LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 83% verlies verdiencapaciteit; 65-80% wao

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Sunbow

83% verlies verdiencapaciteit; 65-80% wao

Ongelezen bericht door Sunbow »

et zijn een stel ratten bij het UWV.

Hier de brief die ik vandaag kreeg nav mijn verzoek om een berekening:
Wij hebben uw uitkering gedeeltelijk geschorst per 1 februari 2008. op basis van uw inkomsten in anuari 2008 blijft u in dezelfde arbeisongeschiktheidsklasse. U zit echter dicht op de grens, daarom hebben wij uw uitekring op voorhand verlaagd.

Wij toetsen uw inkomen aan uw maatmanloon.(hier volgt de berkeiening) met als uitkomst 83,1% verlies aan verdiencapaciteit.

Omdat nog niet duidelijkis of uw inkomsten maandelijks gelijk zullen blijven hebben we uw uitkering gedeeltelijk geschorst om mogelijke terugvordering te voorkomen. Wij verzoeken u om een kopie van uw loonstroken vanaf februari 2008 tot mei 2008 maandelijks [/i] aan on sop te sturen.

Wij zullen deze loonstroken dan gaan beoordelen, mocht blijken daat u recht heeft op een hogere uitkering dan zullen we uw uitkering zo speodig mogelijk nabetalen.

jeroentje271

Re: 83% verlies verdiencapaciteit; 65-80% wao

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Lekker handig,

Even een paar maanden minder geld ontvangen om dit soort redenen.
Wat een bureaucratische idioten.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

En misschien heeft het UWV wel gelijk om het maandbedrag te verlagen. Zij zien daartoe aanleiding adv gegevens door TS verstrekt.
TS zou ook iets meer uitleg kunnen geven, zo is niet duidelijk wat er speelt.

Sunbow

Wat meer duidelijkheid:

Ik ben/was 80-100% arbeidsongeschikt. Ik ben per 1 januari 2008 van baan verandert en heb keruig en aangetekend (ook slechte ervaringen met niet aangetekende post en het uwv) een kopie van mijn arbeiscontract en 1e loonstrookje opgestuurd.

Tja het UWV kort mij dus eigenlijk zo als ik het zie zonder reden.

Zal morgen de claimbehandelaar wel proberen te bereiken. alleen neem ik verbale info moeilijk op, dus ga wel proberen achter een mailadres te komen (en dat zorgt ook weer voor juridisch bewijsmateriaal)

Ik heb niemand opgelicht, werk niet zwart, doe geen gekke dingen, voldoe altijd keurig aan de informatieplicht.

een bezwaarzaak zal ik dan ook zeker (weer) winnen, maar weet niet of ik daar naast mijn werk nog energie voor heb en tegen de tijd dat mijn zaak dient heeft het UWV misschien zijn fout al ingezien en mij mijn achterstallige uitkering nabetaald.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

80 - 100% WAI / arbeidsongeschikt?
Dan hoef je toch niet meer te werken?
En je bent van baan verandert, dan houden ze zo wie zo in op je uitkering.
Wat voor baan was dat?
Je mag max 16,9% bijverdienen dus anders korten ze je gewoon.
En je krijgt dus 83,1% verlies betaald si dan totaal 100%?
Ben je dan wel 85 - 100% in de WIA of 65 - 80%?

ps ik vindt dat wel een heel nette uitdrukking,
et zijn een stel ratten bij het UWV.
Dat is niet netjes voor de ratten, die zijn nog nuttig.
Die van het UWV niet.

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Het mag natuurlijk helemaal niet wat ze doen!

En zo ben je weer verplicht om in bezwaar en beroep (in bezwaar krijg je toch nooit gelijk) te gaan.
Kost de samenleving weer handenvol geld, en de rechtbanken worden verder overbelast.
Alleen maar door het UWV waar mensen werken die er plezier in hebben om de uitkeringsgerechtigden te pesten en te benadelen.

Sunbow

INmiddels is alles herberekend en het testerende nabetaald 8)

heb me dus een beetje voor niks druk lopen maken (hoewel dit ook wel onderdeel van mijn beperking is).

Bezwaar overbodig en ik kan mijn behandeling weer betalen en dus blijven werken :lol:

Gesloten