LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stilzwijgende verlenging??
Stilzwijgende verlenging??
Midden april heb ik mij ziek gemeld op mijn werk, vanwege een ongeval
Begin volgende week was mijn bedoeling om weer te beginnenmet werken.
Mijn 3e halfjaar contract zou op eind april eindigen en mondeling was besproken dat dit contract verlengd zou worden.
Nou ontving ik begin deze week (2 weken na het einde van het contract) een brief per aangetekende post dat mijn contract niet verlengd zou worden, vanwege mijn afwezigheid ( ziekte). Een belachelijke nare streek in ieder geval!
Maar kan het bedrijf dit zomaar maken? Is er geen sprake van stilzwijgende verlenging?
Alvast dank voor jullie antwoord!
Begin volgende week was mijn bedoeling om weer te beginnenmet werken.
Mijn 3e halfjaar contract zou op eind april eindigen en mondeling was besproken dat dit contract verlengd zou worden.
Nou ontving ik begin deze week (2 weken na het einde van het contract) een brief per aangetekende post dat mijn contract niet verlengd zou worden, vanwege mijn afwezigheid ( ziekte). Een belachelijke nare streek in ieder geval!
Maar kan het bedrijf dit zomaar maken? Is er geen sprake van stilzwijgende verlenging?
Alvast dank voor jullie antwoord!
-
Re: Stilzwijgende verlenging??
Goedendag,
helaas geniet U tijdens ziekte géén ontslagbescherming als het een tijdelijk contract betreft.
In uw contract zal iets staan van:
"Op 30 april wordt dit contract van rechtswege af".
Daarmee is duidelijk de bepaalde duur aangegeven.
Op basis van uw informatie nu heeft de werkgever volledig gelijk (iets wat ik ook verwacht met meer info, daar is immers zo'n contract voor).
Kijkt u eens verder op dit forum, er staan meer antwoorden over deze kwestie. Allen helaas negatief voor U.
helaas geniet U tijdens ziekte géén ontslagbescherming als het een tijdelijk contract betreft.
In uw contract zal iets staan van:
"Op 30 april wordt dit contract van rechtswege af".
Daarmee is duidelijk de bepaalde duur aangegeven.
Op basis van uw informatie nu heeft de werkgever volledig gelijk (iets wat ik ook verwacht met meer info, daar is immers zo'n contract voor).
Kijkt u eens verder op dit forum, er staan meer antwoorden over deze kwestie. Allen helaas negatief voor U.
-
O ja,
uw werkgever zal de U waarschijnlijk ook al hebben afgemeld bij zijn ziektewetverzekeraar. Deze zou U nu moeten overdragen op het UWV.
Nog even met die twee weken na afloop; U bent niet meer aan het werk geweest NA afloop van uw contract. Omdat in het contract dus al stond dat uw werk op zou houden, heeft U geen recht.
Stel U heeft toch nog 1 uur gewerkt bij uw werkgever NA afloop van uw contract, dan heeft U wél recht op een contract.
uw werkgever zal de U waarschijnlijk ook al hebben afgemeld bij zijn ziektewetverzekeraar. Deze zou U nu moeten overdragen op het UWV.
Nog even met die twee weken na afloop; U bent niet meer aan het werk geweest NA afloop van uw contract. Omdat in het contract dus al stond dat uw werk op zou houden, heeft U geen recht.
Stel U heeft toch nog 1 uur gewerkt bij uw werkgever NA afloop van uw contract, dan heeft U wél recht op een contract.
-
Bent U in die 4 weken niet bij de bedrijfsarts op spreekuur geweest ?Begin volgende week was mijn bedoeling om weer te beginnenmet werken.
Ok , dankuwel voor uw duidelijke uitleg!
Ik heb het afgelopen week ook bij de horecavakbond neer gelegd,
daar zal ik dan een soortgelijk antwoord van krijgen.......
Weet u toevallig ook wannéér de werkgever mij, de resterende vakantiedagen, vakantiegeld en overuren moet overmaken?
Ik heb het afgelopen week ook bij de horecavakbond neer gelegd,
daar zal ik dan een soortgelijk antwoord van krijgen.......
Weet u toevallig ook wannéér de werkgever mij, de resterende vakantiedagen, vakantiegeld en overuren moet overmaken?
Nee, wel bij een gewone arts/ ziekenhuis, maar is geen bedrijfsarts aan te pas gekomen.seagoing racer2 schreef:Bent U in die 4 weken niet bij de bedrijfsarts op spreekuur geweest ?Begin volgende week was mijn bedoeling om weer te beginnenmet werken.
-
Okee, dat heb ik nog niet meegemaakt.Nee, wel bij een gewone arts/ ziekenhuis, maar is geen bedrijfsarts aan te pas gekomen.
Een bedrijf betaalt wel een maand salaris aan een zieke medewerker, maar roept deze niet op voor het spreekuur, cq heeft telefonisch contact met de Arbo-dienst
Enfin, is niet de kern van het probleem, daar is als voldoende antwoord op gekomen
Moet hij dit per omgaande doen of mag dat ook later?
Moet hij dit per omgaande doen of mag dat ook later?
-
Beste,
Dit dient te gebeuren in de volgende maand op het gebruikelijke dag waar normaal het salaris op betaald wordt.
Dit dient te gebeuren in de volgende maand op het gebruikelijke dag waar normaal het salaris op betaald wordt.