LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwillige werkpool bij werkloosheid

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Pieter Ekhart

Vrijwillige werkpool bij werkloosheid

Ongelezen bericht door Pieter Ekhart »

Hallo,
Is het niet mogelijk werkloze mensen wat positiever te benaderen?
Er is steeds minder werk, lijkt me een reden om niet de kop in het zand te steken en zo spoedig mogelijk met oplossingen te komen. Is het geen idee om een soort vrijwillige werkpool door de overheid te creëren voor mensen zonder werk. Het werk wat nu vrijwilligerswerk heet zou dan kunnen vallen in een dergelijke werkpool. Het moet heel erg duidelijk zijn wat door marktpartijen wordt gedaan en wat door de overheid wordt gedaan. Het geld wat de overheid nu spendeert aan UWV projecten etc.. kan nuttiger en socialer besteed worden. Als je er aan mee doet krijg je op je basisinkomen een toeslag en heb je salaris. De status verandert dan van de mensen, je kan je kennis weer kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2017 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio

Re: Vrijwillige werkpool bij werkloosheid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Steeds minder werk? Er staan weet ik hoeveel vacatures open. En helaas mag het uwv mensen geen vrijwilligerswerk laten doen. In Rotterdam is er een proef geweest om werkloze voor de gemeente te laten werken met behoud van uitkering, maar ons rechtsysteem laat dit niet toe.

John van Drongelen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Pieter,

Wat een goede topic.
Nadat ik boventallig werd verklaard door de gemeente Amsterdam,ben ik gedumpt bij een Sociale Werkplaats.
Dit is moderne slavernij!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Leuk idee, maar het is moeilijk te bepalen wanneer iets vrijwilligerswerk is en wanneer het een andere baan in de weg staat.

Om een voorbeeld te noemen: bij een voetbalkantine is koffie schenken op trainingsavonden voor de jeugd vrijwillig, maar zodra de tap open gaat voor de senioren, dan staat het eigenlijk iemand in de weg.

Edit: overigens is ook daar de grens minimaal en mogelijk al overschreden.

Gesloten