LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herbeoordeling wao
Herbeoordeling wao
Ik heb de volgende vraag/klacht over het UWV
Hallo beste mensen ,
Ik ben sinds 1988 afgekeurd (80 /100%).
Ik ben voor het laatste gekeurd in 1994.
Volgens mijn ouders ik ben geboren op 19-01-1959 dus ik ben nu 58 jaar .
In 1989 heeft “GMD/ UWV” mijn geboortedatum gewijzigd in 01-07 -1959 dus ik ben nog steeds 58 jaar.
Volgens mij ik behoor in beide gevallen tot groep 45+.
Deze week ontving ik een “belbrief ” van UWV met de volgende tekst :
--------------------------------------
”Geachte heer,
Sinds 01-10-2004 zijn er nieuwe regels m.b.t. de (her-) beoordeling van arbeidsongeschiktheid van toepassing. Dit houdt in dat ook uw mate van arbeidsongeschiktheid herbeoordeeld moet worden.
Door middel van deze brief verzoeken wij u binnen een week contact op te nemen om een afspraak te kunnen maken voor een medisch heronderzoek bij een van onze verzekeringsartsen .
U kunt ons bellen op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdag tussen 9.00-12.00 ur. Het telefoonnummer staat boven aan de brief .
Reageert u niet op dit verzoek binnen een week, dan kan dit gevolgen hebben voor de betaling van u uitkering .”
-----------------------
Ik heb het UWV en om opheldering gevraagd .Ik kreeg eerste een man aan de telefoon ,die snapt helemaal niets van .Later werd ik terug gebeld door een mevrouw en die wilde dat ik volgende week naar de keuringsarts moet komen ,zoniet dan wordt mijn uitkering beëindigd .Einde gesprek .
Direct daarna probeerde ik nog een paar keer om die mevrouw te bellen,maar ik word steeds niet door verbonden .Een dag later heb ik het weer geprobeerd .Ik kreeg te horen dat die mevrouw niet aanwezig is en ik moest op haar brief wachten . Inmiddels zijn 4 dagen voorbij gegaan en ik heb nog geen brief ontvangen .Ook de brief waar in staat dat mijn uitkering van 70 naar 75% gaat heb ik niet gekregen .
Mijn vragen :
1. Ben ik 45+ Ja of Neen ?
2. Heeft iemand ook z´n ervaring gehad ?
3. Mag/Kan UWV/mevrouw zomaar mijn uitkering beëindigen? Zo ja wat kan daar tegen doen
4. Tot slot ik wil een klacht indienen tegen UWV/mevrouw ,maar ik weet niet hoe ? Kan iemand mij hiermee helpen ?
Bij voorbad dank voor uw antwoorden/hulp
Gestresst 45+
Hallo beste mensen ,
Ik ben sinds 1988 afgekeurd (80 /100%).
Ik ben voor het laatste gekeurd in 1994.
Volgens mijn ouders ik ben geboren op 19-01-1959 dus ik ben nu 58 jaar .
In 1989 heeft “GMD/ UWV” mijn geboortedatum gewijzigd in 01-07 -1959 dus ik ben nog steeds 58 jaar.
Volgens mij ik behoor in beide gevallen tot groep 45+.
Deze week ontving ik een “belbrief ” van UWV met de volgende tekst :
--------------------------------------
”Geachte heer,
Sinds 01-10-2004 zijn er nieuwe regels m.b.t. de (her-) beoordeling van arbeidsongeschiktheid van toepassing. Dit houdt in dat ook uw mate van arbeidsongeschiktheid herbeoordeeld moet worden.
Door middel van deze brief verzoeken wij u binnen een week contact op te nemen om een afspraak te kunnen maken voor een medisch heronderzoek bij een van onze verzekeringsartsen .
U kunt ons bellen op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdag tussen 9.00-12.00 ur. Het telefoonnummer staat boven aan de brief .
Reageert u niet op dit verzoek binnen een week, dan kan dit gevolgen hebben voor de betaling van u uitkering .”
-----------------------
Ik heb het UWV en om opheldering gevraagd .Ik kreeg eerste een man aan de telefoon ,die snapt helemaal niets van .Later werd ik terug gebeld door een mevrouw en die wilde dat ik volgende week naar de keuringsarts moet komen ,zoniet dan wordt mijn uitkering beëindigd .Einde gesprek .
Direct daarna probeerde ik nog een paar keer om die mevrouw te bellen,maar ik word steeds niet door verbonden .Een dag later heb ik het weer geprobeerd .Ik kreeg te horen dat die mevrouw niet aanwezig is en ik moest op haar brief wachten . Inmiddels zijn 4 dagen voorbij gegaan en ik heb nog geen brief ontvangen .Ook de brief waar in staat dat mijn uitkering van 70 naar 75% gaat heb ik niet gekregen .
Mijn vragen :
1. Ben ik 45+ Ja of Neen ?
2. Heeft iemand ook z´n ervaring gehad ?
3. Mag/Kan UWV/mevrouw zomaar mijn uitkering beëindigen? Zo ja wat kan daar tegen doen
4. Tot slot ik wil een klacht indienen tegen UWV/mevrouw ,maar ik weet niet hoe ? Kan iemand mij hiermee helpen ?
Bij voorbad dank voor uw antwoorden/hulp
Gestresst 45+
Re: Herbeoordeling wao
Ik had een reactie gegeven.
Waar is die?
Waar is die?
En u heeft niet gereageerd toen het UWV uw geboorte datum wijzigde??? Sorry maar als dat zo is pleegt u al 18 jaar fraude........
Ik weet helaas niet hoe ik u verder kan helpen. Ik ben inmiddels herkeurd en weer 80 tot 100% afgekeurd.
Oja, volgens mijn berekeningen bent u 58 jaar hoor
Ik weet helaas niet hoe ik u verder kan helpen. Ik ben inmiddels herkeurd en weer 80 tot 100% afgekeurd.
Oja, volgens mijn berekeningen bent u 58 jaar hoor
KLachten indienen kan bij
Centraal Klachtenbureau UWV
Postbus 58071
1040 HB Amsterdam
Telefoon: 0900 - 898 2525 0,03 €/min
Sterkte
Centraal Klachtenbureau UWV
Postbus 58071
1040 HB Amsterdam
Telefoon: 0900 - 898 2525 0,03 €/min
Sterkte
-
Hamid12 is volgens mijn berekening 48 jaar en geen 58.
Sonja
Sonja
Oeps, sorry Sonja, je hebt gelijk.
Meneer is toch echt 48......
Meneer is toch echt 48......
Sinds 01-01-2004. en op deze datum was u geen 45, maar 44 jaar 19 dagen later werd u 45 jaar ,en de criteria is 1 januari 2004 en valt u vervolgens onder de nieuwe regeling!!Geachte heer,
Reageert u niet op dit verzoek binnen een week, dan kan dit gevolgen hebben voor de betaling van u uitkering [/b] ]
Janny, je hebt niet goed gelezen. In de brief staat 01-10-2004 (1 oktober 2004). Jij maakt er 01-01-2004 (1 januari 2004) van. In oktober 2004 was Hamid weldégelijk 45.
En hoe is dit afgelopen
-
Beste Hamid
waarom laat je je niet gewoon herkeuren. Dat is het meest eerlijke voor ierdereen
waarom laat je je niet gewoon herkeuren. Dat is het meest eerlijke voor ierdereen