Ik heb van 2009 tot 2011 bij modellenbureau X gewerkt.
Elke keer moest ik zeuren om mijn geld voordat het kreeg. Het werd nooit in één keer geheel overgemaakt maar telkens in gedeelten.
Tot ik op een gegeven moment ook deze deelbetalingen niet meer ontving, kreeg ik een brief van een bemiddelingsbureau die verklaarde dat het modellenbureau aan de afgrond stond vanwege de economische crisis.
Het vreemde is dat ze nog wel een website hebben en dat ze nog steeds nieuwe modellen aannemen. Hieruit kan ik concluderen dat er nieuw werk is.
Ik heb meerdere malen brieven van het bemiddelingsbureau ontvangen. Bij de eerste brief moest ik een overzicht van al mijn vorderingen sturen, vervolgens kreeg ik weer een brief waarin stond dat ze nog niets konden doen i.v.m. andere modellen die hun vorderingen nog niet hadden gestuurd. Tot ik gister weer een brief kreeg van het bemiddelingsbureau waarin stond dat ik nog maar 15% van het geld krijg wat ik nog tegoed heb. Ik vraag mij dan ook af of dit modellenbureau wel echt failliet is. Is dit niet een slimme manier om zo goedkoop mogelijk van hun crediteuren af te komen?
Wat kan ik het beste doen? Het voorstel van de 15% accepteren of het aanbod weigeren en het risico lopen(zoals in de brief staat) dat ik minder krijg.
Hieronder staan 2 linkjes die verwijzen naar de brief die ik gekregen heb(was te groot voor in de bijlage) Tevens zijn alle privé gegevens verwijderd.
https://dl.dropbox.com/u/9730205/bewerk ... %20001.jpg
https://dl.dropbox.com/u/9730205/bewerk ... %20001.jpg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vordering salaris modellenbureau
Re: Vordering salaris modellenbureau
Paula92,
Hier wordt mogelijk (vrijwel zeker) een heel vuil spelletje met je gespeeld. Het bemiddelingsbureau is geen partij voor jou. Jij hebt uitsluitend te maken met het modellenbureau zelf. Daarop heb je een (forse?) vordering. Je moet dus nooit accoord gaan met die 15% maar het volle pond eisen bij de juiste partij. Probeer juridische hulp te krijgen van jouw RBV (als je die hebt) of informeer bij het Juridisch Loket of Jurofoon. Uiteraard kun je ook een goede advocaat inschakelen en het modellenbureau in rechte betrekken (dagvaarden) onder het beding dat je alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op het modellenbureau in rechte zult verhalen. Kun je geen juridische steun krijgen of wensen, dan kun je natuurlijk zelf de schuldenaar (het modellenbureau dus) in verzuim stellen en eisen dat zij het achterstallige loon binnen 10 werkdagen (de finale datum in jouw brief noemen) op je bankrekeningnummer storten. Verstuur die brief wél aangetekend en met bewijs van ontvangst en bewaar voor jezelf een kopie.
Sukses toegewenst, Maxiem.
Hier wordt mogelijk (vrijwel zeker) een heel vuil spelletje met je gespeeld. Het bemiddelingsbureau is geen partij voor jou. Jij hebt uitsluitend te maken met het modellenbureau zelf. Daarop heb je een (forse?) vordering. Je moet dus nooit accoord gaan met die 15% maar het volle pond eisen bij de juiste partij. Probeer juridische hulp te krijgen van jouw RBV (als je die hebt) of informeer bij het Juridisch Loket of Jurofoon. Uiteraard kun je ook een goede advocaat inschakelen en het modellenbureau in rechte betrekken (dagvaarden) onder het beding dat je alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op het modellenbureau in rechte zult verhalen. Kun je geen juridische steun krijgen of wensen, dan kun je natuurlijk zelf de schuldenaar (het modellenbureau dus) in verzuim stellen en eisen dat zij het achterstallige loon binnen 10 werkdagen (de finale datum in jouw brief noemen) op je bankrekeningnummer storten. Verstuur die brief wél aangetekend en met bewijs van ontvangst en bewaar voor jezelf een kopie.
Sukses toegewenst, Maxiem.
Re: Vordering salaris modellenbureau
Niet op ingaan. Beter gewoon faillissement aanvragen via advocaat / juridisch loket. Ze (bemiddelingsbureau / bv) doen dit vooral om hun eigen hoofd en centen boven water te houden, en niet de jouwe. Dus je kan maar beter advocaat / juridische hulp inschakelen als partij die voor jouw belangen ene keer nu opkomt, i.p.v. andersom zoals zij nu alles doen voor vooral hun eigen belang.