LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendin krijgt geen uitkering, maar kan echt niet werken

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
tenormin

Re: Vriendin krijgt geen uitkering, maar kan echt niet werken

Ongelezen bericht door tenormin »

beste sjoeke88, ben echt geschokt te lezen hoeveel tegenwerking er is voor je vriendin en dat, terwijl alle doktersrapporten ter inzage liggen. Mijn mening over het UWV zal ik maar niet ventileren. Leef heel erg mee met jullie en wens dat er eindelijk eens "een licht" opstaat in de vorm van een arts met inzicht. Ze bestaan wel bij het UWV, alleen zijn het zeldzame exemplaren. Heel veel sterkte en doorzettingsvermogen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Begrijp ik goed dat uw partner voor 100% goedgekeurd is? En dat bezwaar geen zin heeft gehad en de 100% goedkeuring gehandhaafd blijft?
Bij mij inmiddels 10 jaar geleden na de zoveelste herkeuring van keuring en herkeuring heb ik ook onophoudelijk bezwaar aangetekend. Alle bezwaren werden afgewezen. Uiteindelijk heb ik de weg van de rechtbank gekozen met een advocaat. De rechtbank stelde mij in het gelijk, dus het UWV verloor. Voor een bepaald precentage werd k afgekeurd oftewel geodgekeurd. Tis maar hoe je het wilt zien.
Na deze uitspraak had het UWV 6 weken de tijd om beroep aan te tekenen. Deden ze niet. Maar riepen de boeven mij precies 1 dag na die 6 weken op voor een herkeuring. Hierop heb ik na ruggespraak met de advocaat schriftelijk aangegeven dat ik deze keuring onder protest zou ondergaan.
Het uiteindelijke resultaat: bleef voor een (en realistisch %) afgekeurd/goedgekeurd. Tot op de dag van vandaag. Ocerigens moet ik er wel bij vermelden dat ik toen reeds uitzendbaantjes deed kn werkzaamheden dieik aankon en voor het aantal uren dat ik gezien mijn gezondheid aan kon en tot op heden aan kan.
U hebt een advocaat lees ik. Is deze thuis op dit gebied? Want da is wel belangrijk.
Heeft uw advocaat niet nagedacht of gekeken of een rechtzaak zin heeft? Als ik u namelijk zo hoor, dan zou er minimaal een bepaald % aan afkeuring/goedkeuring uit moeten komen. Immers, u bent kn het bezit van verschillende medische stukken die er niet om liegen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Je bent dus voor bepaalde % afegekeurd,afgekeurd is dat je wao,wia krijgt,goedgekeurd niet

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@rozemarijn

Dat weet ik ook wel dat je een uitkering krijgt voor het gedeelte dat je afgekeurd bent. Dunkt me dat iedereen dit wel weet. Het verschil zit m in de insteek. Je bent % goedgekeurd (dus krijgt uitkering uitbetaald restpercentage wat afgekeurd is), je bent % afgekeurd (dus krijgt % uitkering) de rest van % is goedgekeurd dus zul je uit eigen werkinkomsten moeten gaan genereren.
Hehehheh....

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

je bent % afgekeurd (dus krijgt % uitkering
Fout.
34% of minder afgekeurt is € 0,- uitkering

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik zeg niet dat ik hier de oplossing hebt maar je stelt een aantal dingen:

1) verschillende soorten aandoeningen maar allemaal wel psychisch van aard
2) doordat er verschillende soorten aandoeningen zijn lijkt het moeilijk een goede behandelplek te vinden
3) door lichamelijke problematiek is het moeilijk aanwezig te zijn op therapie

Lijkt me dat de beste mogelijkheid is dat ze ergens intern terecht kan: dan is het probleem met aanwezigheid opgelost (want ze is er al) en kan ook goed gekeken worden naar alle losse problemen om zo een totaal plaatje te maken voor behandeling. Dit helpt misshcien ook bij het uwv.
Overigens, je stelde eerder dat een opname niet zou kunnen door haar autistime spectrum diagnose: dat is niet zo, er zijn verschillende instellingen die dan ook opnemen. (ik geloof best dat dat vanuit een instelling gezegd is maar de meest logische stap is om dus een andere instelling te zoeken)
Meest logische stap lijkt mij om bij de huisarts te beginnen en te kijken naar een intern traject bij de ggz.

isabel

Gesloten