LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.
wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.
In 2013 werkte ik voor een maatschap. Per 1 januari 2014 is de maatschap ontbonden en de onderneming wordt voortgezet in een BV. In de dagelijkse praktijk is er weinig veranderd. Aangekondigd is dat het personeel wordt ontslagen en direct (per 1 januari met terugwerkende kracht) wordt aangenomen door de nieuwe BV. Het personeel krijgt een nieuwe arbeidsovereenkomst. Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat de nieuwe arbeidsovereenkomst anders is dan de arbeidsovereenkomst die ik 17 jaar geleden ben aangegaan. Bijvoorbeeld een jaarlijkse inflatiecorrectie van het salaris ontbreekt nu. Deze stond wel specifiek in de ovk die met de maatschap had. Daar ik geen enkele invloed heb gehad op het besluit van de wijziging van rechtsvorm vraag ik mij af of ik de gewijzigde nadelige arbeidsovereenkomst moet accepteren? Wie heeft ervaring hiermee en/of kan mij adviseren?
Re: wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.
Wat staat er in het contract zelf?oeioei schreef:Nu heb ik in de wandelgangen vernomen
Re: wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.
http://www.arbeidsrechter.nl/bedrijf-ve ... dscontractoeioei schreef:In 2013 werkte ik voor een maatschap. Per 1 januari 2014 is de maatschap ontbonden en de onderneming wordt voortgezet in een BV. In de dagelijkse praktijk is er weinig veranderd. Aangekondigd is dat het personeel wordt ontslagen en direct (per 1 januari met terugwerkende kracht) wordt aangenomen door de nieuwe BV. Het personeel krijgt een nieuwe arbeidsovereenkomst. Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat de nieuwe arbeidsovereenkomst anders is dan de arbeidsovereenkomst die ik 17 jaar geleden ben aangegaan. Bijvoorbeeld een jaarlijkse inflatiecorrectie van het salaris ontbreekt nu. Deze stond wel specifiek in de ovk die met de maatschap had. Daar ik geen enkele invloed heb gehad op het besluit van de wijziging van rechtsvorm vraag ik mij af of ik de gewijzigde nadelige arbeidsovereenkomst moet accepteren? Wie heeft ervaring hiermee en/of kan mij adviseren?
http://www.lad.nl/Thema/Thema_WenRG/Ove ... neming.pdf