Dag allen,
Ik moet zeggen dat ik niet vreemd opkeek toen mij toen ik in dienst trad voor een groot bedrijf zij een kopie van mijn bankpas wilden hebben. Echter, toen ik laatst een vraag kreeg of ik een nieuwe kopie wilde opsturen van mijn bankpas omdat de kopie die ze hadden pas aangaf dat die pas verlopen was, vond en vind ik dat wat merkwaardig.
Er werd mij verteld dat dit nodig was omdat ze anders in de problemen zouden komen met de Belastingdienst. De Belastingdienst vraagt mij nooit om een up to date kopie van een pas!
Inmiddels heb ik het maar opgestuurd..
Het is mij opgevallen dat er op dit forum nogal pittig wordt gereageerd op mensen die aanvankelijk vragen stellen bij een dergelijk verzoek. Ook al heb je niets te verbergen en kan er weinig worden gedaan met een combinatie van een tenaamstelling, bankrekeningnummer, pasnummer, geldigheidsdatum, volgnummer en alle adres en BSN-informatie die ze dan inmiddels van je hebben verzameld en bijhouden
, vind ik het niet meer dan gezond en verstandig dat mensen niet alles zomaar voor zoete koek aannemen.
Als ik meer info heb over dit alles zal ik het posten.
Groeten