LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door witte angora »

inspiration5631 schreef:bijna vijf maanden

Laatst bijgewerkt door inspiration5631 op 14 mei 2011 19:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Waarom heb je dit nu ineens veranderd van twee in vijf, terwijl je verder nergens op reageert?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

inspiration5631 schreef:bijna vijf maanden
Ook ik vraag je dezelfde vraag als Witte Angora waarom is dat nu
veranderd van 2 in 5 maanden ?
En waarom geef je geen antwoordt op de mensen hier die reageren op jou topic ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dit schrijf je in je andere topic:
ziektewet, keuringsarts UWV - 31 maart 2011 14:20
Ik zit nu in de WW en ik heb mij twee weken geleden voor het eerst bij UWV ziek gemeld. Ik heb telefonisch met een arts van UWV mijn klachten doorgenomen. Ik heb een bevestigingsbrief gehad. Sindsdien hoor ik niks.

Wanneer kan ik het besluit van de UWV verwachten of ik de ziektewetuitkering krijg? Zijn ze daar rap mee. Mijn ww uitkering is namelijk afgelopen.
Wanneer word ik voor het eerst bij UWV voor de keuring geroepen?

Heeft iemand ervaringen met deze kwesties.
Wat wil je nu eigenlijk weten ?
Of je met jou klachten in de WIA Kan belanden of zo ?
Wia krijgt men niet zo snel zoals vroeger de WAO was en net wat Witte Angora al schreef mensen met psychische klachten kunnen nog heel veel banen wel doen waar ze niet zo geconcentreerd hoeven te zijn.
Er gaat toch niets boven je eigen geld kunnen verdienen of denk jij daar anders over ?

inspiration5631
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:32

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door inspiration5631 »

Jullie reageerden zo aggresief alsof ik op verhoor ben gekomen en niet als mijn medegenoten met wie ik mijn ervaringen kon delen. Wij moeten toch allemaal voortbestaan in deze moeilijke tijden. Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW. Nu worden deze regels breed gemeten en mogelijk herzien. Alhoewel de wetten en normen vaak niet stroken met normale opvattingen en algemene standpunten zoals net geopperd 'heel werkend Nederland'' of iets dergelijke, kunnen wij er niks aan doen. Dat is het leven. En om te blijven bestaan, moeten wij onze opgebouwde kennis met elkaar delen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW.
Het gaat om de drie letters tussen haakjes.

Er is een reuze verschil tussen gebuik maken van iets, of misbruik maken van iets .

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

inspiration5631 schreef:Jullie reageerden zo aggresief alsof ik op verhoor ben gekomen en niet als mijn medegenoten met wie ik mijn ervaringen kon delen. Wij moeten toch allemaal voortbestaan in deze moeilijke tijden. Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW. Nu worden deze regels breed gemeten en mogelijk herzien. Alhoewel de wetten en normen vaak niet stroken met normale opvattingen en algemene standpunten zoals net geopperd 'heel werkend Nederland'' of iets dergelijke, kunnen wij er niks aan doen. Dat is het leven. En om te blijven bestaan, moeten wij onze opgebouwde kennis met elkaar delen.
Jij vraagt en krijgt antwoordt, maar om te antwoorden moet je soms wat meer weten om een fatsoenlijk antwoordt te geven.
Dan moet je geen vraag hier stellen.

En misbruik maken van de ziektewet.....ach dat hou je niet zolang vol hoor. :mrgreen:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door trudy81 »

Jullie reageerden zo aggresief alsof ik op verhoor ben gekomen en niet als mijn medegenoten met wie ik mijn ervaringen kon delen. Wij moeten toch allemaal voortbestaan in deze moeilijke tijden. Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW. Nu worden deze regels breed gemeten en mogelijk herzien. Alhoewel de wetten en normen vaak niet stroken met normale opvattingen en algemene standpunten zoals net geopperd 'heel werkend Nederland'' of iets dergelijke, kunnen wij er niks aan doen. Dat is het leven. En om te blijven bestaan, moeten wij onze opgebouwde kennis met elkaar delen.
Ik weet niet in welke sector u werkzaam bent in het WO, maar ik neem toch aan dat u het verschil begrepen hebt tussen het gebruik maken van een recht en het veinzen van de voorwaarden voor dat recht? (ik zeg overigens niet dat u dat doet)

Trudy

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door witte angora »

inspiration5631 schreef:Jullie reageerden zo aggresief alsof ik op verhoor ben gekomen en niet als mijn medegenoten met wie ik mijn ervaringen kon delen. Wij moeten toch allemaal voortbestaan in deze moeilijke tijden. Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW. Nu worden deze regels breed gemeten en mogelijk herzien. Alhoewel de wetten en normen vaak niet stroken met normale opvattingen en algemene standpunten zoals net geopperd 'heel werkend Nederland'' of iets dergelijke, kunnen wij er niks aan doen. Dat is het leven. En om te blijven bestaan, moeten wij onze opgebouwde kennis met elkaar delen.
[belediging verwijderd door de Moderator] Een beetje insinueren dat iedereen misbruik maakt van diverse regels, en dat jij dat dan ook mag, en dat je zelfs het recht hebt om openlijk om informatie te vragen hoe je de boel kunt flessen. Nota bene op een forum waar het UWV ook meeleest! Dat wij onze kennis, hoe we de boel volgens jou flessen, met jou MOETEN delen.

In de eerste plaats moet niemand iets. Jij hebt niks over een ander te vertellen.

In de tweede plaats: Een medegenoot ben jij van mij zeker niet. Dat JIJ misbruik wilt maken van de WIA, is jouw keuze. Maar ik maak daar zeker geen misbruik van, en vele anderen ook niet. Dus hoezo medegenoot.

In de derde plaats: Als je wilt blijven bestaan, dan ga je maar werken.

[grof taalgebruik verwijderd door de Moderator]

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door trudy81 »

In de tweede plaats: Een medegenoot ben jij van mij zeker niet. Dat JIJ misbruik wilt maken van de WIA, is jouw keuze. Maar ik maak daar zeker geen misbruik van, en vele anderen ook niet. Dus hoezo medegenoot.
mooi gezegd,

dat iemand misbruik maakt van een recht maakt dat recht niet verkeerd. Als iemand echt ziek is vind ik dat het normaal is dat wij daar met zijn allen aan mee betalen. Misbruik is natuurlijk iets anders


Trudy

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Waanzin.....

Jullie reageerden zo aggresief alsof ik op verhoor ben gekomen en niet als mijn medegenoten met wie ik mijn ervaringen kon delen. Wij moeten toch allemaal voortbestaan in deze moeilijke tijden. Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels: het ene via een reuze hypotheek, een andere via een huursubsidie, bijstand, WAO of ZW. Nu worden deze regels breed gemeten en mogelijk herzien. Alhoewel de wetten en normen vaak niet stroken met normale opvattingen en algemene standpunten zoals net geopperd 'heel werkend Nederland'' of iets dergelijke, kunnen wij er niks aan doen. Dat is het leven. En om te blijven bestaan, moeten wij onze opgebouwde kennis met elkaar delen.


Je schrijft woorden expres verkeerd, je ben voortdurend aan het stoken en wenst vooral olie op het vuur te gooien, je kickt op deze aandacht....zal ik je even uit je droom helpen?

Iemand met een WO - Opleiding ( zoals je beweerd) maakt de schrijffouten niet die jij hier wel maakt ( al dan niet (on)bewust ) beetje puberaal gedrag.

Het alles willen weten hoe je het best, kunt trekken van de wet, zoals jij dus doet, is gewoon weg misselijk! en dan ook nog eens andere mensen alhier beschuldigen van het misbruiken zoals bijvoorbeeld een: Hypotheek, Huursubsidie.. jij bent zo'n verbittert persoon, die zeer waarschijnlijk een rot baantje heeft moeten uitvoeren, bij gebrek aan beter. Boos op (vooral) de overheid en die alle middelen zou aanpakken, om maar niet uit zijn bed te hoeven, zoals al die andere domme mensen, zoals bijvoorbeeld Jan de Boer met zijn normale loon, lada en tuin inclusief bbq, die lach jij breed uit.. want jij hebt geen zin in werken, jij denkt de wet de slim af te zijn! maar de wet heeft jou door..

Zal ik je eens wat zeggen? Op het moment jij echt en daadwerkelijk ziek zou zijn, zou jij de antwoorden alhier nooit zo formuleren.

Want die bewuste Jan de Boer, met zijn normale loon , zit wel gelukkig in zijn tuin, met zijn bbq en maar LTS opleiding, want die voelt zich nog wel trots, en die komt vies en bezweet thuis, wetende dat hij weer zijn bedrage heeft geleverd, maar zijn vrijheid heeft! mijn Zus heeft MS en ernstige pijnklachten, die zit volledig afgekeurd thuis, uitzichtloos, ze word nooit meer beter, maar zou morgen zo weer aan het werk gaan! en dankzij onderkruipers zoals jou, word juist dat recht van een uitkering voortdurend aangepakt en verschraalt door de WET.

Persoonlijk vind ik dat jij nog veel te leren hebt, en zou ik als ik in jou schoenen stond, maar eens leren om wat minder hoog van de toren te blazen, en te gaan denken aan wat echt belangrijk is, proberen om te werken, jezelf in te zetten, dan voortdurend de makkelijkste weg te kiezen!

Luie donders, moeten gewoon werken, jij dient aangepakt te worden heropgevoed, met vooral disciplinaire eigenschappen, die bij jou worden aangescherpt, dat is jou behandeling en medicijn .

Mvg Anton.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mooi en duidelijk gesproken Anton :!:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door manondoris »

ik sluit me er volledig bij aan!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ inspiration5631, ben nog steeds benieuwd wat de reden is waarom je niet zou willen werken en niet onder de mensen wil zijn en van minder geld per maand wilt leven.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

inspiration5631 schreef:Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels
inspiration5631 heeft hier wel een punt want dit is wel gewoon waar.... :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door manondoris »

koeloejoek schreef:
inspiration5631 schreef:Iedereen maakt op een eigen manier ge(mis)bruik van de overheidregels
inspiration5631 heeft hier wel een punt want dit is wel gewoon waar.... :mrgreen:
jammer genoeg wel,als dit niet meer zou gebeuren zouden wij, de volledig afgekeurde naar 80 of 85% kunnen. maar ja het geld voor de zwendelaars moet ook ergens vandaan komen toch?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:@ inspiration5631, ben nog steeds benieuwd wat de reden is waarom je niet zou willen werken en niet onder de mensen wil zijn en van minder geld per maand wilt leven.
Vragen worden in andere topics beantwoord. Welke topics, daar moet ieder zelf maar achter zien te komen blijkbaar. Zie:
Mijn vraag, of je dezelfde bent als student538, heb je trouwens nog niet beantwoord.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 64&t=97540

inspiration5631
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:32

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door inspiration5631 »

Ik heb net grote tirades gelezen. Mijn medegenoten wezen op de oprechtheid en eerlijkheid die naar hun mening in mijn handelingen ontbreken. De benaming ''zwendelaar'' werd zelfs genoemd.

Ik spreek deze heilige boontje aan die grote paragrafen hieraan hebben toegewijd. Het is makkelijk om in het openbaar deze principes te hanteren terwijl stiekem in de praktijk door andere principes worden geleid. Het komt overigens heel vaak voor dat mensen die naar het publiek toe (bijv. in forums) hoge opvatting voordragen, als eerste in de werkelijheid lichten de hand met dezelfde principes als het op eigen hachje aankomt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door manondoris »

inspiration5631 schreef:Ik heb net grote tirades gelezen. Mijn medegenoten wezen op de oprechtheid en eerlijkheid die naar hun mening in mijn handelingen ontbreken. De benaming ''zwendelaar'' werd zelfs genoemd.

Ik spreek deze heilige boontje aan die grote paragrafen hieraan hebben toegewijd. Het is makkelijk om in het openbaar deze principes te hanteren terwijl stiekem in de praktijk door andere principes worden geleid. Het komt overigens heel vaak voor dat mensen die naar het publiek toe (bijv. in forums) hoge opvatting voordragen, als eerste in de werkelijheid lichten de hand met dezelfde principes als het op eigen hachje aankomt.
piuwww waar komt dit nederlands ineens vandaan :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:
Chocomelk schreef:@ inspiration5631, ben nog steeds benieuwd wat de reden is waarom je niet zou willen werken en niet onder de mensen wil zijn en van minder geld per maand wilt leven.
Vragen worden in andere topics beantwoord. Welke topics, daar moet ieder zelf maar achter zien te komen blijkbaar. Zie:
Mijn vraag, of je dezelfde bent als student538, heb je trouwens nog niet beantwoord.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 64&t=97540
Dat is een raar iets van TS. :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: op bezoek bij verzekeringsarts UWV voor de ZW en wat nu...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ inspiration5631, je geeft nog steeds niet duidelijk aan wat je nu wilt, wil je gewoon in de WIA komen omdat je te lui bent om te werken of wat is het nu eigenlijk ?

Gesloten