LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Evaaaaa

Arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Ongelezen bericht door Evaaaaa »

Ik ben jurist en heb afgelopen 5 jaar als advocaat gewerkt. Sinds mei 2012 ontving ik ww tot en met november 2012. Het is me helaas nog niet gelukt om een baan te vinden en sinds november 2012 heb ik geen inkomen meer.

Mijn vraag is: wat gebeurt er als ik nu arbeidsongeschikt zou raken? Kan ik me daartegen verzekeren? Of verzeker ik me dan tegen een inkomen dat ik niet heb?

Ik verwacht over een paar maanden wel weer een goede baan te hebben, maar het gaat me nu even om de periode dat mijn inkomen nihil is.

kokka

Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Ongelezen bericht door kokka »

je ben jurist maar werkte als advocaat?
ik denk dat je geen verzekering af kan sluiten als je nu geen werk hebt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Evaaaaa schreef:Ik ben jurist en heb afgelopen 5 jaar als advocaat gewerkt. Sinds mei 2012 ontving ik ww tot en met november 2012. Het is me helaas nog niet gelukt om een baan te vinden en sinds november 2012 heb ik geen inkomen meer.

Mijn vraag is: wat gebeurt er als ik nu arbeidsongeschikt zou raken? Kan ik me daartegen verzekeren? Of verzeker ik me dan tegen een inkomen dat ik niet heb?

Ik verwacht over een paar maanden wel weer een goede baan te hebben, maar het gaat me nu even om de periode dat mijn inkomen nihil is.
Het lijkt me dat een eventuele maandelijkse uitkering uit een verzekering, dan linea reacta afgetrokken wordt van de evt uitkering die je als werkeloze dan zal ontvangen? En dus zal je je er alleen wat aan hebben als je je zo fors verzekerd, dat je dat op kan vangen. Maar dan rijst de vraag of de navenant hoge premie van zo'n produkt, iets is waar je op zit te wachten als je een laag inkomen hebt. En hoe verwacht je arbeidsongeschikt raken als je werkeloos op de bank zit? Ik bedoel, risico's door arbeid zijn er dan niet, en de rest heb je ook grotendeels in eigen hand.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Evaaaaa schreef:Ik ben jurist en heb afgelopen 5 jaar als advocaat gewerkt. Sinds mei 2012 ontving ik ww tot en met november 2012. Het is me helaas nog niet gelukt om een baan te vinden en sinds november 2012 heb ik geen inkomen meer.

U heeft nu toch recht op Bijstand?
Dus hoezo verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid?
Is helemaal niet nodig.

Evaaaaa

Ongelezen bericht door Evaaaaa »

Wellicht was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik heb nu geen inkomen, dus ook geen bijstand. Daar heb ik ook geen recht op.

Ik zit natuurlijk niet letterlijk de hele dag op de bank, ik ben druk bezig met werk zoeken en ondertussen ook een actieve ondernemende dertiger. Als mij niets overkomt heb ik over een paar maanden weer een goede baan. Maar wat als me wel iets overkomt, als gevolg waarvan ik niet meer kan werken? Ik verlies dan geen inkomen (dat heb ik niet), maar wel mijn toekomstige carrière en bijpassend toekomstig inkomen. Is dat te verzekeren?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Evaaaaa schreef:Wellicht was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik heb nu geen inkomen, dus ook geen bijstand. Daar heb ik ook geen recht op.

Ik zit natuurlijk niet letterlijk de hele dag op de bank, ik ben druk bezig met werk zoeken en ondertussen ook een actieve ondernemende dertiger. Als mij niets overkomt heb ik over een paar maanden weer een goede baan. Maar wat als me wel iets overkomt, als gevolg waarvan ik niet meer kan werken? Ik verlies dan geen inkomen (dat heb ik niet), maar wel mijn toekomstige carrière en bijpassend toekomstig inkomen. Is dat te verzekeren?
Artiesten kunnen benen of stembanden verzekeren, dus dat zal vast ergens kunnen. Bel Lloyds in Londen eens zou ik zeggen, die zijn daar wel in thuis. Maar waarom niet die paar maanden een beetje rustig aan doen, en dit hele circus laten voor wat het is? Tegen de tijd dat je dit uitgezocht, geregeld, en je uit een mogelijke proefperiode van zo'n verzekering bent, ben je volgens eigen zeggen alweer aan het werk.

Gesloten