LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde manier van afwijzen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Ridder777

Vreemde manier van afwijzen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik was benaderd door een uitzendbureau, want ze hadden mijn CV gelezen op internetsite voor medewerker klantenservice bij UPC.
Ik moest wel een test doen, en daar ben ik voor geslaagd.
het uitzendbureau had mij voorgesteld bij UPC en ze hadden interesse in mij.
Ik ben daar op gesprek geweest en alles verliep wel goed.
Ze stelden vragen aan ons over UPC en we moesten ons voorstellen,want het was een groepssollicitatie.
Ik heb mijn diploma voor commercieel-medewerker en ik had 4 jaar lang ervaring in de sales.
Ik ben uiteindelijk afgewezen omdat mijn stem te monotoon was.
Mijn vraag: mogen ze jou daardoor afwijzen?

Harrie Kierie

Re: Vreemde manier van afwijzen

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Ridder777 schreef:Ik was benaderd door een uitzendbureau, want ze hadden mijn CV gelezen op internetsite voor medewerker klantenservice bij UPC.
Ik moest wel een test doen, en daar ben ik voor geslaagd.
het uitzendbureau had mij voorgesteld bij UPC en ze hadden interesse in mij.
Ik ben daar op gesprek geweest en alles verliep wel goed.
Ze stelden vragen aan ons over UPC en we moesten ons voorstellen,want het was een groepssollicitatie.
Ik heb mijn diploma voor commercieel-medewerker en ik had 4 jaar lang ervaring in de sales.
Ik ben uiteindelijk afgewezen omdat mijn stem te monotoon was.
Nee natuurlijk niet. Voor de klantenservice is monotoon juist ideaal.

Ridder777

Ongelezen bericht door Ridder777 »

wel raar dat ik het nooit heb mee gekregen in de 4 jaar bij mijn vorige baan waarbij elke week 4 gesprekken werden afgeluisterd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is de werkgever die bepaald of ze iemand aannemen of afwijzen.

Er zijn bepaalde wetten waarop je iemand niet af mag wijzen (ras, kleur, geslacht) etc , maar verder is de werkgever vrij om iemand aan te nemen, of juist niet.

En ondanks dat je op grond van geslacht iemand niet af mag wijzen zal ik voor de call-centres waar ook nachtdiensten gedraaid worden in bepaalde landen GEEN vrouwen aannemen omdat het gewoon niet veilig is dat ze 's-nachts (alleen) over straat gaan als hun dienst afgelopen is.

Verder ben je als werkgever (voor zover ik weet) ook niet eens verplicht een reden op te geven waarom iemand niet aangenomen wordt alhoewel het natuurlijk wel zo netjes is.
wel raar dat ik het nooit heb mee gekregen in de 4 jaar bij mijn vorige baan waarbij elke week 4 gesprekken werden afgeluisterd
Kan natuurlijk ook zo maar zijn dat het een 'smoes' is en dat je gewoon te duur was en ze je op grond van leeftijd niet mogen weigeren.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ridder777 schreef:wel raar dat ik het nooit heb mee gekregen in de 4 jaar bij mijn vorige baan waarbij elke week 4 gesprekken werden afgeluisterd.
UPC zal andere normen hanteren dan je vorige werkgever.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ridder777 schreef:Mijn vraag: mogen ze jou daardoor afwijzen?
Natuurlijk mag dat. Je stem is namelijk nogal belangrijk voor een telefoonfunctie

Gesloten