CAO welke ik hoor te krijgen, er kan echter van af worden geweken als er bijvoorbeeld beloningen zijn. Ik ben van mening dat ik mijn recht op meer functie jaren verdient heb door mij altijd in te zetten, motivatie te tonen en buiten werk om (op kosten van bedrijf in eigen tijd) een opleiding te volgen en goed heb afgerond. Ik heb om deze redenen een bezwaar brief gemaakt en opgestuurd dat ik het er niet mee eens was. Mijn werkgever stelt dat het niet mijn recht is en ze het betreuren dat ik bezwaar maak. Hierna heb ik de FNV benaderd.
FNV vond dit een zaak die in aanmerking kwam om met een jurist te overleggen. Ik heb alle correspondentie naar de FNV opgestuurd en gewacht op de uitkomst. De uitkomst is naar mijn mening erg mager en stellen in hun antwoord dat gezien de ervaring de FNV heeft met mijn werkgever het toch geen zin heeft hier verder op in te gaan.
Ik ben nog steeds van mening dat ik mijn functie jaren verdient heb, ook al wijkt dit af van de normale procedure. als deze fout 8 maanden geleden is gemaakt het wel erg laat is dat ze er achter zijn gekomen. het is een groot bedrijf met ruim 500 werknemers en ik neem aan dat de salaris administratie hun werk correct uitvoert. En dit al naar 1 of 2 maanden had moeten zien. Niet 8 maanden later als ik al op een andere afdeling werk. zelfs met het overstappen naar de nieuwe afdeling zijn we overeen gekomen dat ik mijn salaris mag behouden (wat nu wordt bevroren). Ook spelen er natuurlijk financiële gevolgen mee, ik heb zojuist een huis gekocht en ben er van uitgegaan in loon vooruit te gaan. Nu zal ik echter 3 jaar stil blijven staan.
Kan iemand mij misschien tips geven over instanties die mij kunnen helpen? Of iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik wil namelijk niet dat mijn werkgever mijn salaris bevriest.
Bedankt voor uw tijd en hoop hier misschien weer energie uit te halen.
Mvg
Ik schets u graag het globale verhaal, ik kan u uiteraard van alle specifieke informatie voorzien.
Ik heb enige tijd geleden een gesprek gehad met HR en deze melde dat er 8 maanden geleden een fout was gemaakt met mijn promotie. Er zou een typ fout gemaakt zijn. Ik ben een schaal plus 2 functie jaren vooruit gegaan. Nu had dit echter een schaal en -1 functie jaar moeten zijn. (wat klopt volgens Cao en normale beoordeling) Nu heb ik de keuze gehad om mijn functie jaren te laten bevriezen of terug te laten zetten. Ik heb gezegd dat als ik de keuze had het wil laten bevriezen. Echter wilde ik het eerst uit laten zoeken door de FNV waar ik bij ben aangesloten. Hierdoor heeft mijn werkgever een brief gestuurd met wat er besproken was. (deze heb ik tot op heden nog niet getekend). Volgens het Zuivel-Cao is er een minimum CAO welke ik hoor te krijgen, er kan echter van af worden geweken als er bijvoorbeeld beloningen zijn. Ik ben van mening dat ik mijn recht op meer functie jaren verdient heb door mij altijd in te zetten, motivatie te tonen en buiten werk om (op kosten van bedrijf in eigen tijd) een opleiding te volgen en goed heb afgerond. Ik heb om deze redenen een bezwaar brief gemaakt en opgestuurd dat ik het er niet mee eens was. Mijn werkgever stelt dat het niet mijn recht is en ze het betreuren dat ik bezwaar maak. Hierna heb ik de FNV benaderd.
FNV vond dit een zaak die in aanmerking kwam om met een jurist te overleggen. Ik heb alle correspondentie naar de FNV opgestuurd en gewacht op de uitkomst. De uitkomst is naar mijn mening erg mager en stellen in hun antwoord dat gezien de ervaring de FNV heeft met mijn werkgever het toch geen zin heeft hier verder op in te gaan.
Ik ben nog steeds van mening dat ik mijn functie jaren verdient heb, ook al wijkt dit af van de normale procedure. als deze fout 8 maanden geleden is gemaakt het wel erg laat is dat ze er achter zijn gekomen. het is een groot bedrijf met ruim 500 werknemers en ik neem aan dat de salaris administratie hun werk correct uitvoert. En dit al naar 1 of 2 maanden had moeten zien. Niet 8 maanden later als ik al op een andere afdeling werk. zelfs met het overstappen naar de nieuwe afdeling zijn we overeen gekomen dat ik mijn salaris mag behouden (wat nu wordt bevroren). Ook spelen er natuurlijk financiële gevolgen mee, ik heb zojuist een huis gekocht en ben er van uitgegaan in loon vooruit te gaan. Nu zal ik echter 3 jaar stil blijven staan.
Kan iemand mij misschien tips geven over instanties die mij kunnen helpen? Of iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik wil namelijk niet dat mijn werkgever mijn salaris bevriest.
Mvg
Re: Salaris Bevroren
Wat u vindt is niet relevant, ik ken honderden werknemers die zich 100 % inzetten en er geen stuiver wijzer van worden.
Als aangetoond kan worden dat er een fout is gemaakt, die ook nog eens door de CAO wordt ondersteund, dan mag het bedrijf gewoon afzien van loonsverhoging en uw salaris bevriezen.
Het feit datook het FNV er geen brood inziet zou genoeg moeten zeggen...
Wees blij dat je nog een job hebt, doorzeuren betekent dat je er zsm uitvliegt..
hond...stok...slaan....
Als aangetoond kan worden dat er een fout is gemaakt, die ook nog eens door de CAO wordt ondersteund, dan mag het bedrijf gewoon afzien van loonsverhoging en uw salaris bevriezen.
Het feit datook het FNV er geen brood inziet zou genoeg moeten zeggen...
Wees blij dat je nog een job hebt, doorzeuren betekent dat je er zsm uitvliegt..
hond...stok...slaan....
-
Goedendag dhc,
Bedankt voor de reactie, Ik ben mij ervan bewust en nog steeds heel blij met mijn job. Graag wil ik zeker weten dat ik alles eerst goed uitzoek voordat ik hiermee akkoord ga. Het is toch van invloed op het salaris en de toekomst.
Mvg
Mocht iemand anders nog tips, vragen of ideeën hebben dan hoor ik deze graag.
Bedankt voor de reactie, Ik ben mij ervan bewust en nog steeds heel blij met mijn job. Graag wil ik zeker weten dat ik alles eerst goed uitzoek voordat ik hiermee akkoord ga. Het is toch van invloed op het salaris en de toekomst.
Mvg
Als het echt op een vergissing berust dan heeft u moeten weten dat u salaris groep niet correct was.
Uw werkgever zoekt nu een nette oplossing en gaat de zaak niet op de spits drijven door u te beschuldigen van misleiding...
Dus zal het u sieren om uw verlies, wat geen verlies is, te nemen en eens dankbaar te zijn.
Als u de zaak op de spits gaat drijven kan ik u op een briefje geven dat u volgende beoordeling matig zal zijn ivm houding.....
En dan heeft u een slechte naam en nog steeds hetzelfde salaris!
Uw werkgever zoekt nu een nette oplossing en gaat de zaak niet op de spits drijven door u te beschuldigen van misleiding...
Dus zal het u sieren om uw verlies, wat geen verlies is, te nemen en eens dankbaar te zijn.
Als u de zaak op de spits gaat drijven kan ik u op een briefje geven dat u volgende beoordeling matig zal zijn ivm houding.....
En dan heeft u een slechte naam en nog steeds hetzelfde salaris!
Goedendag, Graag zocht ik meer informatie en eventueel tips met hoe te handelen.
Mvg
Niet vaak valt mijn mond open bij het lezen van een nieuw topic. Nu echter wel. Wat bent U een ondankbare werknemer ! Er is een fout gemaakt. Gezien uw hier geopenbaarde karakter had U dit natuurlijk al lang gezien. In plaats van de fout te melden gaat U nu "lekker" dwars liggen.
Notabene ! De FNV ziet er geen brood in !
Wanneer ik uw werkgever zou zijn zou ik U er bij de eerstvolgende ronde uitkieperen. U mag blij zijn dat U werk heeft !
Bah !
O'ja (ben nog steeds boos) U gaat er van uit dat uw salaris weer omhoog gaat ! Nou, neem van mij maar aan dat ze binnenkort allemaal niet meer stijgen, die lonen. Alles gaat duurder worden en de lonen blijven gelijk of gaan dalen. Kijk maar eens naar Griekenland en Spanje. ben echt boos op U ! U heeft werk. Ik niet meer. Bah !
-
Hiermee is alles wat nodig is voor dit topic al gezegdMarcos_Maximus schreef:Mijn werkgever stelt dat het niet mijn recht is en ze het betreuren dat ik bezwaar maak.
Ik vind ik vind ,maar je baas niet anders had hij de verhoging in het begin al uit zich zelf gegegeven en niet door type fout.Ik ben nog steeds van mening dat ik mijn functie jaren verdient heb, ook al wijkt dit af van de normale procedure. als deze fout 8 maanden geleden is gemaakt het wel erg laat is dat ze er achter zijn gekomen. het is een groot bedrijf met ruim 500 werknemers en ik neem aan dat de salaris administratie hun werk correct uitvoert.
Ik zou nog even flink doorgaan met klagen en brieven scrijven,dan denk ik ondaks het feit hoe goed je wel niet denkt te zijn,je binnen de kortste keren zonder werk zit wegens verstoorde arbeidsrelatie.
Je kan veel meer credits verdienen door je er bij neer te leggen.
gr Henk
Geen bezwaar maken in deze geeft meer aan dat je je functiejaren verdiend ("seniority" zoals de Engelsen zeggen) dan door blijven drammen.en ze het betreuren dat ik bezwaar maak
Ik vindt dit een zeer nette oplossing van dit bedrijf, en ik snap ook echt niet waarom u het hier niet mee eens bent. Stel dat het verschil tussen deze verschillende functiejaren 100 euro per maand is. Krijgt u toch 2 jaar = 24 maanden x 100 euro = 2400 euro extra salaris. En dan nog jammeren??? Ik zou bijna gaan hopen dat ze het aanbod intrekken en u op de werkelijke schaal en functiejaren zetten!Marcoss_Maximus schreef:Er zou een typ fout gemaakt zijn. Ik ben een schaal plus 2 functie jaren vooruit gegaan. Nu had dit echter een schaal en -1 functie jaar moeten zijn. (wat klopt volgens Cao en normale beoordeling) Nu heb ik de keuze gehad om mijn functie jaren te laten bevriezen of terug te laten zetten.
Er is een fout gemaakt en die wordt nu recht gezet. Accepteer dat mensen fouten maken en leg je erbij neer.Marcoss_Maximus schreef:Goedendag dhc,
Mvg