Wat de NHG eist, hoeft niet synoniem te zijn aan wat de hypotheekverstrekker aan papieren en verklaringen eist.Fleura schreef:Goedemorgen,
De meeste financieel adviseurs en banken weten (al jaren) dat het uwv deze verklaringen niet meer afgeeft. Vraag je een financiering aan met NHG dan stelt de NHG de volgende regel:
WAO en WAZ worden beschouwd als blijvende uitkeringen indien de aanvrager op of voor 1 juli 1954 is geboren of indien uit het toekenningsbesluit blijkt dat een (her)beoordeling heeft plaatsgevonden op of na 1 oktober 2004. In de overige situaties dient de duur van de uitkering te blijken uit het toekenningsbesluit.
Volgens mij maak ik uit je tekst op dat je vriendin een beoordeling na 2004 heeft?
Is dit het geval wijs je adviseur hier eens op. Deze bovenstaande informate komt van de site van de NHG.
Heel erg veel succes!
Laat anders je adviseur bellen met NHG je betaalt hem ervoor! Hij vraagt je nu een papier aan te leveren welke niet meer wordt afgegeven, dit had hij moeten weten!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV Verstrekt de nodige papieren niet!
Re: UWV Verstrekt de nodige papieren niet!
Sterkt punt sjohie echter de meeste hypotheekvertstrekkers conformeren zich aan de regels van de nhg wanneer de financiering onder nhg wordt verstrekt. Nhg staat dan immers garant. Wat mij het meest stoort in het verhaal is de adviseur.... Papieren opvragen waarvan , zeker in hypotheekland, bekent is dat deze niet meer worden afgegeven. Afijn moraal : bij UWV kans van slagen denk ik nihil... Terug naar adviseur.... Wat is er wel mogelijk met de nu aanwezige papieren , evt andere geldverstrekker...zet adviseur aan het werk en lever alle relevante papieren in.
Sorry, maar dat kan echt niet. Het is één van de drie. Uw vriendin moet toch zelf wel op de hoogte zijn van welke uitkering zij gebruik maakt? En anders kan het UWV toch eenvoudigweg meedelen welke van de drie het is? En er moet toch echt post zijn over wat haar huidige status is.TechNAB76 schreef:Ik heb het gisteren nog eventjes nagekeken en de situatie is als volgt. In 2005/2006 was er destijds een wetswijziging in de WAO. Toen mijn vriendin in het traject zat van keuringen en controle's, is zij letterlijk en figuurlijk tussen de wal en het schip gevallen, want op het document staat letterlijk vermeld;
WAO - IVA - WGA.
Het blijkt dus dat ze zelfs bij het UWV niet eens weten waar mijn vriendin nu exact onder valt. Erg meewerkend zijn ze dus ook niet om dit uit te zoeken en eindelijk een definitief besluit te geven. En hier zit mijn vriendin nu dus al jaren mee. Bellen heeft geen zin, schrijven heeft geen zin... wat dan nog wel??
Aanvullend: log in op de site van het UWV onder 'Mijn UWV'. Kijk onder 'Mijn loongegevens en dienstverbanden'. Daar zie je Werkgever/Instelling staan en daarachter staat bijvoorbeeld UWV/Uitkering WIA (WGA) of UWV/Uitkering WIA (IVA).
Wat staat er?
Wat staat er?
je kan toch ook de financiering bij een andere geldverstrekker aanvragen?
-
Ben het wel met klaas jan eens.
U vrouw/partner heeft een van deze uitkeringen,pas hebben mensen die te maken hebben met dit soort uitkeringen nog eenbrief gekregen dat uitkering veranderd is,dat is juli en jan altijd,en een jaarogave,daar moet toch echt op staan wat voor soort...
Eerlijk gezegd zit ik,te lang in de wao om de verschillen te weten tussen de andere,weet wel tijdelijk etc maar precies maar goed ,hoef ik ook niet te weten( jammer genoeg,liever helemaal niets ervan afgeweten)
Maar als ze 2004 afgekeurd is voor wao heeft ze wao...of moet ze om de paar jr nog eens komen voor keuring..normaalge eurd dat wel,soms roepen ze je ineens op...en anders uwv eens bellen en gewoon vragen wat voor heb ik nu eigenlijk,maar eerlijk gezegd lijkt me toch dat je wel weet wat je hebt,
En wat ook gezegd wat,probeer andere verstrekker,maat als die zelfde eist dan ja,zit er niks anders op.
U vrouw/partner heeft een van deze uitkeringen,pas hebben mensen die te maken hebben met dit soort uitkeringen nog eenbrief gekregen dat uitkering veranderd is,dat is juli en jan altijd,en een jaarogave,daar moet toch echt op staan wat voor soort...
Eerlijk gezegd zit ik,te lang in de wao om de verschillen te weten tussen de andere,weet wel tijdelijk etc maar precies maar goed ,hoef ik ook niet te weten( jammer genoeg,liever helemaal niets ervan afgeweten)
Maar als ze 2004 afgekeurd is voor wao heeft ze wao...of moet ze om de paar jr nog eens komen voor keuring..normaalge eurd dat wel,soms roepen ze je ineens op...en anders uwv eens bellen en gewoon vragen wat voor heb ik nu eigenlijk,maar eerlijk gezegd lijkt me toch dat je wel weet wat je hebt,
En wat ook gezegd wat,probeer andere verstrekker,maat als die zelfde eist dan ja,zit er niks anders op.
Dit topic gaat elders op het forum verder https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=142927