LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijstand en vriend

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
smurfy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2008 16:03

bijstand en vriend

Ongelezen bericht door smurfy »

Ik heb sinds 5 maanden een lieve vriend die ik maar heel weinig zie ivm de afstand.
Nu heb ik zelf een bijstandsuitkering en woon samen met mijn zoontje van 6.
Aangezien mijn vriend en ik willen bouwen aan een goede toekomst samen, (heeft hij drie weken vakantie) en die willen graag samen door brengen.
Nou heb ik de gemeente om toestemming gevraagt en krijg ik te horen dat hij geen drie weken bij me mag slapen????
Omdat dit gezien wordt als samenwonen???
En als we het toch doen dat mijn uitkering wordt stopgezet.
Omdat hij een inkomen heeft moet hij me maar gaan voorzien.
Belachelijk vind ik dat!!!!!!!! want hij heeft een eigen huis en vaste lasten en hij kan onmogelijk twee woningen betalen en alle vasten lasten!!!!!!!! We kunnen toch duidelijk aantonen dat hij ergens anders woont???
Kijk ik snap dat er mensen zijn die onterecht misbruik maken! maar wij eerlijke mensen moeten ervoor boeten!!!!!!!!! Ik kan dus eigenlijk geen relatie hebben! want daar komt het op neer. Hoe kan je nou aan een goede toekomst werken en elkaar zo, op die manier goed leren kennen?
Het is maar drie weken en daarna gaat hij weer naar zijn eigen huis. Echt snappen doe ik niet.
Ik vind het hele beleid nergens op slaan.
En dan nog maar niet te hebben over de mensen die ten onrechte zijn gepakt (uitkering dus stop gezet) over het feit dat hun vriend een dag langer dan 2 dagen is blijven slapen! en dat terwijl er duidelijk aangetoont kan worden dat hij een eigen huis heeft en vaste lasten en dat hij dus alleen maar een paar daagjes met zijn of haar vriendin wou door brengen om elkaar beter te leren kennen en omdat ze elkaar vreselijk missen.
Ik heb hier genoeg over gelezen op forums.
Oke er zijn idd mensen die echt samenwonen en van twee inkomens leven wat dus niet mag en idd die moeten dan ook flink gestaft worden!!!! maar kom nou toch zelf voor drie weekjes? En dan de gemeente dood leuk zeggen nou dan moeten jullie maar gaan samenwonen!
Kom nou toch, ik heb net 5 maanden dan ga ik echt niet metteen samenwonen plus het gaat ook tegen mijn geloof in. Eerst trouwen, dan pas de rest.
Nu ik dit allemaal weet gaan we idd maar vroeg trouwen maar een mooie bruiloft zal het niet zijn omdat er geen geld voor is.
Ik vind het ronduit schandalig dat ik nu in een positie gedwongen wordt om eerder te moeten trouwen.Mijn vraag is echter bij wie ik hierover mijn beklacht kan doen en wat de richtlijnen zijn als je een vriend heb.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door Remster »

mag ik vragen hoe je aan dat zoontje van 6 komt?

smurfy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2008 16:03

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door smurfy »

Uit een eerdere relatie die stuk liep.
En waardoor ik dus in de bijstand terecht kwam.

cirolo
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:19

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door cirolo »

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn vriend heeft een koophuis met zijn ex die er nog woont met zijn 2 kinderen. Ondanks dat ze niet getrouwd waren moet er toch een boedelscheiding plaatsvinden en het huis verkocht worden. Dat lukt momenteel dus niet!!! Hij moet dus gewoon de hypotheek e.d dingen betalen, leningen enz. Toch verwacht een soos dat je dan maar gaat samenwonen en dat hij dan ALLE kosten moet dragen. BELACHELIJK!!! Ondertussen bivakkeerd hij bij zijn moeder en wordt zij gekort op haar aowtje omdat hij inkomsten heeft. Alsof wij dan zeggenschap hebben over zijn portomonai!!!??? Je wordt gewoon afhankelijk gemaakt!!! Als hij niet betaald zit jij weer met een kont met schuld dus heb je wer schuldhulpverlening nodig e kom je nooit uit de ****!!!

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ik zal het maar even niet hebben over dat iedereen verantwoordelijk is om zichzelf/eigen gezin te onderhouden. (werk). Als dit niet mogelijk is dan zijn er voor de verschillende redenen hiervoor vangnetregelingen gemaakt, die ervoor zorgen dat mensen die hier niet toe instaat zijn toch in hun levensonderhoud kunnen worden voorzien. (Wajong, WIA, WWB etc.)

Aan al deze regelingen zijn natuurlijk wel regels verbonden zodat de juiste mensen in de juiste situaties hiervoor in aanmerking komen.

De WWB is eigenlijk ook weer een uitzondering hierop omdat dit eigenlijk als laatste redmiddel moet worden gezien. Soort van gift van uit de maatschappij.

Helaas draaien mensen dit nu om en beschouwen dit als een recht en een makkelijke manier van inkomsten zonder hiervoor zelf hun verantwoordelijkheid te hoeven nemen,

Als jij baat hebt bij het feit dat je financeel voordeel haalt de relatie met je vriend (meebetealen aan boodschappen, huur, je kind etc.) Dan betekent dat dat de WWB uitkering minder hoeft te betalen. Je hebt er zelf voor gezorgd (in dit geval via je vrioend) dat die kosten worden betaald en dan nog wil je dat de wwb deze kosten nog eens vergoedt??
Op zo'n manier werkt dit natuurlijk niet.

Desondanks ben ik het wel met je eens dat het lastig is om als alleenstaande (ouder) met een wwb-uitkering om een relatie te beginnen.

cirolo
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:19

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door cirolo »

Het geval wil dat mijn vriend NIET bijdraagt in de kosten. Geen booschappen, dingen voor mijn zoon o.d. Dit doe ik allemaal zelf!!! Daarbij komt dat ik zelf ook altijd heb gewerkt totdat ik invalide werd! De regels veranderden toen en werd je niet meer (gedeeltelijk) afgekeurd en werd je gewoon in de bijstand gezet! Waarom denken mensen altijd dat het een makkelijke bron van inkomsten is? Dat wij er niets aan willen doen? Lekker makkelijk afgeven op mensen die er zelf NIETS aan kunnen doen!!! Neem maar van mij aan dat ik meer dan genoeg heb gedaan en geprobeerd om uit die bijstand te komen!!! Maar een beetje hulp zou dan welkom zijn ipv een trap na!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door kweenie »

Hmm, Ik snap het toch niet helemaal.
Neem maar van mij aan dat ik meer dan genoeg heb gedaan en geprobeerd om uit die bijstand te komen!!! Maar een beetje hulp zou dan welkom zijn ipv een trap na!!!
Ik ben gastouder bij Ma Kloek. Bij ons gaat het zo dat ik wordt uitbetaald door de gastouder. Per maand een vast bedrag, kan ook opvanguren. Ik krijg 5,90 en de gastouder van de belasting 6,10 per uur. Die 20 cent is per maand 66 euro voor het gastouderbureau te betalen door de gastouder.
Zit je nu in de bijstand of niet?

Overigens is de AOW onafhankelijk van overige (bij)verdiensten, dus het maakt voor zijn moeder niet uit of haar inwonende zoon geld verdient of niet.

cirolo
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2009 10:19

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door cirolo »

Ik ben sinds een paar weken uit de bijstand. En ik ben invalide/ licht gehandicapt, hangt af van welke arts je spreekt. Ik heb bekkeninstabiliteit en heb reuma als je het precies weten wilt.
En wat betreft die AOW, raar dat ze dan toch gekort wordt!!!

moondragon
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 01:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door moondragon »

:x Godver,Ik heb ook net verkering naar dat ik 4 jaar alleen was,en zit in de bijstand.Ik ben ook bedreigt met en sanctie op mijn uitkering of deze te beeindige.Mocht kiezen.Of kappen met de relatie of gaan samenwonen..Wil niet samenwonen.Dus ik denk als je ergens voor gestraft kan worden moet er een regel zijn welke gedraging strafbaar gesteld word.Ik ben van goede wil en wil me aan de regels houden en gewoon verkering hebben.
Nu ik zeg je die regel is nergens te vinden.Heb zelfs het ministerie een mailtje gestuurd met de vraag hoe vaak ,geef aan met dagen in de week mag mijn vrijer bij mij zijn..Zonder dat ik gevaar loop mijn gedeeltelijke uitkering te verliezen.
Kreeg als antwoord dat elke gemeente daar zijn eigen regels voor heeft En dat er een paar gemeenten zijn die zeggen: als je meer dan vier dagen in de week bij elkaar bent, je als samenwonende beschouwt kan worden.
Je moet dus naar de gemeente site om er achter te komen.
In mijn gemeente bleef de regelgeving vaag.
Ik wil net zo als smurrfie denk ik gewoon verkering kunnen hebben zonder gedoe leven en een nieuw leven opbouwen.
Ik heb me bij radar ingelogd na dat ik antwoorden zocht op dezelfde vraag op het intetrnet. Hoe kan ik verkering hebben zonder dat mijn uitkering gevaar loopt?
En omdat ik vond dat er respectloos met haar vraag omgesprongen werd , inderdaad na getrapt werd door andere forem leden en reactie's kreeg van een stel mongolen die niet weten hoe het is om alleenstaand ouder te zijn.
Een alleenstaande ouder kan je tegenwoordig onderverdelen in.
Kinderen boven de twaalf en kinderen onder de twaalf
( kleuter basis onderwijs)
.Alleenstaande ouders die hun ex parner nog in beeld hebben en degene die hem of haar nooit meer zien.
Ook heb je alleenstaande ouders die geen familie hebben om op terug te vallen, die te ver weg wonen.
Ik stoorde me aan het feit dat smurrfie een concrete vraag had en ze afgezeikt werd door mensen die geen idee hebben hoe haar leven er uit ziet .
Wat het is om alleenstaande ouder te zijn..
Mensen denk eerst na voor je je ongezouten kritiek geeft.
Je kan er iemand mee kwetsen.
he' smurfie kei goed ..
Ik ken de last van zorg en werk en hoe vervel;end het is naar de soos te moeten omdat je het gewoon niet voor elkaar krijgt een volledig inkomen binnen te slepen.
Petje af voor je baan als gastouder en dat je het aandurfde weer een vriend te krijgen.
Zeker als je vorige relatie erg rot was is het een heftige stap.
En voor die mensen die zo een grote mond hebben heb het lef eens verder tekijken dan je neus lang is.Maak eens kennis met iemand die alleenstaand ouder is en er echt alleen voor staat.Bekijk eens het wereldje waarin die persoon zich bevind..Kind en kinderen bepalen de agenda.Van opstaan tot weer gaan slapen alles moet vaste tijd.
En voor de gene die het durft, het verder kijken dan je neus lang is, vo die dat eens durft eens te kruipen in de huid van een alleenstaande ouder . je zult zien dat je Je zult moeten mee lopen in een de structuur cq dag indeling . die voor rust ,reinheid en regelmaat zorgen. .En na een met pijn aan je voeten in de avond op de bank ploffen, je afgepeigerd voelen.
Het is gewoon harder werk om de rand voorwaarden te crieeren die kinderen nodig hebben.
En smurfie heeft het voor haarzelf zo goed gedaan dat ze ook kinderen van een ander er mee kan opvangen.
keigaaf ,harstikke mooi...wauw..
ik weet hoe het is wat het inhoud en ik zeg goed zo meid trek je niks aan van die lui die van niks lijken teweten.
Ik weet dat het wereldje als alleenstaande ouder erg klein is, en anoniem.
maar ik vraag de lezers.. he' doe je ogen open voor deze groep mensen en kijk en doe wat nodig is om deze vergeten groep het wat makkelijker te maken..
Smurf je bent een kanjer..
groetjes van single mam moondragon

moondragon
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 01:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door moondragon »

Er is geen regel die vast ligt te vinden.Zeg als je het oneens bent..Als je een sanctie krijgt opgelegd wil je weten welke gedraging nu perscies strafbaar is volgens de wetgeving bij het ministerie van de dienst werk zorg en inkomen. Ze moeten je een sanctie opleggen volgens artikel ???
en jij moet bewijzen dat het niet zo is.( omgekeerde bewijsvoering.)
Maar dat betekend dat je uitkering voor maanden stopt.
Veel mensen die verkering krijgen willen nog niet samenwonen maar toch ook bij elkaar zijn.Je wilt weten waar je aan toe bent geen risico lopen.Info vragen aan jecontact persoon is slapende honden wakker maken.
Ik heb haar wakker gemaakt en zij stelde me de eis of samenwonen of breken...Meschien heb ik van de week meer info betreft regelgeving .Had het gelukkige toeval iemand tegen tekeomen die dat een advocaat heeft laten uitzoeken.Wat 3 kantjes juridische regeltjes opgeleverd heeft.
tot zo ver..geniet van het mooie weer
later

Zomer1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2009 21:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door Zomer1979 »

Het probleem is dat het voor gemeentes verschrikkelijk moeilijk is om aan te tonen dat er sprake is van een ‘gezamenlijke huishouding’. Het is één van de weinige situaties waarbij de bewijslast bij de gemeente ligt en niet bij de cliënt, in de praktijk sneuvelen de meeste rechtszaken die door de gemeente worden gevoerd dan ook bij de rechtbank of Centrale Raad van Beroep. Het nadeel is alleen dat veel ambtenaren bij de gemeente er gewoon niets van snappen en van nature ook erg wantrouwig zijn als het op gezamenlijke huishoudingen aankomt. Ik vermeld hier bij dat dit wantrouwen in veel gevallen volledig terecht is, want waar rook is, is in dit soort situaties ook vaak vuur.

Hoewel ik in je korte verhaal 10 redenen kan geven hoe en waarom je deze zaak bij de rechter zou winnen, heb je daar helemaal niets aan, omdat je eigenlijk moet voorkomen dat het zo’n drama wordt. Wat ik zou doen als ik jou was:

Stel een brief op naar de gemeente (ter attentie van burgemeester en wethouders) waarin je de situatie uitlegt en formeel verzoekt om, voor de periode van 3 weken, je vriend in huis te nemen. Noem het een proefperiode voor jullie relatie of iets dergelijks. Geef aan dat je deze brief beschouwt als een aanvraag. De gemeente is dan verplicht hierop te reageren. Als ze het verzoek afwijzen, dan kun je formeel in beroep gaan tegen het afwijzen van je verzoek. Ik verwacht dat de bezwaarcommissie je in het gelijk zal stellen, tenzij er echt gegronden redenen zijn om aan te nemen dat je fraudeert (bijvoorbeeld als je eerder een gezamenlijke huishouding hebt verzwegen).

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik vind het ook heel erg raar dat als je 2 gescheiden huishoudens hebt niet de vakantie met elkaar mag doorbrengen zonder dat dit consequenties heeft voor je uitkering.

Dit zou dus betekenen dat als er een vriendin, vriend of familielid zou komen logeren dat dit gezien wordt als samenwonen :shock:

claudia33
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2009 18:51

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door claudia33 »

ook ik ben iemand die eindelijk een lieve vriend heeft ontmoet en die ook regelmatig bij mij slaapt.Maar dit mag dus blijkbaar niet want als je een uitkering hebt en een vriend pleeg je denk ik een misdaad.Dit is mij in ieder geval overkomen.Ben een alleenstaande moeder van 2 lieve kinderen en zit in het laatste jaar van mijn opleiding spw-4.Ik probeer er alles aan te doen om zo snel mogelijk uit de bijstand te komen en blijkbaar kunnen sommige mensen in mijn omgeving het niet hebben dat ik ook eens een keertje geluk heb en dat ik gelukkig ben. Ben dus opgepakt wegens fraude! en valsheid in geschriften omdat ik dus zou samenwonen.Ook mijn vriend heeft een eigen huis in een andere gemeente en doet al zijn huishoudelijke dingen zelf.Het enige wat wij volgens de sociale dienst verkeerd hebben gedaan is dat hij af en toe bij mij slaapt. Is niet altijd zo maar is wel eens gebeurd.Maar dit mag toch ook.als je een vriend hebt mag hij toch heus wel blijven slapen lijkt mij.Nu is dus mijn uitkering stop gezet en zit ik dus met 2 kids zonder een vorm van inkomen.Is dit nu de normale gang van zaken hoe je met mensen omgaat die alles er aan willen doen om zo snel mogelijk uit de bijstand te komen.Dit speelde zich af op 28 mei dit jaar en tot op heden heb ik dus totaal niks meer gehoord na mijn aanhouding.zit nu dus zonder uitkering en zonder te weten wat ik voor verschrikkelijks heb gedaan.Heb al verschillende brieven gestuurd en gebeld omdat ik graag wil weten wat ik in hun ogen dus verkeerd heb gedaan.Maar nog steeds geen reactie van hun kant.Heb er slapeloze nachten van ben super gestresst hierdoor en zie het positieve niet meer.Mijn hele motivatie is weg.Het kan toch niet zo zijn dat dit rechtvaardigheid is.Ik hoop dat het op de kaart komt dat er meerdere gevallen zijn zoals mij en dat er toch iets mee gedaan wordt.Ik ben met advocaat bezig en hoop dat het snel achter de rug is en dat ik gewoon mijn opleiding kan afronden zonder al teveel schade te hebben opgelopen.
groeten Claudia

Zomer1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2009 21:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door Zomer1979 »

Claudia,

Je moet zo snel als mogelijk gewoon weer een nieuwe uitkering aanvragen. Zolang ze bij jou thuis niets aantreffen waardoor ze kunnen vermoeden dat hij nog bij jou woont, mogen ze je de uitkering niet weigeren.

Op de rest van je verhaal ga ik bewust niet in, dat is iets wat je doormiddel van de reguliere bezwaar en beroep procedure zult moeten gaan regelend. Als alles is zoals je zegt dat het is en er geen spullen van je vriend bij jou liggen en hij echt maar af en toe bij je slaapt, dan zul je die zaak zeker winnen.

Als je vragen hebt ofzo, gewoon in dit topic plaatsen. Ik werk al jaren bij de Soos, ik zal niet helpen met frauderen, maar wel tips geven als er onrecht wordt aangedaan!

Groet,

claudia33
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2009 18:51

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door claudia33 »

dank je wel voor je tip.
Ik snap er helemaal niks meer van en ben er letterlijk ziek van.
Ik snap ook niet waarom ze geen huiszoeking hebben gedaan want daar had ik ook zeker aan meegewerkt omdat ik niet samenwoon en ze ook konden zien dat er helemaal niks bij mij thuis ligt van mijn vriend.Ik heb overal aan meegewerkt en heb overal eerlijk antwoord op gegeven en nog willen ze blijkbaar ten koste van alles gewoon beweren dat ik wel samenwoon.Ze mogen van mij alles controleren en ook de gegevens van mijn vriend en vragen aan vrienden en bekenden en ook die zullen beweren dat ik niet samenwoon.Al 2 jaar doe ik alles zelf en ben bezig met een opleiding om er zo snel mogelijk uit te komen.Ik ben in de veronderstelling dat ik echt alles goed heb gedaan en dan zijn er mensen die gewoon beweren dat ik samenwoon omdat ze een (tip) van een lelijke buurvrouw hebben gekregen.
Ik vind het verschrikkelijk dat me dit overkomt en heb er echt geen woorden voor.
Ook ik heb meerdere malenGevraagd wat dan de spelregels zijn met een vriend en niemand kan me vertellen wat mag en niet mag als je een vriend hebt.Ik ben echt van goede wil maar krijg totaal geen reactie of wat dan ook.
Ik ga vandaag weer naar de sociale dienst omdat ik nog steeds geen beschikking of wat dan ook heb ontvangen en dus ook niet weet waarom mijn uitkering is stopgezet.Er moet bij de sociale dienst toch iemand zijn die een beetje sociaal is en die mij wil helpen of in ieder geval fatsoenlijk te woord wil staan.
in ieder geval bedankt voor je reactie en word vervolgd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door antileugens »

Misschien kun je de ombudsman (speciaal voor klachten over de overheid) inschakelen: http://www.ombudsman.nl

Zomer1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2009 21:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door Zomer1979 »

Heb je formeel een beëindigingsbeschikking gekregen van de gemeente? Of staat de uitkering alleen opgeschort (geblokkeerd) in verband met onderzoek? Mag ik vragen welke gemeente het is?

Het vaststellen van een gezamenlijke huishouding is veel moeilijker als er in veel gemeenten wordt gedacht. Vaak gaat men veel te kort door de bocht, maar dat is dan ook omdat er ontzettend veel gefraudeerd wordt.... De goede lijden nu eenmaal onder de slechte.

claudia33
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2009 18:51

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door claudia33 »

Kom nu net bij de sociale dienst weg en heb nu een brief meegekregen waarin staat dat het is geblokkeerd omdat ze nog bezig zijn met het rapport.
Ik woon in de gemeente Veendam.Maar nog steeds heb ik geen inkomen dus het is kijken hoe ik het moet oplossen qua huur enzo. Het gaat echt op dat de goeden moeten lijden voor de slechten.
Moet maandag naar advocaat en ik hoop dat hij zijn uiterste best doet om mij te helpen.Maar moet ik nu dan wel opnieuw een uitkering aanvragen want het is geblokkeerd en niet stop gezet.En ik moet alleen een nieuwe aanvraag doen als er iets is gewijzigd in mijn huidige situatie maar er is niks gewijzigd.Ik woon nog steeds niet samen.Is het dan wel verstandig om opnieuw een aanvraag te doen.Niet dat de sociale dienst dan kan zeggen van: kijk zie je wel,er is wel iets veranderd in de leefsituatie.Ik snap niet waarom ze tijdens mijn aanhouding geen huiszoeking hebben gedaan.Dat lees ik overal op internet dat ze dat onaangekondigd doen want dan hadden ze gelijk kunnen zien dat hier niks van mijn vriend ligt.
Vind het echt verschrikkelijk hoe ik word behandeld.Je weet niet waar je aan toe bent.
Ik heb al een klachtenformulier van de ombudsman dus die moet ik ook nog invullen en kijken wat daar mee gedaan wordt. Ik hoop echt dat dit allemaal snel achter de rug is en dat ik het allemaal weer een beetje positiever ga zien.

Zomer1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2009 21:02

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door Zomer1979 »

Als er alleen sprake is van een blokkade dan heeft een nieuwe aanvraag geen zin. Op grond van de WWB kan een uitkering maximaal voor 8 weken worden opgeschort. Als het goed is heb je een beschikking meegekregen waar instaat dat het recht op uitkering is opgeschort in afwachting van het onderzoek, of in afwachting van gegevens.

Dit is een formeel besluit van de gemeente waar je tegen in bezwaar moet gaan. Je advocaat moet dit ook zo snel mogelijk doen, en daarbij aangeven hoe de situatie tussen jou en je vriend feitelijk in elkaar steekt. Een bezwaarcommissie moet dan uitspraak doen, helaas gaat daar ook weer tijd overheen.

Gelet op het feit dat er al geruime tijd wordt gewacht op een antwoord van de gemeente, denk ik dat het mogelijk is om een voorlopige voorziening aan te vragen bij de rechtbank. Bespreek dit met je advocaat. Volgens mij zit de gemeente hier in ieder geval formeel niet goed.


Succes!

claudia33
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2009 18:51

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door claudia33 »

Hoi,
Ik heb nu wel een brief gekregen maar dat is geen officiele beschikking volgens mij.Het is een brief waarin staat dat mijn uitkering is geblokkeerd.Er staat wel in dat ik nog een beschikking thuis gestuurd krijg waarin ook staat welke stappen ik dan kan nemen.Dus we zijn nu bijna 7 weken verder en nog steeds heb ik geen beschikking ontvangen waar ik de hele tijd al om vraag.Van dit soort dingen word je zo moedeloos. Morgen eerst naar advocaat en dan verder kijken.Ik hoop dat dit alles snel achter de rug is want het sloopt me letterlijk.Nou ja morgen afwachten.

Gesloten