LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOG vergoeding

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Rik05

VOG vergoeding

Ongelezen bericht door Rik05 »

Ik ben werkzaam in een (gemeente) zwembad waar ik uiteraard een VOG voor nodig heb.
VOG netjes gekregen en betalingsbewijs opgestuurd naar Driessen het uitzendbureau waarvoor ik werk. Driessen gaf aan dat er afspraken zijn tussen de gemeente waar ik werk en Driessen dat ik GEEN vergoeding krijg. Ik gebeld met de gemeente. Stagiaires en vrijwilligers krijgen wel een vergoeding, vaste werknemers niet. Waarom deze regeling er is kon mij niet duidelijk gemaakt worden. Wel was duidelijk dat het hier gaat om beleid van de gemeente...
Aangezien ik al in meerdere zwembaden actief ben geweest en daar wel gewoon een vergoeding kreeg vraag ik me af, waarom nu niet? Bij de FNV las ik al dat er geen duidelijke afspraken voor zijn en dat zij het ook raar vinden als werkgevers het niet vergoeden.

Wellicht zijn er mensen die hier meer over weten. Ik lees aandachtig mee :wink:

Gr, Rik

Moneyman

Re: VOG vergoeding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blijkbaar is het maar net wat je werkgever afspreekt. Ik heb mijn VOG ook gewoon zelf betaald - ik wil immers die baan hebben.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Tenzij cao of overeenkomst/arbeidsvoorwaarden anders bepalen, moet u dit zelf betalen. Er bestaat geen wettelijk recht hierop.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Toch niet alles hoeft centraal geregeld te worden? De ene werkgever vergoedt het niet en de andere wel. Zo zijn er nog wel veel meer verschillen tussen werkgevers. Salarissen zijn ook niet overal hetzelfde.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn (landelijke) regelingen dat de kosten voor vrijwilligers worden vergoed, bijvoorbeeld door de sportbond. Idee hierachter is dat het raar zou zijn dat iemand zich inzet en daar vervolgens ook nog eens kosten voor moet maken.

Voor gewone banen krijg je loon en geldt dit niet. Daar kun je het zien als een 'investering' om de baan te krijgen, net als je opleiding of bij wijze van spreken je sollicitatiekleding. Vaak is wel in de arbeidsvoorwaarden of cao geregeld dat zulke kosten worden vergoed, naar dat hoeft dus niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

MichielFRL schreef:Raar dat je de VOG zelf moest betalen, heb ik nog nooit meegemaakt.
De werkgever verlangt iets, dan moet de werkgever ook voor de kosten opdraaien.
Zoals het nu gegaan is, is de omgekeerde wereld.
Ook de medewerker verlangt iets: die baan. Dat vraagt soms ook gewoon investeringen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Liever een vaste baan (en dan die €30,05 zelf betalen), dan stagair zijn en de VOG vergoed krijgen. :mrgreen:

That said, ik heb mijn VOGs tot nu toe altijd vergoed gekregen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, 30 euri ga je neit dood aan. Maar als werkgever werknemer serieus neemt, dan mogen ze dit best betalen.

kweenie

Het zou voor mij inderdaad wel invloed hebben op hoe ik over de werkgever zou denken. Het zou heel wat meer kosten dan die tientjes om zulke negatieve gevoelens te neutraliseren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:Liever een vaste baan (en dan die €30,05 zelf betalen), dan stagair zijn en de VOG vergoed krijgen. :mrgreen:
Dit dus. Een baan ipv stage staat echt wel wat beter op een CV, noem het een investering in jezelf, laat het erbij. TS, zoals je al schrijft, zijn er verschillen tussen instanties/bedrijven/gemeenten, daar zal jij in je eentje never nooit verandering in kunnen brengen.

kweenie

Dat laatste is ook wel weer wat zwart-wit gesteld. Misschien heeft de werkgever er gewoon nooit bij stilgestaan dat het bij veel andere organisaties wel gebruikelijk is? En voordat iets verandert zal toch een keer iemand erover moeten beginnen. Maar het zou voor mij geen halszaak zijn.

Rik05

Julie4444 schreef:Liever een vaste baan (en dan die €30,05 zelf betalen), dan stagair zijn en de VOG vergoed krijgen. :mrgreen:

That said, ik heb mijn VOGs tot nu toe altijd vergoed gekregen.
Jammer alleen dat het niet een vaste baan betreft. Het is een tijdelijke (opdracht) zoals de gemeente het noemt van een half jaar. 30€ overleef ik idd wel, ik vind het alleen vreemd dat ik bij meerdere zwembaden een vergoeding heb gekregen en bij dit zwembad niet.
Toch gek dat er zoveel verschil is tussen bedrijven in dezelfde tak.

BTW, leuk en interessant om de antwoorden te lezen. Thanks iedereen!

kweenie

Het is inderdaad wel raar dat het zo verschilt tussen de baden. Maar dus in principe wel toegestaan. Zijn het baden binnen de zelfde gemeente?

Het kan trouwens ook zijn dat de ambtenaar het niet goed heeft. Ik neem aan dat de vaste medewerkers onder een cao vallen en het kan zijn dat daar iets in geregeld is.

Rik05

kweenie schreef:Het is inderdaad wel raar dat het zo verschilt tussen de baden. Maar dus in principe wel toegestaan. Zijn het baden binnen de zelfde gemeente?

Het kan trouwens ook zijn dat de ambtenaar het niet goed heeft. Ik neem aan dat de vaste medewerkers onder een cao vallen en het kan zijn dat daar iets in geregeld is.
Nee de baden zitten in verschillende gemeenten, dus daar zal ook een verschil in zitten denk ik.

Gesloten