LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever wil kopie bankpas.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
tennis

Re: Werkgever wil kopie bankpas.

Ongelezen bericht door tennis »

Emmy75 schreef:
Ach schrijf het gewoon op een papiertje maar wel goed leesbaar want een cijfer verkeerd krijg je de centen niet en heb je de hele maand voor de kat z'n viool gewerkt want wie weet heb ik de centen wel gekregen.
Sommige mensen vergissen zich nogal eens in de tenaamstelling vandaar de kopie. Net zoals alle bekende verhalen van mensen die de roepnaam op een vliegticket hebben staan, terwijl de naam van het paspoort anders is en dan tegen problemen aanlopen.
Dus TS kan zijn eigen naam van het pasje niet afschrijven!
Paspoort is een ander verhaal!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Emmy75 schreef:
Ik vraag me af wat een reden zou kunnen zijn om geen kopie af te geven van de bankpas?

Neen, je moet andersom vragen, waarom voldoet het niet, als TS het op een briefje schrijft?
Veel bedrijven hebben de salarisadministratie uitbesteed. Stel Bart Janssen geeft zijn rekeningnr op een briefje en de werkgever tikt dit weer over in een mailtje naar het bedrijf welke deze administratie verzorgt en er blijkt ineens dat onze Bart op zijn bankpas E. Janssen heet. Het vergroot de kans op fouten. Ik zie er persoonlijk geen gevaar in, maar goed da's ieder voor zich natuurlijk.

Bovendien moet je bij de meeste werkgevers ook een kopie paspoort inleveren daar staat alweer meer info op.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tennis schreef:
Dus TS kan zijn eigen naam van het pasje niet afschrijven!
Paspoort is een ander verhaal!
Chocomelk schreef:
Voor de adminstratie kan ik me iets erbij voorstellen dat een kopie wat makkelijker is ivm dat er geen fouten kunnen ontstaan + duidelijk te lezen is, niet iedereen heeft een duidelijk handschrift.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Die reden is er wel je moet namelijk niemand vertrouwen is in de opvoeding en op school al mee gegeven en als pizza bezorger zeker niet. De werkgever gaat zo maar met de bankpas aan de haal en ontfrutselt de pincode ook nog eens want die moet je ook kopiëren, die is tot verificatie. Ach ouders zijn niet meer nodig nu internet er is. Voor ts heb je er wel eens aan gedacht deze vraag aan je ouders/verzorgers te stellen?.

htaal

Ongelezen bericht door htaal »

doe niet zo achterdochtig !!
hoe was het ook alweer ??
zo de waard is vertrouwt die zijn gasten

Chocomelk

ronald g schreef:. De werkgever gaat zo maar met de bankpas aan de haal en ontfrutselt de pincode ook nog eens want die moet je ook kopiëren, die is tot verificatie.
:roll:

tennis

ronald g schreef: Voor ts heb je er wel eens aan gedacht deze vraag aan je ouders/verzorgers te stellen?.
Waaruit blijkt, welke leeftijd TS heeft?
Misschien is TS wel ouder als jij!

tennis

tennis schreef:
ronald g schreef: Voor ts heb je er wel eens aan gedacht deze vraag aan je ouders/verzorgers te stellen?.
htaal schreef:doe niet zo achterdochtig !!
hoe was het ook alweer ??
zo de waard is vertrouwt die zijn gasten
Dit heeft met achterdocht niets te maken, dit zijn prive dingen waar niemand anders iets mee te maken heeft.
En dan bepaal ik nog zelf, of ik het wil geven!

Chocomelk

tennis schreef:
Dit heeft met achterdocht niets te maken, dit zijn prive dingen waar niemand anders iets mee te maken heeft.
En dan bepaal ik nog zelf, of ik het wil geven!
Je geeft totaal niet aan waarom het zo prive is en waarom je het niet wilt afgeven een kopie.
Staat je naam op, je rekeningnummer, geldigheid, pasnr. en dat is dan ook alles.

Bij veel werkgevers moet je ook een kopie van je legitimatie bewijs afgeven, bij sommige werkgevers zelfs een bewijs van goed gedrag, zou je dat ook niet afgeven ?

htaal

Ongelezen bericht door htaal »

svp
een keer goed het laatste regeltje lezen !!!!!!

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Snap niet wat ze met een kopie van het bankpasje moeten, rekening nummer doorgeven lijkt mij voldoende. Nog even en ze vragen een afdruk van je creditkaart.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Bezorgen van pizza's is niet echt een carrière move, meer een bijbaantje toch?. De bankpas is echt nodig omdat in de loonadministratie naam en rekeningnummer gekoppeld zijn, Roy doet niet moeilijk over zijn id kaart die moet wel getoond worden anders kun je helemaal niet aan het werk, maar als de werkgever een kopie van de bankpas wil gaat hij steigeren. M.i. loop je dan nog niet heel lang mee op de arbeidsmarkt.

tennis

ronald g schreef:
Bezorgen van pizza's is niet echt een carrière move, meer een bijbaantje toch?. De bankpas is echt nodig omdat in de loonadministratie naam en rekeningnummer gekoppeld zijn, Roy doet niet moeilijk over zijn id kaart die moet wel getoond worden anders kun je helemaal niet aan het werk, maar als de werkgever een kopie van de bankpas wil gaat hij steigeren. M.i. loop je dan nog niet heel lang mee op de arbeidsmarkt.

Heb je zelf een voltijdbaan, ben blij, want er zijn nog mensen, welke om verschillende redenen zulke "carrière moves" moeten maken.
Je hebt wel direct een mening over een pizzabezorger, jammer zulke instellingen.
Advies, kom van het voetstuk af, misschien moet je dit werk ook eens doen:twisted:

Emmy75

Bezorgen van pizza's is niet echt een carrière move, meer een bijbaantje toch?.
Ik heb trouwens nergens gelezen dat TS pizzabezorger is, misschien is hij wel bedrijfsleider ofzo..

Overigens valt mij op dat TS zelf niet meer gereageerd heeft op deze discussie.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

pietjebel333 schreef:tegenwoordig maken ze al bij het afsluiten van een abbo een foto van je pas en paspoort
Dat is niet iets van tegenwoordig hoor. Toen ik 22 jaar geleden bij de ptt een vaste telefoonlijn ging aanvragen moest dat ook....

Meersman

Ongelezen bericht door Meersman »

Het is inderdaad een normale gang van zaken dat er tegenwoordig een kopie van je bankpas gevraagd wordt. Ik werk toevallig bij een salarisadministratiebureau en weet dus wat de regels zijn. Op deze [Link verwijderd door de Moderator] kan je waarschijnlijk wel wat vinden over de regeltjes.
Ik zou dus gewoon je kopie inleveren, er kan verder niets mee gebeuren. Natuurlijk als ze om je pincode vragen moet je deze nooit geven.

belle1986

Ongelezen bericht door belle1986 »

Dag allen,

Ik moet zeggen dat ik niet vreemd opkeek toen mij toen ik in dienst trad voor een groot bedrijf zij een kopie van mijn bankpas wilden hebben. Echter, toen ik laatst een vraag kreeg of ik een nieuwe kopie wilde opsturen van mijn bankpas omdat de kopie die ze hadden pas aangaf dat die pas verlopen was, vond en vind ik dat wat merkwaardig.

Er werd mij verteld dat dit nodig was omdat ze anders in de problemen zouden komen met de Belastingdienst. De Belastingdienst vraagt mij nooit om een up to date kopie van een pas!

Inmiddels heb ik het maar opgestuurd..

Het is mij opgevallen dat er op dit forum nogal pittig wordt gereageerd op mensen die aanvankelijk vragen stellen bij een dergelijk verzoek. Ook al heb je niets te verbergen en kan er weinig worden gedaan met een combinatie van een tenaamstelling, bankrekeningnummer, pasnummer, geldigheidsdatum, volgnummer en alle adres en BSN-informatie die ze dan inmiddels van je hebben verzameld en bijhouden :shock:, vind ik het niet meer dan gezond en verstandig dat mensen niet alles zomaar voor zoete koek aannemen.

Als ik meer info heb over dit alles zal ik het posten.

Groeten

Emmy75

belle1986 schreef:Ook al heb je niets te verbergen en kan er weinig worden gedaan met een combinatie van een tenaamstelling, bankrekeningnummer, pasnummer, geldigheidsdatum, volgnummer en alle adres en BSN-informatie die ze dan inmiddels van je hebben verzameld en bijhouden :shock:, vind ik het niet meer dan gezond en verstandig dat mensen niet alles zomaar voor zoete koek aannemen.
Dan kijk de uitzending maar eens terug of lees eens wat rond op internet wat een handig iemand kan met die gegevens en wat voor gezeur dit kan opleveren.

Gesloten