LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Van het UWV ben je verplicht om door te geven als je elders verblijft, vanuit de ziektewet. Nu ben ik een tijd opgenomen geweest en heeft het UWV het adres aangepast naar het adres van het ziekenhuis. Is dit gebruikelijk dat het UWV dan al je persoonlijke post dan gaat opsturen naar het ziekenhuis toe?

Ik kwam hier achter nadat ik ging inloggen met mijn DIGID code, zag toen dat adres staan op de post van het UWV.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef:Van het UWV ben je verplicht om door te geven als je elders verblijft, vanuit de ziektewet. Nu ben ik een tijd opgenomen geweest en heeft het UWV het adres aangepast naar het adres van het ziekenhuis. Is dit gebruikelijk dat het UWV dan al je persoonlijke post dan gaat opsturen naar het ziekenhuis toe?

Ik kwam hier achter nadat ik ging inloggen met mijn DIGID code, zag toen dat adres staan op de post van het UWV.
Heeft u zich ook weer als "uit het ziekenhuis" aangegeven? Op hun site dat men zowel bij elders verblijven, dus in uw geval het ziekenhuis, dit moet aangeven. U heeft dus ook aangegeven weer terug te zijn op uw gewone adres?

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ja, dit heb ik doorgeven. Vanmorgen belde het UWV. Het juiste adres staat er nu wel in maar zij werken met meerdere adresgegevens en die staan niet allemaal op hetzelfde adres. Normaliter is het zo dat je verblijft in het ziekenhuis dat je postadres dan niet naar het ziekenhuis gaat. Daar zitten heel veel mensen dus dat is voor hun onbegonnen werk om dan de naam bij de patiënt te gaan zoeken. Kennelijk is er een foutje gemaakt. Dat is eerder ook al het geval geweest. Door onverklaarbare reden werd mijn post naar een onbekende persoon gestuurd elders in de provincie. Op de vraag wie dat adres doorgegeven had moesten zij ontkennend antwoorden. De poststukken gingen inderdaad toen naar die vreemde persoon toe, die ik gebeld had. Fouten maken we natuurlijk allemaal maar het is wel gevoelige informatie zoals BSN nummer die naar derden gaat. Gelukkig kan ik met de DIGID inloggen op de website van het UWV waar ik de poststukken ook zie staan met het foutieve adres. Echter met je DIGID kun je niet alle poststukken opvragen op de website van het UWV, zoals een oproep.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maarj had toch door kunnen geven ,lig in ziekenhuis post gewoon naar huis? Ofbent u alleen wonend...
En lang ziekenhuis gelegen? Ant voor dri dg hoef je dit ook weer niet door te geven ik bv met wao drie wk
Maar zou ik afkloppe langer moeten geef ik at niet door,ben immersniet op vakantie...

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het is niet gebruikelijk dat je post dan naar het ziekenhuis wordt doorgestuurd. Kennelijk foutje in de administratie? Het UWV mag al helemaal niet je adres telefonisch gaan wijzigen in verband met fraude. Er is altijd nog een handtekening voor nodig om je adres te laten wijzigen?

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef:Van het UWV ben je verplicht om door te geven als je elders verblijft, vanuit de ziektewet. Nu ben ik een tijd opgenomen geweest en heeft het UWV het adres aangepast naar het adres van het ziekenhuis. Is dit gebruikelijk dat het UWV dan al je persoonlijke post dan gaat opsturen naar het ziekenhuis toe?

Ik kwam hier achter nadat ik ging inloggen met mijn DIGID code, zag toen dat adres staan op de post van het UWV.
Je verblijft toch ook in het ziekenhuis? En door middel van die adreswijziging geef je toch door dat je niet thuis bent? Dat, als ze je willen/moeten bereiken, dat ze contact met je op moeten nemen in het ziekenhuis? :roll:

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het is géén adreswijziging en het UWV heeft de betreffende persoon hierop aangesproken.

Gebruiker_99
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:25
Locatie: Amersfoort

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Gebruiker_99 »

gezondheid schreef:Van het UWV ben je verplicht om door te geven als je elders verblijft, vanuit de ziektewet. Nu ben ik een tijd opgenomen geweest en heeft het UWV het adres aangepast naar het adres van het ziekenhuis. Is dit gebruikelijk dat het UWV dan al je persoonlijke post dan gaat opsturen naar het ziekenhuis toe?

Ik kwam hier achter nadat ik ging inloggen met mijn DIGID code, zag toen dat adres staan op de post van het UWV.


Haha :lol: Ja, het lijkt mij ook handig als ze je post naar het ziekenhuis sturen als je daar plat ligt en niet thuis. Het is zeker gebruikelijk. :wink:

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Volstrekt niet. Het is zoals ik al eerder zei geheel telefonisch doorgegeven. Dus zonder handtekening is zomaar het adres aangepast. UWV heeft aangegeven dat dit niet had mogen gebeuren. Eerder werd mijn post opeens naar een ander adres verzonden wat mij onbekend was. Toen ik vroeg hoe deze mutatie is gekomen konden ze dat niet zeggen. Ook bij andere mensen maak ik mee dat de post verstuurd wordt naar een fout adres.

Het komt ook voor dat het UWV de post verstuurd naar nieuwe adres en dat andere post weer verzonden wordt naar een oud adres. Het UWV werkt met meerdere adressenbestanden.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door janwillem1 »

UWV weet nooit wie fouten heeft gemaakt, ze doen daar maar wat. Maar als een uitkeringsgerechtigde een foutje maakt weten ze je wel te vinden.

Lijkt mij dat een adreswijziging altijd schriftelijk met handtekening moet en een ontvangstbevestiging gestuurd moet worden door UWV, dan weet je zeker dat het klopt. Want iedereen kan opbellen en zeggen dat het adres is gewijzigd, bijvoorbeeld bij sommige (v)echtscheidingen kun je grote problemen krijgen als de een de ander wil dwars zitten.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het UWV maakt "af en toe" wel vaker fouten met de adresseringen. Zij werken met meerdere adressen bestanden. Zo kan het zijn dat je post van je uitkering wel ontvangt maar het magazine van het UWV weer niet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Het UWV maakt "af en toe" wel vaker fouten met de adresseringen. Zij werken met meerdere adressen bestanden. Zo kan het zijn dat je post van je uitkering wel ontvangt maar het magazine van het UWV weer niet.
Weer onzin, het versturen van het uvw magazine is uitbesteed en heeft niks met het adressenbestand van het uvw zelf te maken.
Het uvw geeft mutaties door aan het bedrijf en die versturen het magazine. Het een staat los van het ander.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Puma73: Hoe verklaar je dat het ene poststuk wel terecht komt en het andere niet? Je hebt ook samenloop van uitkeringen en daarin gebonden adressen. Zo had iemand steeds op de enveloppe Postbus 83 er op staan terwijl hij op Stationsstraat 83* woonde.

*= fictief.

Ik adviseer mensen alles schriftelijk door te geven van wijzigingen en dit niet telefonisch te doen. Mensen aan de telefoon hebben een hoge werkdruk en moeten alles binnen een bepaalde tijd afhandelen. Het klantencontact centrum van het UWV heeft onlangs het telefoonverkeer van UWV Werkbedrijf er ook bij genomen. Voorheen was er een aparte callcenter voor het Werkbedrijf. Dit zal uit kosten overweging denk ik wel samen zijn gevoegd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb nog nooit problemn gehad. Krijg netjes paar keer pj post ,brieven,vehoging of verlaging 1-1 of 1-7 jaaropgave en vakantiegeld ,en boekjes komen met sand....althans hierwel,dus misschien daar ies mis?
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 27 nov 2013 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door gezondheid »

Gewerkt bij een belangen behartiger voor mensen met een uitkering. Daarin zag je wel vaak dat er iets mis gaat bij het adres DHC. Ook gebeurd het dat iemand brief uit tikt bij het UWV in een WORD doc terwijl de vorige klant gegevens er nog staan en dan per abuis wordt verstuurd. Ik denk dat hierin wel iets gedaan kan worden door software matige ingreep? Want mijn post werd eerder zomaar naar een heel ander adres verzonden. Als je navraagt hoe het kon dan weet het UWV dat niet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste TS. De adressering die UWV gebruikt om haar poststukken te verzenden is aan strikte regels gebonden. Dat heeft alles met het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) te maken. Verder mag de ene afdeling bij het UWV zich niet verschuilen achter een andere afdeling. U heeft als burger met één UWV te maken, niet met UWV afdeling a die andere regels hanteert als UWV afdeling b.

Maar, zoals overal waar mensen werken, worden er fouten gemaakt, ook bij het UWV. Sommige medewerkers bij het UWV varen soms een geheel eigen koers, gesteund door hun werkgever. Het UWV maakt geen fouten, denken ze. Daardoor lijkt het of u met deze kwestie niets opschiet. Zo is het natuurlijk niet.

Recent heeft de Nationale Ombudsman met een min of meer dezelfde kwestie een zaak onderzocht. Het handelen van het UWV (één UWV) is in deze kwestie als onbehoorlijk aangemerkt en het UWV is hiervoor in het openbaar op de vingers getikt. U weet dus nu waar u met deze kwestie naar toe moet, want hier op het forum kunnen wij dit niet voor u oplossen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BreejKC schreef:Sommige medewerkers bij het UWV varen soms een geheel eigen koers, gesteund door hun werkgever.
Ik denk dat je leidinggevende bedoelt ipv werkgever.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: UWV stuurt post naar het ziekenhuis

Ongelezen bericht door BreejKC »

In principe heb je gelijk, GJvdZ. Vaak heb je in deze wereld meer last van het middenkader als van het hogere kader, omdat ze het "altijd beter lijken te weten".

Toch geldt dit voor de werkgever ook wel. Hoe hard treed deze werkgever, wie dat ook moge zijn, op tegen een lager kader dat fouten maakt en dus blijft maken. Volgens mij is dat vooral de cultuur die bij het UWV heerst: "alleen de klant maakt fouten, het UWV niet, en dat zullen we met harde hand bestrijden".

Absurd hoge boetes en strafmaatregelen worden al uitgedeeld voor kleine fouten die hun "klanten" soms onbedoeld maken. Dat alles wordt sterk ondersteund door onze (a)sociale overheid die voornamelijk bestuurd wordt door een partij die wel erg goede maatjes met de werkgevers is. En zie je recht maar eens te halen bij het UWV. Recht en rechtvaardigheid en enig menselijke handelen lijkt bij de UWV organisatie soms ver te zoeken. Heel vervelend dat je het dan telkens hogerop moet zoeken om je uiteindelijke recht toch te halen.

Gesloten