Dit is met name de alinea waar ik op heb gereageerd, maar deze reactie is blijkbaar aan de aandacht van King Koopa ontsnapt.Ikzelf sta nu behoorlijk in het rood, omdat ik het niet meer kan betalen allemaal.
Ik woon samen met mijn vrouw, deze heeft een knappe functie in een supermarkt.
Daar kunnen we gelukkig van leven, onze paar katten voeren, onze auto rijdende houden en rondkomen.
Maar we kunnen daarvan niet rondkomen EN de rekeningen betalen.
Mijn bank heeft mijn rekening geblokkeerd wat ik op mijn beurt wel begrijp, ik sta immers in het rood.
We rijden binnenkort onverzekerd rond, we zullen zelf onverzekerd zijn, we kunnen ons huis niet (meer) betalen (huurhuis) en dit allemaal omdat het UWV niets meer van zich laat horen al een aantal maanden lang.
Even de zaken op een rijtje zetten :
TS woont samen met zijn vrouw en ze hebben volgens eigen zeggen geen recht op zorgtoeslag (en huur toeslag). Dit betekent dat volgens onze sociale wetgeving het bruto loon van de vrouw groter is dan 50.000 euro . Dit is minimaal ongeveer 3.800 Euro bruto per maand. Dit is inderdaad een knap inkomen
Nu heeft TS over heel 2010 nog 1.500 euro tegoed van het UWV. ( Het staat buiten kijf dat het UWV hier loopt te prutsen).
Het kan echter niet zo zijn dat dit relatief kleine bedrag in relatie tot het stevige inkomen van de vrouw ervoor zou zorgen dat ze geen huur meer kunnen betalen, geen auto meer kunnen rijden, en alleen nog maar naar de Aldi en de Lidl kunnen, waar er zelfs geen chipje meer af kan.
Dat is echt onzin.
Of TS moet zijn budgetbeheer aanpakken , of er mist belangrijke info in dit topic.