LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laffe werkgever

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
leoverdi

Laffe werkgever

Ongelezen bericht door leoverdi »

Vorig jaar kreeg ik out of the blue mot met mijn werkgever. Men was niet tevreden met mijn functioneren en dat was werkelijk out of the blue. We zijn nu een jaar verder en hoewel ik, na een aantal gesprekken en handdrukken van 'we gaan weer verder', nog steeds dezelfde functie heb heb ik nog nauwelijks iets te doen. Vorige maand ben ik uitgevallen met een blessure aan mijn voet, dit blijkt een medische oorzaak te hebben waardoor ik mijn voet niet meer zwaar kan belasten. Na het bezoek aan de bedrijfsarts heeft deze geconcludeerd dat ik gewoon weer kan werken. Na dit bezoek had ik een gesprek met mijn manager die me een andere functie aanbood, dat zou beter voor me zijn maar wel een die minder betaald, ik kan echter prima mijn werk doen. Wat ik niet kan doen is de post doorlopend rondbrengen, een functie die ik een halve dag per week moet verzorgen als mijn collega een dag vrij heeft. Dus structureel. Nu stelt mijn eigen baan dus nog weinig voor en mijn manager vindt dat ik eigenlijk het geld niet waard ben voor de uren die ik draai. Mijn motto is dan eigenlijk, ontsla me dan, maar nee toevallig komt er een functie vrij op de TD en daar mag ik dan gaan zitten. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon datgene doen waarvoor ik ben aangenomen en waarbij is afgesproken dat ik die functie weer zou vervullen na de gesprekken die er zijn gevoerd omdat men niet tevreden over mij was. Ik heb nu 3 vragen.

1. Kan ik zelf mijn ontslag aanvragen met behoud van WW bijvoorbeeld met zo'n vaststellingsovereenkomst.

2. Ben ik verplicht het werk van mijn collega's te doen als ik dat eigenlijk niet meer kan, maar wel mijn eigen functie kan uitoefenen.

3. Wie is er verantwoordelijk voor het aandragen van werk, ben ik dat zelf of moet mijn manager dan gaan overleggen met de mensen die mij van werk moeten voorzien?

Geert Wilders

Re: Laffe werkgever

Ongelezen bericht door Geert Wilders »

Nooit zelf ontslag nemen want dan verspeelt u uw rechten. Geen WW uitkering dus.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Zelf ontslag nemen = geen ww

Als de arbo arts vind dat u geen post kunt rond brengen, dient uw werkgever hier naar te handelen. Wanneer de arbo arts vind dat u dit wel kunt doen, kunt u kiezen:
1. Doen
2. Second opninion bij UWV aanvragen.

De 3e vraag kan ik niet beantwoorden, daar ik niet weet wat voor werk u doet en wat uw cao is.

leoverdi

In mijn functie omschrijving staat dat ik val onder de manager. De bedrijfsarts vindt dat ik het post rondbrengen moet regelen met de manager. Ik kan wel mijn eigen functie uitoefenen.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

leoverdi schreef:In mijn functie omschrijving staat dat ik val onder de manager. De bedrijfsarts vindt dat ik het post rondbrengen moet regelen met de manager. Ik kan wel mijn eigen functie uitoefenen.
Blijkbaar vind de arbo arts u dan wel geschikt om de post rond te brengen. Zie mijn bovenstaande bericht voor uw mogelijke opties.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Heel simpel:

In feite heb je niet zoveel te eisen. In je eigen functie kan je werkgever je niet veel bieden. je hebt een fysiek probleem, je werkgever biedt je een andere functie aan maar dat wil je niet.
Je kunt twee keuzes maken: weigeren, dan sta je binnenkort op straat of accepteren en dan heb je een baan.

Het kieze voor een baan zou mijn voorkeur hebben, maar wie ben ik....

leoverdi

Ik weet dat de functie die mij wordt aangeboden onder mijn opleidingsmiveau ligt, dat ik meer uren moet maken om hetzelfde te verdienen als nu en daar boven op dat deze functie volgend jaar wordt opgeheven, laten ze me dan maar ontslaan.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ik neem aan dat je bedoelt met TD=technische dienst.

dus jij stelt dat een functie op de technische dienst lager is dan de post rondbrengen in een bedrijf.

Ik zou juist het tegenovergestelde verwachten...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Jij hebt liever een ww uitkering dan een baan.

Hopelijk gaat dat jou niet lukken.

Geen woorden voor, of komt parasiteren in aanmerking ?

leoverdi

Makkelijk praten, jij hebt geen ziekte die je in een rolstoel kan laten belanden en ik wil mijn eigen bureaubaan graag blijven uitoefenen. Na een heel traject te hebben doorlopen wilden ze me houden. Nu heb ik een invaliderende ziekte, kan mijn eigen werk nog doen maar niet het extra werk van een ander dus moet ik maar een behoorlijk lager salaris accepteren terwijl die baan ook zal verdwijnen door reorganisatie. In de andere functie verdien ik
70% van wat ik nu verdien en moet ik meer uren draaien vanwege mijn financiële
Verplichtingen, bij een zeker ontslag krijg ik dus 60% van wat ik nu verdien. Vergeet niet: in mijn eigen functie heb ik geen beperkingen maar wordt ik nu niet collegiaal genoemd. Is het heel gek dat ik nu zeg, dan maar ontslag en dan mag jij me wel een parasiet noemen hoor, betaal jij mijn hypotheek als ik een andere baan accepteer en ontslagen wordt of is dat dan ook mijn eigen schuld? Vast! Ik hou het hier voor gezien.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Nou ja zeg,je hoeft niet gelijk te ontploffen.
Dat heb je niet vertelt (rolstoel)
Vertel dan gelijk het hele verhaal.
Je hebt wel een erg kort lontje

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik hou het hier voor gezien.
Nou doei dan! Erg vervelend hè dat je hier niet de antwoorden krijgt die je zo graag wilt.
En dan blaten over opleidingsniveau....ga je schamen!

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

dhc schreef:
Ik hou het hier voor gezien.
Nou doei dan! Erg vervelend hè dat je hier niet de antwoorden krijgt die je zo graag wilt.
En dan blaten over opleidingsniveau....ga je schamen!
Heel diep schamen

leoverdi

En ik breng ook de post niet rond. Ik heb een bureaubaan!!! En ja.....bij de TD is het echt een paar niveautjes lager en ook een aantal salarisstappen lager. Heb ik allemaal verteld. Ik hoef toch hoeplijk ook niet te vertellen welke medicijnen ik gebruik? Maar ik hou het dus voor gezien.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

leoverdi schreef:En ik breng ook de post niet rond. Ik heb een bureaubaan!!! En ja.....bij de TD is het echt een paar niveautjes lager en ook een aantal salarisstappen lager. Heb ik allemaal verteld. Ik hoef toch hoeplijk ook niet te vertellen welke medicijnen ik gebruik? Maar ik hou het dus voor gezien.
En denkt u dat u zo een andere baan hebt op u niveau en dus ook voor hetzelfde salaris ?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

leoverdi schreef:En ik breng ook de post niet rond. Ik heb een bureaubaan!!! En ja.....bij de TD is het echt een paar niveautjes lager en ook een aantal salarisstappen lager. Heb ik allemaal verteld. Ik hoef toch hoeplijk ook niet te vertellen welke medicijnen ik gebruik? Maar ik hou het dus voor gezien.
oh nee? je vertelde zelf in je openingspost:
Wat ik niet kan doen is de post doorlopend rondbrengen, een functie die ik een halve dag per week moet verzorgen als mijn collega een dag vrij heeft. Dus structureel
dus ja dan weet ik het ook niet meer...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, als je de openingspost bekijkt zie je dat de TS vorig jaar in zijn werk voor geen meter functioneerde, nu zou hij wel functioneren maar hij heeft nauwelijks iets te doen, ( :mrgreen: ) er wordt een alternatief aangeboden, maar dat is hem te min.

Bij zijn huidige baan hoort post rondbrengen als zijn collega een dagje vrij heeft, maar ook dat is hem te min. (Maar verder functioneert hij dus prima).

Ik heb zo het gevoel dat het bedrijf de man zeer graag een andere baan gaat gunnen - bij de concurrent.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
Bij zijn huidige baan hoort post rondbrengen als zijn collega een dagje vrij heeft, maar ook dat is hem te min.
Lezen is en blijft een vak! Dat het hem te min is, maak JIJ er weer even van!
Hoe leg je dit dan uit:
En ik breng ook de post niet rond. Ik heb een bureaubaan!!! En ja.....bij de TD is het echt een paar niveautjes lager en ook een aantal salarisstappen lager.
Ik zie trouwens nog steeds niet in waarom de werkgever laf moet worden genoemd, en wat out of the blue betekent, ik kan googlen wat ik wil, maar geen betekenis, alleen een hoop films...

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Toch lijkt het erop dat deze TS heel slecht kan omgaan met verandering.... immers, in zijn huidige functie heeft ie geen reet te doen, anders dan erop zitten..... en op een andere afdeling kan hij wel werken voor zijn geld maar hij wil dat niet omdat hij dan minder zou verdienen, maar ik lees nergens dat hij daarover al een gesprek is aangegaan.

Ontslag lijkt hem wel wat, nou dat is dan de eerste die in deze tijd ontslag wil, alsof een ander bedrijf hem graag in dienst zal nemen.

De arbo arts zegt dat hij gewoon kan werken, ook de post kan rondbrengen en plotseling, out of the blue, begint TS te "schreeuwen" dat hij wel in een rolstoel komt..... waarom de arboarts de situatie schijnbaar heel anders inschat komt niet naar voren.
Die post hoort ook gewoon bij uw functie en als u dat dan niet kan dan zal u inderdaad moeten waarderen dat ze nog een andere positie overwegen! Immers is het( zo te lezen) het enige nuttige wat u doet in de week!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

leoverdi schreef:Vorig jaar kreeg ik out of the blue mot met mijn werkgever. Men was niet tevreden met mijn functioneren en dat was werkelijk out of the blue. We zijn nu een jaar verder en hoewel ik, na een aantal gesprekken en handdrukken van 'we gaan weer verder', nog steeds dezelfde functie heb heb ik nog nauwelijks iets te doen. Vorige maand ben ik uitgevallen met een blessure aan mijn voet, dit blijkt een medische oorzaak te hebben waardoor ik mijn voet niet meer zwaar kan belasten. Na het bezoek aan de bedrijfsarts heeft deze geconcludeerd dat ik gewoon weer kan werken. Na dit bezoek had ik een gesprek met mijn manager die me een andere functie aanbood, dat zou beter voor me zijn maar wel een die minder betaald, ik kan echter prima mijn werk doen. Wat ik niet kan doen is de post doorlopend rondbrengen, een functie die ik een halve dag per week moet verzorgen als mijn collega een dag vrij heeft. Dus structureel. Nu stelt mijn eigen baan dus nog weinig voor en mijn manager vindt dat ik eigenlijk het geld niet waard ben voor de uren die ik draai. Mijn motto is dan eigenlijk, ontsla me dan, maar nee toevallig komt er een functie vrij op de TD en daar mag ik dan gaan zitten. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon datgene doen waarvoor ik ben aangenomen en waarbij is afgesproken dat ik die functie weer zou vervullen na de gesprekken die er zijn gevoerd omdat men niet tevreden over mij was. Ik heb nu 3 vragen.

1. Kan ik zelf mijn ontslag aanvragen met behoud van WW bijvoorbeeld met zo'n vaststellingsovereenkomst.

2. Ben ik verplicht het werk van mijn collega's te doen als ik dat eigenlijk niet meer kan, maar wel mijn eigen functie kan uitoefenen.

3. Wie is er verantwoordelijk voor het aandragen van werk, ben ik dat zelf of moet mijn manager dan gaan overleggen met de mensen die mij van werk moeten voorzien?
Op je 3 vragen heb ik geen antwoord.
Waarom is er voor jou in je huidige functie bijna niets meer te doen? Ligt dat aan de werkzaamheden die er echt niet zijn? Ligt dat aan de mot die je hebt gehad met je werkgever? Je schrijft dat er weer 'gewoon' verder wordt gegaan, maar is dat echt zo of alleen maar voor het oog van de natie?

@witte angora, out of the blue = uit het niets

Gesloten