LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaststellingsovereenkomst en aanbod nieuwe werkgever

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
itconsultant

Vaststellingsovereenkomst en aanbod nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door itconsultant »

Hallo,

korte situatieschets:
Eind januari hoorde ik dat mijn huidige functie zwaarder wordt en dat mijn werkgever er geen vertrouwen in heeft dat ik deze goed zal kunnen vervullen. Tevens heeft hij aangegeven dat er geen ander werk voor mij is. Mijn werkgever stuurt dan ook snel aan op een vaststellingsovereenkomst. Volgens mij is het de bedoeling deze voor 1 maart te tekenen.

overeenkomst:
hierin staat dat ik doorwerk tot eind maart en dan 2 maanden vrijgesteld ben van werk. beëindiging contract 1 juni met transitievergoeding van 2x maandsalaris. in de overeenkomst staat niet dat ik eventuele nieuwe betrekkingen moet melden.

huidige situatie:
Nu wil het geval dat ik er helemaal klaar mee was toen het mij verteld werd. ik ben gelijk via wat recruiters op zoek gegaan naar iets anders en heb inmiddels een aanbieding van een ander bedrijf.

Is het juridisch correct als ik de vaststellingsovereenkomst einddatum laat vervroegen naar 1 april, deze teken (met als doel de transitievergoeding te ontvangen) en daarna (voor 1 maart) het aanbod van de andere partij aanvaardt?

Uw Jurist
Contacteer:

Re: Vaststellingsovereenkomst en aanbod nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Probeer het. Maar denkt u serieus dat uw werkgever dit niet een vreemde reactie zal vinden!? U wil minder i.p.v. meer. Er zijn betere manieren om dit aan te pakken.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 23 feb 2016 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Appie83

Re: Vaststellingsovereenkomst en aanbod nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door Appie83 »

itconsultant schreef:Hallo,

overeenkomst:
hierin staat dat ik doorwerk tot eind maart en dan 2 maanden vrijgesteld ben van werk. beëindiging contract 1 juni met transitievergoeding van 2x maandsalaris. in de overeenkomst staat niet dat ik eventuele nieuwe betrekkingen moet melden.
Ik ga er van uit dat u die twee maanden wel salaris krijgt, los van de transitievergoeding. En hoe lang bent u bij uw werkgever werkzaam? Als dat meer is dan 6 jaar dan is de vergoeding in de overeenkomst minder dan de transitievergoeding waar u recht op hebt. (tenminste als u nog geen 50 bent of als het een klein bedrijf is). Het bedrag genoemd in een vaststellingsovereenkomst komt in plaats van een transitievergoeding. Als deze minder is dan de transitievergoeding dan hebt u mogelijk pech (ik weet niet of een rechter inmiddels heeft uitgesproken dat minimaal de transitievergoeding is verschuldigd) , is deze gelijk dan is er mogelijk meer uit te halen.
Is het juridisch correct als ik de vaststellingsovereenkomst einddatum laat vervroegen naar 1 april, deze teken (met als doel de transitievergoeding te ontvangen) en daarna (voor 1 maart) het aanbod van de andere partij aanvaardt?
Juridisch gezien is dit mogelijk, maar :!: u krijgt volgens het voorstel van de werkgever de 2 maanden wel doorbetaald en daarnaast nog een vergoeding. Dan zou ik met de nieuwe werkgever praten of 2 maanden later ook mogelijk is. En je kan toch ook alvast gaan werken bij je nieuwe werkgever?

Gesloten