kiz schreef:kuklos schreef:@kiz, waar het mij om gaat is dat zo ongeveer iedereen elkaar nakakelt en dus bagger advies geeft omdat er nergens een bewijs voor is. In de tussentijd worden mensen compleet op het verkeerde been gezet. Jij doet dat ook door te spreken over common practice.
Je doet feitelijk hetzelfde door nu te stellen dat bij gebrek aan onderbouwing de gegeven adviezen "dus bagger" zijn. Daar is dan natuurlijk net zo goed geen bewijs voor.
Adviezen zijn bagger als ze worden gegeven op basis van elkaar nakakelen, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
kiz schreef:En nee, mensen worden niet op het verkeerde been gezet. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (c.q. werk) leiden, en als je werk zoekt zal je ze allemaal moeten verkennen.
ja, dat worden ze wel. Want het advies is "ga netwerken", het advies is niet - helaas niet - maak gebruik van alle mogelijkheden die zijn.
Werd dat maar gezegd in plaats van het nakakelen dat netwerken de manier is.
De arbeidsmarktanalyse onderschrijf ik deels. Ik heb een belangrijk stuk gequote:
Uit de UWV Arbeidsmarktanalyse 2017 blijkt dat er onvoldoende (betaalde) banen bijkomen voor iedereen die kan en wil werken. Eisen die aan werknemers worden gesteld, vanwege bijvoorbeeld technologische ontwikkelingen, stijgen. De werkgelegenheid in functies die een hoog probleemoplossend vermogen vergen neemt toe en er komt meer focus te liggen op ICT-kennis, in combinatie met sociale vaardigheden. Er is sprake van ‘baanpolarisatie’, waarbij vooral banen aan de onderkant van het middensegment dreigen te verdwijnen.
Dit is wat ik in de dagelijkse praktijk zie. Wat we ook al zagen toen er eerder mechanisering en automatisering plaatsvond en banen verdwenen.