Als vrijwilligerswerk vormgeef en bouw (hand coderen) ik soms websites voor verenigingen. Inclusief doe ik het onderhoud. Gratis, al vind ik een attentie wel een beetje op z'n plaats. Meer bedankje, geen grote cadeaus ofzo en zeker niet heel veel geld.
Nu zit er een vereniging erbij (waarvan ik ook lid ben) waarvoor ik al een site heb gemaakt en ook bij deze site doe ik het onderhoud. Dit doe ik zo'n 1,5 jaartje. (En er zijn toch al wat leden erbij gekomen door de site middels door er na te vragen aan de nieuwe leden).
Maar tot op heden heb ik niets voor gekregen.
Er wordt regelmatig van mij iets verwacht zonder dat even te overleggen. (Dat begint een beetje irritatie op te wekken). Nu willen ze ook een speciale site, tweede site.
Ik heb zitten wikken en wegen maar ik weet totaal niet meer hoe ik het moet aanpakken. Moet ik echt concreet duidelijk zijn en zeggen dat ik een attentie verwacht of er mee stoppen? Maar ik wil wel als lid door een deur gaan.
Ik vind het een beetje van 1 kant komen.
Wat zouden jullie doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrijwilligerswerk
Re: Vrijwilligerswerk
@beertje82,
waarom een vergoeding of attentie?
Het is toch vrijwilligers werk.
Als je een attentie krijgt is het leuk maar geen plicht.
En wat stelt nu 1,5 jaar voor?
Wil je soms een "Koninklijke" onderscheiding bij 2,5 jaar?
waarom een vergoeding of attentie?
Het is toch vrijwilligers werk.
Als je een attentie krijgt is het leuk maar geen plicht.
En wat stelt nu 1,5 jaar voor?
Wil je soms een "Koninklijke" onderscheiding bij 2,5 jaar?
@antonh
En nee ik wil geen "Koninklijke" onderscheiding bij 2,5 jaar.
Maar een eenmalig bedankje zou toch wel aardig geweest zijn.
Beetje waardering.
Het gaat me niet zo zeer over die 1,5 jaar onderhoud maar meer om het vormgeven en bouwen (uiteindelijk werven ze er leden mee).En wat stelt nu 1,5 jaar voor?
En nee ik wil geen "Koninklijke" onderscheiding bij 2,5 jaar.
Maar een eenmalig bedankje zou toch wel aardig geweest zijn.
Beetje waardering.
Het zou heel goed kunnen dat je opdrachtgever(s) zich totaal niet realiseren hoeveel tijd en energie je er in hebt gestoken, en hoeveel tijd je kwijt bent met het onderhoud.
Geef aan dat je naast je vrijwilligerswerk nog andere prioriteiten hebt, en dat je voorkeur uitgaat naar werkzaamheden waar een vergoeding tegenover staat, zéker als het een commercieel doel betreft.
Dan zou het spreekwoordelijke kwartje wel moeten vallen lijkt me.
Zo niet, dan ben je in ieder geval duidelijk geweest, en kun je zonder evt. schuldgevoel NEE zeggen op de vraag of je de 2e website wilt bouwen.
Ik zou in ieder geval duidelijke grenzen stellen aan mijn vrijwilligheid, (bijvoorbeeld 2 á 3 uur per week, ik zeg maar wat) en aangeven dat het moeilijk / onmogelijk is om binnen die tijd alles te doen wat er van je verwacht wordt.Wat zouden jullie doen?
Geef aan dat je naast je vrijwilligerswerk nog andere prioriteiten hebt, en dat je voorkeur uitgaat naar werkzaamheden waar een vergoeding tegenover staat, zéker als het een commercieel doel betreft.
Dan zou het spreekwoordelijke kwartje wel moeten vallen lijkt me.
Zo niet, dan ben je in ieder geval duidelijk geweest, en kun je zonder evt. schuldgevoel NEE zeggen op de vraag of je de 2e website wilt bouwen.
@Remster
Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het moeilijk om eerlijk en duidelijk te zijn. En er inderdaad niet een schuld gevoel aan over te houden is best moeilijk.
Ik had achteraf in het begin duidelijker moeten zijn. Ik denk dat ze misbruik maken van mijn goedheid.
Of dat ze niet weten hoeveel tijd het kost.
Maar jah ik denk dat ze denken zo lang ze er in trapt dan hebben we dat mooi mee genomen.
Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het moeilijk om eerlijk en duidelijk te zijn. En er inderdaad niet een schuld gevoel aan over te houden is best moeilijk.
Ik had achteraf in het begin duidelijker moeten zijn. Ik denk dat ze misbruik maken van mijn goedheid.
Of dat ze niet weten hoeveel tijd het kost.
Maar jah ik denk dat ze denken zo lang ze er in trapt dan hebben we dat mooi mee genomen.