LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herleving Wajong-uitkering?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
jeani

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

Chocomelk schreef:
jeani schreef: is op at basis wat zoals eerder is gemeld kan... maar veel niet willen die maken hun 2 jaar zo vol... ik niet... ik doe wat ik kan ondanks mijn beperkingen...
Wat is AT basis ?
Als je mischien bedoelt op therapeutische basis dan kan je nooit meer uren hoeven/moeten werken als je dat je geld ontvangt van ziektewet, die dus gebasseerd is op een aantal uren.

Maar laat maar Jeani, je verhaal is zo ontzettend onduidelijk, je schrijfwijze is erg onduidelijk en dan nog hier duidelijk willen maken dat het aan al die andere leden hier ligt omdat ze je niet begrijpen.

Overigens als je nog steeds kan werken op welke basis dan ook dan zal je niet afgekeurd gaan worden.
en nog snap je het niet he haha ik wil niet eens afgekeurd worden... heb mijn wsw indicatie wat ik tig keer liever heb owwwww moe word ik er van ...

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

als je nu nog 30 uur in de week kunt werken ! kun je nooit voor een wia in aanmerking komen! ik weet niet hoe het nu precies zit maar 35% is het minste waar je voor afgekeurd kunt of kon worden :?:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:als je nu nog 30 uur in de week kunt werken ! kun je nooit voor een wia in aanmerking komen! ik weet niet hoe het nu precies zit maar 35% is het minste waar je voor afgekeurd kunt of kon worden :?:
Manondoris, ligt allemaal aan de andere leden hier, die begrijpen het allemaal maar niet joh. :wink:

manondoris

manondoris schreef:o nee hoor niet dom want ik weet er te weinig vanaf! ik had wel gehoord over werken met behoud van uitkering ik dacht dat het zo iets was. maar is het niet mogelijk om daar te blijven werken en daar ook normaal salaris naar te krijgen?
en deze vraag ? is dat niet mogelijk dan? omdat je de wia helemaal niet in wilt!

jeani

manondoris schreef:
manondoris schreef:o nee hoor niet dom want ik weet er te weinig vanaf! ik had wel gehoord over werken met behoud van uitkering ik dacht dat het zo iets was. maar is het niet mogelijk om daar te blijven werken en daar ook normaal salaris naar te krijgen?
en deze vraag ? is dat niet mogelijk dan? omdat je de wia helemaal niet in wilt!
idd ik wil niet eens de wia in... liever een wsw loon idd ..

jeani

rozemarijntje schreef:ik denk dat uj zich teveel aagesproken voelt over alles terwijl het niet zo bedoeld is.

zo en zo vind ik het knap dat u afgekeurd bent op u oren,denk eerlijk gezegd dat dat nog wel een staartje gaat krijgen...
u kunt namleijk nog makelik allerlei andere dingen....eervolle dingen,net als u kind...
en ook u heeft een stempel...
ik kan niet werken en daar zit een verschil tussen.
en dat bedoel ik te zeggen met mijn nichtje...willen en kunnen.
ff googelen..op wia en je ziet dat ik recht heb op een doventolk en andere aanpassingen??? late reactie maar zag het nu pas...

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dus????????????????????
sorry maar ik snap hem niet helemaal?

wat bedoelt u nou?

manondoris

ik ook niet rozenmarijntje :?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

frenchy schreef:
VioletPrue schreef: Iemand met een geestelijke beperking heeft een psychische aandoening, zoals een persoonlijkheidsstoornis, schizofrenie of zware depressie.
Iemand met een verstandelijke beperking heeft bijvoorbeeld NAH en over het algemeen een IQ dat lager is dan 70.
Iemand met een IQ van 120 kan een geestelijke berperking hebben, maar is verstandelijk prima in orde hoor!
Dus om te zeggen dat dit hetzelfde is, klopt gewoon niet.
.
Geestelijk gehandicapt wordt niet meer gebruikt. We spreken van verstandelijk gehandicapt als iemands verstandelijke vermogens minder zijn. Geestelijke beperkingen (lees psychische beperkingen) is heel iets anders en valt in een heel andere categorie.
Dus dat wat jij onder geestelijk beperkt omschrijft is een psychische stoornis. Hier valt onder: persoonlijkheidsstoornis, psychotische stoornis (schizofrenie), eetstoornis (bv anorexia), angststoornis, seksuele stoornis, slaapstoornis, ouderdomsstoornis (bv dementie) en stemmingsstoornissen.

Daarnaast heb je verstandelijke beperking die in verschillende graduaties ingedeeld is: lichte, matige, ernstige en diepe verstandelijke beperking.
Hoezee!
Iemand die het snapt!
Geestelijk beperkt wordt dagelijks in mijn werk gebruikt die uitdrukking.
Ik wilde enkel aangeven dat geestelijk (inderdaad psychisch) beperkt iets héél anders is dan een verstandelijke beperking.
Fijn dat u het wel snapt, ik begon al even te denken dat het aan mij lag. :wink:

Chocomelk

manondoris schreef:ik ook niet rozenmarijntje :?
Denk dat er maar weing zijn die het wel begrijpen.

jeani

VioletPrue schreef:
frenchy schreef:
VioletPrue schreef: Iemand met een geestelijke beperking heeft een psychische aandoening, zoals een persoonlijkheidsstoornis, schizofrenie of zware depressie.
Iemand met een verstandelijke beperking heeft bijvoorbeeld NAH en over het algemeen een IQ dat lager is dan 70.
Iemand met een IQ van 120 kan een geestelijke berperking hebben, maar is verstandelijk prima in orde hoor!
Dus om te zeggen dat dit hetzelfde is, klopt gewoon niet.
.
Geestelijk gehandicapt wordt niet meer gebruikt. We spreken van verstandelijk gehandicapt als iemands verstandelijke vermogens minder zijn. Geestelijke beperkingen (lees psychische beperkingen) is heel iets anders en valt in een heel andere categorie.
Dus dat wat jij onder geestelijk beperkt omschrijft is een psychische stoornis. Hier valt onder: persoonlijkheidsstoornis, psychotische stoornis (schizofrenie), eetstoornis (bv anorexia), angststoornis, seksuele stoornis, slaapstoornis, ouderdomsstoornis (bv dementie) en stemmingsstoornissen.

Daarnaast heb je verstandelijke beperking die in verschillende graduaties ingedeeld is: lichte, matige, ernstige en diepe verstandelijke beperking.
Hoezee!
Iemand die het snapt!
Geestelijk beperkt wordt dagelijks in mijn werk gebruikt die uitdrukking.
Ik wilde enkel aangeven dat geestelijk (inderdaad psychisch) beperkt iets héél anders is dan een verstandelijke beperking.
Fijn dat u het wel snapt, ik begon al even te denken dat het aan mij lag. :wink:[/qu llloolllll hahhahaa nu moet ik lachen je lacht om je eigen fout haahaha tis toch echt duidelijk naar jou!!! geschreven hoor hahhaa hoe het wel zit en daar uit blijkt gewoon dat je fout zat!!!!hahahhaaha nee violet je bent zoals ik al heb gelezen goed in omdraaien blijkt ook weer hier uit hahaha... was voor jou bedoeld hoor niet voor mij ..ik zeg het zelfde maar aangezien dat niet aankomt moest een ander het je zo vertellen hahaha.. lach er om hahaha ...

rozemarijntje

weet je wel zeker dat je het over je dochter hebt?
je praat af en toe van die wartaal?
als niet normaal kan doen,hou er dan mee op voor je zelf...
mij maakt het niet uit,ik lag om je...maar je maakt je zo belachelijk...

roekoekoe :lol:
ja sorry hoor maar je vraagd er zelf om.
je kat zelf ook iedereen af en ik heb nog geen antwoord??op mijn andere vraag?dus lezen,tegen iemand anders zeggen,moet jij ook doen niet alleen het laatste bericht misschien???weet het niet hoor....

Chocomelk

Jeani heb je nu zelf echt niet door dat de teksten die
je schrijft onbegrijpelijk zijn, mischien voor jezelf wel te begrijpen
zijn maar voor een ander niet !?

Jij mag net zoveel mensen uitlachen als jij wilt maar begrijp ook
dat mensen jou kunnen uitlachen omdat je totaal niet te begrijpen bent maar
wel durft te schrijven dat andere mensen moeten LEZEN maar zelf lees je niet
of nauwelijks.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

jeani schreef:llloolllll hahhahaa nu moet ik lachen je lacht om je eigen fout haahaha tis toch echt duidelijk naar jou!!! geschreven hoor hahhaa hoe het wel zit en daar uit blijkt gewoon dat je fout zat!!!!hahahhaaha nee violet je bent zoals ik al heb gelezen goed in omdraaien blijkt ook weer hier uit hahaha... was voor jou bedoeld hoor niet voor mij ..ik zeg het zelfde maar aangezien dat niet aankomt moest een ander het je zo vertellen hahaha.. lach er om hahaha ...
Ik ben heel blij dat je lol hebt in je leven.
Jammer dat je dat ten koste van anderen doet, terwijl je nog geen eens gelijk hebt ook.
Maar humor hebben is het belangrijkste, toch?
Ben nu wel klaar hier, ik wens je het allerbeste met je ziektewet terwijl je werkt, je Wia en je Wsw.

Chocomelk

Het blijft een heel vreemd verhaal, ziektewet ontvangen van een vorige baan, nu nog meer uren aan het werk zijn bij een andere baas maar toch ziektewet ontvangen.
:shock: :shock: :shock:

rozemarijntje

nou ben blij dat ik er niet alleen zo overdenk.
ik ben er ook klaar mee...
enne normaal antwoord heel snel maar?
ik kijk niet eens meer....is het niet waard..

violet idd lol in het leven is heeeel belangrijk,wat je ook mankeert

jeani

rozemarijntje schreef:weet je wel zeker dat je het over je dochter hebt?
je praat af en toe van die wartaal?
als niet normaal kan doen,hou er dan mee op voor je zelf...
mij maakt het niet uit,ik lag om je...maar je maakt je zo belachelijk...

roekoekoe :lol:
ja sorry hoor maar je vraagd er zelf om.
je kat zelf ook iedereen af en ik heb nog geen antwoord??op mijn andere vraag?dus lezen,tegen iemand anders zeggen,moet jij ook doen niet alleen het laatste bericht misschien???weet het niet hoor....
lolllllll staat er nu daadwerkelijk dat het over mijn dochter gaat???? ja de wajong wel hahaha.. ging het topic toch ook over .. maar heb mijn mening met meerdere uitspraken hier neergezet.dat men mij!! met mijn menig over de wajong. (als men mij er gaat betrekken prima hoor.maar aanvaard dan ook antwoorden..). ik ben niet afgeweken van het ontwerp wajong... dat waren toch echt jullie, de rest is ook mij voor de voeten gegooid( niet van jou maar als ik zeg dat ik werk ik als antwoord krijg wil je wel werken) en dan je wia krijgt een staartje? waarom?? ik weet het zelf niet eens dus waarom dan zulke antwoorden, mijn antwoorden waren duidelijk genoeg toch?) he ik geef antwoord op jullie vragen en reacties aan jullie de rest!!! komt er geen normale vraag of antwoord kun je van mij het zelfde terug verwachten . niet meer dan logisch ... en als je het niet meer volgt reageer dan niet meer!!! wel zo handig om het duidelijk te houden ook! mijn dochter bijna 18 en wajong ik zelf in de zw ... ja zoals je mij behandeld word je terug behandeld ben toch echt netjes begonnen ( meerdere uitspraken bij elkaar gepakt ),maar ik laat mij!! niet alles zeggen das de pech hier net ff .. waarschijnlijk is dat zo gewend hier dat iemand heel makkelijk de mond gesnoerd kan worden nou... zonder ervaring ... geef ik hier geen mening ook terug te lezen in mijn vorige berichten...en ja ff kijken en je leest al mijn berichten... het is meer een kwestie van behandelen en terug behandeld worden he haha..en ja .... ik lees al 2 jaar mee hier... en zie en lees veel!!! en ja zoals je mij behandeld ga ik je terug behandelen... niet leuk??? laat het dan ook bij een ander!
Laatst gewijzigd door jeani op 20 okt 2011 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jeani

VioletPrue schreef:
jeani schreef:llloolllll hahhahaa nu moet ik lachen je lacht om je eigen fout haahaha tis toch echt duidelijk naar jou!!! geschreven hoor hahhaa hoe het wel zit en daar uit blijkt gewoon dat je fout zat!!!!hahahhaaha nee violet je bent zoals ik al heb gelezen goed in omdraaien blijkt ook weer hier uit hahaha... was voor jou bedoeld hoor niet voor mij ..ik zeg het zelfde maar aangezien dat niet aankomt moest een ander het je zo vertellen hahaha.. lach er om hahaha ...
Ik ben heel blij dat je lol hebt in je leven.
Jammer dat je dat ten koste van anderen doet, terwijl je nog geen eens gelijk hebt ook.
Maar humor hebben is het belangrijkste, toch?
Ben nu wel klaar hier, ik wens je het allerbeste met je ziektewet terwijl je werkt, je Wia en je Wsw.
jij probeert mij hier iets duidelijk te maken wat niet eens klopt??? hoe wil je het zelf dan snappen....en het mij laten geloven dat je het goed hebt???? ja sorry hoor... als je dan iets uit wilt leggen doe het dan ook goed???? en laat het je niet door een ander goed uitleggen en dan zeggen ja hoezee zo bedoelde ik het ook!!! zo kan ik hier ook alles op het forum neerzetten want dan zou je nooit iets fout doen .. hahaha

jeani

Chocomelk schreef:Het blijft een heel vreemd verhaal, ziektewet ontvangen van een vorige baan, nu nog meer uren aan het werk zijn bij een andere baas maar toch ziektewet ontvangen.
:shock: :shock: :shock:
en ja op arbeids therapeutische basis is dat mogelijk..maar dat wist je al... de ene keer weet je iets dan weer niets en ben ik onduidelijk??? raar van jou dat je dat weet dat het er is, maar in mijn geval weer niet??? dus jij zegt in de zw kun je niet werken?? wie is nu niet duidelijk dan??? mijn enige baas die ik heb nu is het uwv en daar werk ik voor op at basis!!! vanuit de ziektewet... maar als dat volgens jou niet kan? eh.... mss beter om op de tp te reageren... want die verkoopt onzin ... inplaats van hier dingen te gaan zeggen .. waarvan je weet dat het wel mogelijk is.... topic gaat niet over mij.... al!.. zou het zeer verstandig wezen om geen uit spraken meer te doen waar je persoonlijk niets van af weet of je moet al een pb sturen... pas dan kun je over iemand oordelen....

rozemarijntje

ja maar dan lees je toch lekker alles?zal mij een biet zijn?
en in jou reacties heb ik eerlijk gezegd geen intresses......want ik bedoelde weet je zeker dat je het over je dochter hebt,die beperking waarom ze voor de wajong niet in aanmerking komt of weet ik wat,heb geen zin om het voor jou helemaal terug te lezen....maar ze mankeert iets in haar hoofd...
en aangezien jij ook een beetje warrig bent...vraag ik me af..geld het nou voor jou of voor je dochter...

en ik ben meestal meegaand met mensen ,dus wat jij wilt kan je ook krijgen,maar je weet ook,dat als mensen irritant gaan doen en ruzie zoeken dan nok ik er mee.....want overduidelijk zitten jou dingen dwars en de antwoorden zinnen je hier niet....en dat trek je niet...JAMMER DAN,ieder heeft zijn of haar mening...PUNT :D (tenmisten je hebt toch al mijn berichtjes gelezen?of zit je ook onder een andere naam hier nog???kan ook?)

hey de mzzl he..ik had al gezegd dat ik er mee nokte maar laat me niet alles zeggen,maar dit waren mijn laatste woorden...ga je door...ik lees niet meer.
werd hier op gewezen dat ik het toch even moest lezen...maar eigenlijk boeit me dit helemaal niet meer...en jij al helemaal niet :lol:

Gesloten