Tijdens detachering een bedrijfscontract: ketenregeling van kracht?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Papegaaiduiker

Tijdens detachering een bedrijfscontract: ketenregeling van kracht?

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Goedemorgen forumleden,

Even een ander topic waar ik op internet geen duidelijk antwoord krijg:
Vanaf 15-01-2024 ben ik gedetacheerd bij het bedrijf waar ik nog steeds werk, met een contract van een jaar. In mei heb ik een bedrijfscontract aangeboden gekregen van het bedrijf van een jaar, dat per 01-07-2024 inging. Hierbij moest ik mijn ontslag indienen bij het detacheringsbedrijf (zij waren wel op de hoogte gesteld van dit aanbod) waarbij 30-06-2024 mijn laatste contractsdag is. Mijn vraag is hierbij of de ketenregeling hier van toepassing is, ik heb namelijk geen duidelijk antwoord kunnen lezen. Zo ja, dan zou 01-07-2025 mijn mogelijke derde contract zijn. Zo nee, even goede vrienden, dan zou het een mogelijke tweede contract zijn. Ik wil dit helder voor mijzelf hebben.

Kan iemand hierover een duidelijk antwoord geven? Desnoods met een linkje waar ik het terug kan zoeken?

Met vriendelijke groet,
Papegaaiduiker

Nijogeth
Beste antwoord
Gekozen door Papegaaiduiker

Re: Tijdens detachering een bedrijfscontract: ketenregeling van kracht?

door Nijogeth » 24 nov 2024 19:07

Voor zover ik weet wel. Er zit namelijk geen dag tussen, dus je bent volledig in dienst geweest bij de werkgever, eerst via de de detacheerder en daarna bij de werkgever zelf. Hoe de afwikkeling van de contracten verder behandeld wordt, dat maakt voor zover ik weet niets uit. Of de werkgever je nu uitkoopt of je zelf overstapt maakt niets uit.
Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de ketenregeling dan geldt.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Nijogeth schreef:
24 nov 2024 13:26
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de ketenregeling dan geldt.
Dag Nijogeth,

Ook zelfs als je ontslag hebt genomen gedurende de contractperiode? Ik hoop dan niet dat ik mezelf in de voet heb geschoten, voor mij is dit ook allemaal nieuw.

Papegaaiduiker

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet wel. Er zit namelijk geen dag tussen, dus je bent volledig in dienst geweest bij de werkgever, eerst via de de detacheerder en daarna bij de werkgever zelf. Hoe de afwikkeling van de contracten verder behandeld wordt, dat maakt voor zover ik weet niets uit. Of de werkgever je nu uitkoopt of je zelf overstapt maakt niets uit.

Plaats reactie