LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tempo team maakt je blij met een dooie mus
Tempo team maakt je blij met een dooie mus
Ik ben maandag bij tempo team geweest voor een tijdelijke baan gegevens ingevuld overeenkomst met tempo team alvast getekend, en dinsdagmorgen gebeld met de mededeling gefeliciteerd want je bent aangenomen. Vandaag telefoontje helaas het gaat niet door. Wel een afspraak voor vandaag afgezegd omdat ik waarschijnlijk vandaag als moest beginnen. Kan ik Tempo team aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten?? Zou een baan zijn voor minimaal 4 weken.
Re: Tempo team maakt je blij met een dooie mus
Een uitzendbureau is tijdelijk. Vandaag worden zij gebeld met een opdracht van een klant, die de opdracht bij nog tig andere uitzendbureaus uitzet. De klant kiest, uitzendbureau zegt ja tegen jou, en krijgt een beter aanbod binnen van een ander uitzendbureau en besluiten met hen te gaan.
Dat is nu eenmaal het nadeel van een uitzendbureau. Je hebt zelf echter ook dezelfde mogelijkheid, de ene keer in jouw nadeel, de andere keer in jouw voordeel.
Aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten kan dus niet, je hebt geen contract met hen, alleen de diensten van het uitzendbureau.
Tenzij je spreekt over een contract met indiensttreding bij het uitzendbureau (en dus niet een contract voor uitzendwerk, wat ik vermoed) en dat het uitzendbureau je uithuurt. Dan zullen ze je moeten betalen, ongeacht je werkt of niet werkt voor je.
Dat is nu eenmaal het nadeel van een uitzendbureau. Je hebt zelf echter ook dezelfde mogelijkheid, de ene keer in jouw nadeel, de andere keer in jouw voordeel.
Aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten kan dus niet, je hebt geen contract met hen, alleen de diensten van het uitzendbureau.
Tenzij je spreekt over een contract met indiensttreding bij het uitzendbureau (en dus niet een contract voor uitzendwerk, wat ik vermoed) en dat het uitzendbureau je uithuurt. Dan zullen ze je moeten betalen, ongeacht je werkt of niet werkt voor je.
Re: Tempo team maakt je blij met een dooie mus
meestal is het inderdaad met uitzendbureau's erg flexibel...
Een contract? bijna uitzondering... of max een (0) nul-uren contract, ze betalen alleen als je daadwerkelijk uren maakt via hun.
Uitzendwerk heeft soms ook voordelen... bevalt een werkplek niet, ben je ook binnen een kwartier tot max een uur weer weg (dat is de opzegtermijn!) Andersom kan het dus ook weer een nadeel zijn, je weet niet hoe lang je ergens bezig bent en elk moment kan je te horen krijgen dat je weer mag vertrekken (zelfde opzegtermijn), laat bij vertrek dan wel even je uren aftekenen.
Een contract? bijna uitzondering... of max een (0) nul-uren contract, ze betalen alleen als je daadwerkelijk uren maakt via hun.
Uitzendwerk heeft soms ook voordelen... bevalt een werkplek niet, ben je ook binnen een kwartier tot max een uur weer weg (dat is de opzegtermijn!) Andersom kan het dus ook weer een nadeel zijn, je weet niet hoe lang je ergens bezig bent en elk moment kan je te horen krijgen dat je weer mag vertrekken (zelfde opzegtermijn), laat bij vertrek dan wel even je uren aftekenen.