LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] salarisuitbetaling na 33 dagen

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
gunny2009

salarisuitbetaling na 33 dagen

Ongelezen bericht door gunny2009 »

Volgens mijn baas handeldt hij via de wet, maar ondertussen zitten en nu 33 dagen tussen de laatste betalingen. Volgens mij mag dit niet. Ik ben dit jaar 2 keer opgenomen in het ziekenhuis, vanwege mijn longen, en ik kan eigenlijk niet meer. Maar de Arbo zegt probeer maar een paar uur per week. Ik werk in de horeca, een biljartzaal, lopen kan ik niet, dus achter de kassa. Nu krijg ik dus nog steeds straf van mijn baas. Steeds later mijn salaris, geen fooi, dat tewijl ik drie maal per week 3 uur werk.
Mijn baas zei zelfs toen ik in het ziekenhuis lag: Jij bent te lui om te werken? En krijg de typhus je bent niet ziek. Ik zit te denken om om pre pensioen te gaan, ik ben bijna 64. Mijn vrouw zegt, ben je helemaal gek? Maar ik durf niets te zeggen.

Ik ben bang voor mijn baas.

henk51

Re: salarisuitbetaling na 33 dagen

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik zit te denken om om pre pensioen te gaan, ik ben bijna 64. Mijn vrouw zegt, ben je helemaal gek? Maar ik durf niets te zeggen.

Durf je niets tegen je vrouw te zeggen of tegen je baas. Je bent 64 en bent al 2 maal dit jaar opgenomen voor je longen in het ziekenhuis. Ik neem aan dat al vanaf zo'n jaar of 18 gewerkt hebt. Als ik je een eerlijk en gemeend advies mag geven ga met pre pensioen en probeer nog minimaal 30 jaar van je pensioen en AOW te genieten.Zoals je nu moet leven bang van mij baas moet toch aan je vreten en je ongelukkig maken.Ga genieten van je pensioen en wordt weer een happy gezond en blij mens.

gr Henk

gunny2009

Bedankt henk, maar ik weet niet hoe dat moet, ik bedoel ik weet niet wat ik aan prepensioen mag verwachten. Ik geef eerlijk toe dat ik de zaken op z'n beloop laat. Mijn vrouw is wat dat betreft een furie, die ziet alles zoekt alles etc.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Je salaris over een bepaalde maand moet in ieder geval uiterlijk drie werkdagen na het eind van die maand betaald zijn; zo niet, dan heb je recht op de zgn. wettelijke verhoging van art. 7:625 BW. Dit houdt in dat je over de vierde tot en met achtste werkdag een verhoging hoort te krijgen van 5% per dag, en voor elke volgende werkdag één procent. Dit kan oplopen tot maximaal 50 procent.

gunny2009

Kijk mijn baas stort zo omstreeks de 2st van de maand mijn slais.Toen werd het de 25st, en nu de 27st, maar daar zit me dunkt nogal verschil in. Ik heb hem gevraagd, waarom doe je dat, het antwoord was, dit is wettelijk.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als we uitgaan van maandelijkse betalingen, mag dit dus (helaas voor jou) inderdaad. Als de betaling dus maar uiterlijk op de derde werkdag van de nieuwe maand is bijgeschreven, handelt de werkgever correct.

Gesloten