Ik werk al langere tijd voor uitzendbureau a, toen bij dit uitzendbureau het werk even wat minder was, werd ik uitgeleend aan uitzendbureau b. Op zich niets mis mee, ik kreeg een mail hierover dat Bureau a als tussen persoon zou functioneren en dat ik zou werken voor uitzendbureau b. Na twee dagen kwam ik helaas in de ziektewet, met hartritmestoornissen en kreeg een kastje op, wat mijn hartslag zou gaan registreren. Met regelmaat sloot mijn hartslag voor mijn gevoel erg snel en hard. Ik werd ziek gemeld bij het uwv en er gingen twee wachtdagen in. Dit zou woensdag en donderdag zijn, later bleek dat hun ook vrijdag berekend hebben als wachtdag. Maar dit even terzijde. In het cao van het nbbu staat dat het uitzendbureau de ziektewet uitkering aanvult tot 90 procent. Dit wil uitzendbureau b niet doen. Nu na twee maanden komen we er achter dat ik ook geen contract heb van hen, en sturen ze deze acuut op, en gaat over twee dagen werk, ze zijn er achter dat ze nalatig zijn geweest, en willen er van af, maar deze heb ik nog niet terug gestuurd. De twee dagen die ik gewerkt bij hen, zijn al wel verloont, maar een loon opgave heb ik nooit gehad, een jaar opgave ook niet. Volgens mij, mag ik zowiezo niet zonder contract bij hem werken. En heb ik recht op 20 procent aan vulling. Hij zegt nu dat hij na 2 dagen geen werk meer had voor mij, terwijl ik ziek werd, op die manier werkt hij mij er uit, maar als ik
hoe onzorgvuldig het gaat, vraag ik mij af, moet ik dit over mij heen laten komen of kan ik er nog iets mee. Soms heb ik het gevoel dat je als uitzendkracht een speelbal bent, en dat ze met je kunnen doen wat ze willen. Misschien heeft iemand hierop advies?
mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitgeleend aan een ander uitzendbureau
Re: Uitgeleend aan een ander uitzendbureau
In de ABU-cao zijn er twee soorten fase a contracten.MichielFRL schreef:Als je in fase-A zit eindigt de arbeidsovereenkomst bij ziekmelding.
De loonstrook vind je vast terug in de "mijn omgeving", anders had het uitzendbureau ook niet uitbetaald.
- fase A met uitzendbeding. Bij ziekte wordt dit contract ontbonden en krijg je geld tijdens ziekte van het UWV op grond van de Ziektewet
- detacheringsovereenkomst fase A oftewel een overeenkomst zonder uitzendbeding. Je contract wordt dan niet beeindigd en je hebt recht op loondoorbetaling tijdens ziekte met uitzondering van de eerste dag van je ziekte.
Op de arbeidsovk van TS is bovendien niet de ABU cao van toepassing maar de NBBU Cao. Die kennen geen fase A B en C overeenkomsten maar fase 1 tot 4.
Heb je een contract getekend met uitzendbureau B? Want zoals ik het lees lijkt het alsof je bij uitzendbureau A moet zijn omdat dat je werkgever is.Ik werk al langere tijd voor uitzendbureau a, toen bij dit uitzendbureau het werk even wat minder was, werd ik uitgeleend aan uitzendbureau b. Op zich niets mis mee, ik kreeg een mail hierover dat Bureau a als tussen persoon zou functioneren en dat ik zou werken voor uitzendbureau b.
Laatst gewijzigd door Appie83 op 01 feb 2016 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uitgeleend aan een ander uitzendbureau
In welke fase zit u? En wat staat er exact in de mail? Zoals u het omschrijft is B de inlener.... Citeren dus.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik