LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Thoompie81
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:49

Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Thoompie81 »

Beste,

Ik zit sinds November 2013 in de ww helaas, en nu krijg ik een uitkering van 956 euro.
Ik heb nog een betalingsregeling lopen bij energiemaatschappij, wat mij per maand 130 euro extra kost.
Ook heb ik nog een lening bij de bank lopen, wat mij 275 euro per maand kost.
Tel hier mijn huur bij op van 375 euro en ik zit aan de 780 euro, en dan moet de rest nog betaald worden.
Hierdoor komen mijn vasten lasten op 1140 Euro te liggen, en ik krijg maar 956 euro binnen.

Omdat werk niet meer voor het oprapen ligt en de feestdagen er tussen zaten, zit ik nu nog steeds in de ww.
Ondertussen heb ik al rondgebeld en gemaild naar diversen instanties, maar krijg helaas geen gehoor of oplossing.

Ik heb nu dus geen geld om boodschappen te doen,laat staan om te tanken.
Kan nu de lening nu niet meer betalen, betalingsregeling kan ik nu ook niet betalen, net zols dat ik zorgverzekering niet had kunnen betalen,met gevolg dat ik waarschijnlijk afgesloten word en aansluitkosten zal moeten gaan betalen en niet verzekerd ben, omdat ik nog een achterstand heb.

Binnenkort ben ik ook niet meer in staat om mijn huur te betalen, waardoor ik dakloos raak en op straat kom te staan of dat ik de autoverzekering niet meer kan betalen, waardoor ik zoiezo nergens heen kan.

Mijn vaste lasten worden aan het einde van de maand afgeschreven, en als ik te ver in de min kom te staan, dan boekt de bank automatisch het een en ander terug, mijn uitkering komt jammer genoeg achteraf pas binnen, waardoor ik diversen vaste lasten niet meer kan betalen, en zo steeds verder in de problemen terecht kom. Dit was dus het geval met de zorgverzekering en betalingsregeling.
Nu is het dus zo met mijn vaste lasten, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Vind het dus ook treurig om te horen dat er voor andere landen, zoals Spanje, dat daar 2 miljard heen gaat om de banken daar te steunen, en dat er dan een bericht van Real Madrid komt, dat ze ff 101 miljoen lenen bij de bank om 1 spelertje te kopen, maar als ik om een klein beetje extra geld vraag zodat ik en mijn katjes te eten hebben het antwoord krijg : sorry, begrijp uw punt, maar we helaas kunnen niks doen..

Waar kan ik terecht zodat ik niet financieel de grond in ga en op straat kom te staan ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door sjohie »

Thoompie81 schreef:Beste,

Ik zit sinds November 2013 in de ww helaas, en nu krijg ik een uitkering van 956 euro.
Ik heb nog een betalingsregeling lopen bij energiemaatschappij, wat mij per maand 130 euro extra kost.
Ook heb ik nog een lening bij de bank lopen, wat mij 275 euro per maand kost.
Tel hier mijn huur bij op van 375 euro en ik zit aan de 780 euro, en dan moet de rest nog betaald worden.
Hierdoor komen mijn vasten lasten op 1140 Euro te liggen, en ik krijg maar 956 euro binnen.

Omdat werk niet meer voor het oprapen ligt en de feestdagen er tussen zaten, zit ik nu nog steeds in de ww.
Ondertussen heb ik al rondgebeld en gemaild naar diversen instanties, maar krijg helaas geen gehoor of oplossing.

Ik heb nu dus geen geld om boodschappen te doen,laat staan om te tanken.
Kan nu de lening nu niet meer betalen, betalingsregeling kan ik nu ook niet betalen, net zols dat ik zorgverzekering niet had kunnen betalen,met gevolg dat ik waarschijnlijk afgesloten word en aansluitkosten zal moeten gaan betalen en niet verzekerd ben, omdat ik nog een achterstand heb.

Binnenkort ben ik ook niet meer in staat om mijn huur te betalen, waardoor ik dakloos raak en op straat kom te staan of dat ik de autoverzekering niet meer kan betalen, waardoor ik zoiezo nergens heen kan.

Mijn vaste lasten worden aan het einde van de maand afgeschreven, en als ik te ver in de min kom te staan, dan boekt de bank automatisch het een en ander terug, mijn uitkering komt jammer genoeg achteraf pas binnen, waardoor ik diversen vaste lasten niet meer kan betalen, en zo steeds verder in de problemen terecht kom. Dit was dus het geval met de zorgverzekering en betalingsregeling.
Nu is het dus zo met mijn vaste lasten, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Vind het dus ook treurig om te horen dat er voor andere landen, zoals Spanje, dat daar 2 miljard heen gaat om de banken daar te steunen, en dat er dan een bericht van Real Madrid komt, dat ze ff 101 miljoen lenen bij de bank om 1 spelertje te kopen, maar als ik om een klein beetje extra geld vraag zodat ik en mijn katjes te eten hebben het antwoord krijg : sorry, begrijp uw punt, maar we helaas kunnen niks doen..

Waar kan ik terecht zodat ik niet financieel de grond in ga en op straat kom te staan ?
Ik lees tanken en autoverzekering, dus dan kan je beginnen met je auto op Marktplaats zetten lijkt me? Scheelt je ook weer wegenbelasting.

Thoompie81
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:49

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Thoompie81 »

En hoe moet ik dan boodschappen doen ?
En hoe moet ik dan werk gaan zoeken ?
En hoe moet ik dan uberhaupt naar werk toe als ik dat gevonden heb ?

Zonder auto kom ik helemaal nergens.

riddert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door riddert »

En je kunt je aanmelden bij de plaatselijke voedselbank, dan is het boodschappenprobleem deels opgelost. Maar alles valt of staat natuurlijk met het creëren van meer inkomen. Maar dit zul je zelf ook al wel bedacht hebben.

Maar volgens mij heb je een structureel probleem, wat niet zo heel veel met de ww te maken heeft, gezien de diverse achterstanden die je in je werkzame periode reeds verzameld hebt.

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

Thoompie81 schreef:
Vind het dus ook treurig om te horen dat er voor andere landen, zoals Spanje, dat daar 2 miljard heen gaat om de banken daar te steunen, en dat er dan een bericht van Real Madrid komt, dat ze ff 101 miljoen lenen bij de bank om 1 spelertje te kopen, maar als ik om een klein beetje extra geld vraag zodat ik en mijn katjes te eten hebben het antwoord krijg : sorry, begrijp uw punt, maar we helaas kunnen niks doen..

Waar kan ik terecht zodat ik niet financieel de grond in ga en op straat kom te staan ?
Je zou bij de gemeentelijke kredietbank kunnen informeren. Misschien dat zij je kunnen helpen?

Een klein beetje extra geld zit er niet in. Dat je hoge lasten hebt moge duidelijk zijn, maar je zit netto nu eenmaal boven het minimum. Daar valt gewoon niets te halen. Spanje en andere landen staan daar helemaal buiten. Het enige wat er op zit is toch zien of er mogelijkheden zijn om te besparen, misschien iets met de lening of zo? Juist daarom zou de gemeentelijke kredietbank je misschien verder kunnen helpen. Anders wordt het schuldsanering.

Thoompie81
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:49

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Thoompie81 »

Dat is algemeen bekend dat er voor de Nederlanders een klein beetje extra geld er niet in zit.
Die worden niet geholpen als ze in de **** zitten..helaas..

Bij de bank heb ik nu al kunnen regelen dat ik nu alleen de rente maar betaal, nu 150 ipv 275
Zorgverzekering ben ik overgestapt naar een ander ipv 130 euro p/m nu 85 euro p/m.
Huurtoeslag kom ik niet voor in aanmerking, ben wel per maand 375 kwijt, maar huur is 275 en servicekosten 100 euro.

Van de schuldsanering mag je geen bezittingen hebben, een auto valt daar onder...geen auto = niet naar werk kunnen (zoeken) = geen inkomen = binnen de kortste keren op straat.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door mika21 »

Hoe zo geen auto = niet naar je (evt) werk kunnen = geen boodschappen doen?
Ik ga dagelijks op de fiets naar m'n werk en doe ook de boodschappen op de fiets. Is best te doen hoor, werk of niet.

Thoompie81
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:49

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Thoompie81 »

Jij hebt volgens mij niet je rug gebroken gehad waardoor je dus niet langer dan 10 minuten kan fietsen, omdat dan je rug moeilijk begint te doen..vandaar ;)

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Isabel1 »

je kunt met het ov boodschappen doen, dat kost ook geld, maar minder dan een auto.

Wat je dan moet doen als je eenmaal weer werk hebt kun je altijd bekijken, je kunt dan alsnog een auto aanschaffen, de eerste maand kun je neem ik aan (natuurlijk afhankelijk waar je woont en waar je eventueel zou kunnen gaan werken) best met het ov.

Ik zou zorgen dat je NU geen kosten gaat maken die een basis vinden in het idee dat je die vast LATER nodig gaat hebben als je weer werk hebt. En dat doe je nu met die auto.
Als je medisch gezien niet kunt fietsen, en niet met het ov kunt, en geen auto hebt zou ik kijken of je aanspraak kunt maken op gehandicapten vervoer naar de supermarkt.

isabel

arthur2000

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Als je nu maar lang genoeg aan je auto gehecht blijft ben je straks alles kwijt!
Zo :!:

Ik heb ook minimum en GEEN auto omdat ik dan kinderen niet te eten kan geven.
En ook werk: fiets! Gezond + fit. :wink:

Oplossing:
Auto MOET eruit! :evil:
Linksom of rechtsom.

Of jij uit je huis.
Maar goed, dan kan je in je auto slapen, dat dan weer wel :?

arthur2000

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Thoompie81 schreef:Jij hebt volgens mij niet je rug gebroken gehad waardoor je dus niet langer dan 10 minuten kan fietsen, omdat dan je rug moeilijk begint te doen..vandaar ;)
Dan een brommertje!
Kom op!
Creatief denken maat! :wink:

Kiezen of de ondergang :!:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door mika21 »

Lopen kan natuurlijk ook. O jee, Lidl/Aldi natuurlijk niet om de hoek. Bah, wat lastig nou.
Ga nou maar gewoon naar de gemeente, leg daar je problemen neer. Met de auto natuurlijk in jouw geval, maar ja, dan moet je natuurlijk wel parkeerkosten betalen. Bah, moeilijk hoor.

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Bloempie »

U heeft duidelijk op veel te grote voet geleefd.
U had een lening nodig, kon geen eindafrekening energie betalen.
Met een inkomen van 1500 euro en een huur van 375 incl servicekosten had u een flinke buffer
op kunnen bouwen.
U zult uw bestedingspatroon flink moeten aanpassen.
Straks als u weer werk heeft plukt u hier de vruchten van!

arthur2000

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Thoompie81 schreef:Beste,

Ik zit sinds November 2013 in de ww helaas, ....

Ik heb nu dus geen geld om boodschappen te doen,laat staan om te tanken.
Kan nu de lening nu niet meer betalen, betalingsregeling kan ik nu ook niet betalen, net zols dat ik zorgverzekering niet had kunnen betalen,met gevolg dat ik waarschijnlijk afgesloten word en aansluitkosten zal moeten gaan betalen en niet verzekerd ben, omdat ik nog een achterstand heb.

Binnenkort ben ik ook niet meer in staat om mijn huur te betalen, waardoor ik dakloos raak en op straat kom te staan of dat ik de autoverzekering niet meer kan betalen, waardoor ik zoiezo nergens heen kan.
Het verhaal was logisch voor mij, tot ik tot mijn grote schik het woord 'tanken' las!
En toen ging het over op straat staan.. of de autoverzekering of all things niet meer kan betalen!
Toen was ik weg!

Ik vind dat al op basisscholen verantwoord huishoudboekjebeheer moet worden onderwezen!
Dat voorkomt veel van dit soort gevallen.
Nu moet deze persoon uitgelegd worden dat in zijn situatie een auto ECHT niet kan!

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door mika21 »

Voordat je dit leest:

In een ander topic schrijf je het volgende :

Beste,

Onlangs heeft mijn vriendin een kitten gekocht via Marktplaats en ze was hier blij mee.
2 dagen later was het katje ineens ziek en had ze deze naar de dierenarts gebracht, hier kreeg ze medicijnen voor het klein beestje en de mededeling dat als er 5 uur later niks aan de situatie veranderde, dat ze nog heel weinig konden doen, omdat het beestje te zwak is voor eventuele behandelingen.

De medicijnen sloegen dus niet aan, katje bleef maar overgeven, en ze kon weer terug met het beestje naar de dierenkliniek, kon niet meer geholpen worden en moest het beestje achterlaten.

Achteraf blijkt dat er al een dossier voor dit beestje was bij de dierenkliniek en dat de eigenaar er dus vanaf wist dat het beestje te ziek was en klauwen met geld ging kosten, en dat het hele nest dat hij te koop had genetische afwijkingen had wat bij de dierenkliniek dus wel bekend was.
De vorige eigenaar had mijn vriendin hier niet van op de hoogte gebracht,en neem aan dat hij dat bij de rest ook niet heeft gedaan, hij zei zelfs dat ze hem hadden nog hadden behandeld en dat het beestje weer gezond was, aangezien mijn vriendin nog eventjes moest wachten met ophalen.

Mijn vriendin had 260 euro onkosten en kon het beestje laten inslapen.

Kan dit bij de vorige eigenaar verhaald worden of iets dergelijks ?
Thoompie81 Berichten: 6Geregistreerd: 06 jan 2014 13:49


Nou gaat het mij niet om dit katje, maar blijkbaar heeft je vriendin geld om een katje via MP te kopen.

Ga eens bij haar langs, hoop dat wel dat het om de hoek is :)

arthur2000

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door arthur2000 »

mika21 schreef:Voordat je dit leest:
... maar blijkbaar heeft je vriendin geld om een katje via MP te kopen.

Ga eens bij haar langs, hoop dat wel dat het om de hoek is :)
O, dat is geen probleem!
Als ie het huis uit is gezet kan ie met het uitgespaarde geld tanken, kan hij met de auto! :?
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door mika21 »

En met z'n dekbedje daar slapen. Als het niet te zwaar is om te tillen.

Thoompie81
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2014 13:49

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Thoompie81 »

Gaan we nou sarcastisch lopen doen ??

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Ik denk dat u moet beseffen dat u zelf verantwoording draagt voor uw situatie. De Spaanse economie heeft er helemaal niks mee te maken. U had blijkbaar al een betalingsregeling bij uw energieleverancier en een schuld bij de bank voordat u in de WW kwam. Daar begint het al. En daar moet u vanaf. Zo snel mogelijk. Dan is inderdaad de eerste optie -u heeft het zèlf in de hand- om de auto te verkopen. En daarmee uw schulden (deels) af te lossen. En kijk eens naar de andere genoemde tips. In elk geval succes en hopelijk lukt het u om uw problemen aan te pakken en op te lossen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Vaste lasten 200 euro hoger dan WW uitkering

Ongelezen bericht door mika21 »

JA.

Je bent oud en wijs genoeg om te weten dat je de tering naar de nering moet zetten en dat het je niet vanzelf komt aanwaaien.
Pak jezelf bij de kladden, stop met miepen en onderneem ACTIE.

Doe iets met de adviezen en zo niet: dan kunnen wij je niet verder helpen.

Gesloten