LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlening contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Joycevdv

Verlening contract

Ongelezen bericht door Joycevdv »

Hallo allemaal.

Gister heb ik mijn derde contract in de bus gekregen. 1e was een nul uren, 2e een min max van 6.5 en max 20 uur. Die min max liep niet echt. Zo had ik op internet bekeken dat de werkgever jou als eerst moet benaderen als er een dienst open stond, dit gebeurde niet/nauwelijks. Het derde contract is een 0 uren geworden...

Mijn vraag is; Kan de werkgever mij van een minimum uur 6.5 per week, mij nu zomaar als verlening een oproep contract/nul uren aanbieden?

Nul uren is voor mij niet fijn gezien vaste lasten. Ook is het in de zorg, als er cliënten uitvallen, wil ik niet een dag van te voren horen dat ik niet meer hoef te komen. Vandaar dat ik het eens aan het uitzoeken ben.
Ik hoor er graag van,

Joyce

sjohie

Re: Verlening contract

Ongelezen bericht door sjohie »

Eeuh, als nul-uren contract niet echt past bij je vaste lasten, is het dan niet handiger om een baan/werkgever te vinden waar je sowieso meer kan werken?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee dit is gewoon een nieuw contract,met nieuwe voorwaardes.een nul uren is altijd onzeker.
Zou zeggen ,doe in de tussentijd ergens anders je licht op steken,oftwel op zoek naar wat anders.
Aangezien dit je derde is en of het straks vast contract wordt. Maar aangezien de uren die al,geminderd zijn..moet je er rekening mee houden dat het hierna zo en zo afgelopen kan zijn

Ga een gesprek aan..
Zei kijken niet naar jou vaste lasten...ze bieden je een baan ,of die accepteer je of niet...praten kan je altijd en zou gelijk vragen ,wat na dit?? Dan weetje genoeg en zou ik wat anders zoeken.

In de zorg best wel werk te vinden ,buuv is net aangenomen .voor 24 uur.
Wilde niet meer

Joycevdv

Ongelezen bericht door Joycevdv »

Oke dan is mij duidelijk dat de werkgever mij een oproep contract mag aanbieden na 6.5 uur contract.
Ik vind het alleen jammer, omdat ik sowieso om de zaterdag een vaste dag heb dus ik graag minimaal 3.25 uur wilde. Ik ben natuurlijk niet degene die dat bepaald maar mijn werkgever.

Mijn gedachte was om inderdaad ook ergens anders te solliciteren.

Gesloten