LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigeren uitering
Re: weigeren uitering
beste tenormin je leest het goed. ze doen alles om me te pesten, en ik weet gewoon niet wat te doen. Ik loop gewoon tegen een muur aan. Nu is het zo dat ik volgende week weer naar Holland kom, ik moet weer geopereerd worden, en dan moet ik alle formulieren die dan naar mijn adres zijn gestuurd, ongeveer 4, met de hand invullen en opsturen. met de medeling als ik dat niet doe mijn uitkering volledig wordt stop gezet. En op alle formulieren moet ik vermelden over welke maanden het gaat. Als jij het weet? Kijk en daarom ben ik zo boos. 45 jaar heb ik gewerkt, maar een buitenlander die 3 maanden werkt in Nederland en terug gaat naar eigen land krijgt gewoon een uitkering. En het valt me moeilijk om geen speciale groepen te noemen.
16again, ik weet het niet. Ik weet niet op welke gronden dit is gebasseerd. Maar ik vraag me af of dit juridisch kan. Maar ik weet niet hoe ik dat moet uitzoeken.
Eigenlijk lijkt dit de omgekeerde (tegenwoordige) wereld. Alles moeten we per computer doen (niet iedereen heeft de computer) en u moet alles handgeschreven doen. Vraagt u eens, als u tijd heeft en de mogelijkheid, bij http://www.rechtswinkel.nl of http://www.juridischloket.nl want dit lijkt me meer een "toko" van - hoe gaan we weer terug in de tijd -. U hoeft geen speciale groepen te noemen; we lezen wel.organo schreef:16again, ik weet het niet. Ik weet niet op welke gronden dit is gebasseerd. Maar ik vraag me af of dit juridisch kan. Maar ik weet niet hoe ik dat moet uitzoeken.
ternomin, gaan we doen, bedankt
Ternomin ik heb een bericht gestuurd naar het juridischsloket en krijg binnen 5 werdagen bericht terug.
Bedankt voor het meedenken. Groet uit een besneeuwd Polen
Hoop dat ze woord houden en groet uit (als we de weersberichten mogen beloven) een aankomende Lenteweek.organo schreef: Tenormin ik heb een bericht gestuurd naar het juridisch loket en krijg binnen 5 werkdagen bericht terug.
Ik denk dat daar ergens een probleem zit. Iets met "vooroordelen" enzo...organo schreef:...Groet uit een besneeuwd Polen
-
Tadas is niet zo heel groot (ik meen 24 medewerkers) en een platte organisatie. Je kunt dus nauwelijks hogerop met je klacht, omdat er bijna geen hogerop is. Het is trouwens een voormalig onderdeel van de DSB. Die ja.
Ik denk eigenlijk dat het zaak is een klacht in te dienen bij de klachteninstantie waar ze aangesloten zijn. Misschien dat die iets meer voor je kunnen betekenen, want het iedere maand indienen van formulieren als je helemaal afgekeurd bent is wel zo hopeloos anno 1900...
Ik denk eigenlijk dat het zaak is een klacht in te dienen bij de klachteninstantie waar ze aangesloten zijn. Misschien dat die iets meer voor je kunnen betekenen, want het iedere maand indienen van formulieren als je helemaal afgekeurd bent is wel zo hopeloos anno 1900...
@witte angora, ja, maar 25 medewerkers en die vragen je terug in het stenen tijdperk te gaan. Te bezopen voor woorden. Maar aan de andere kant: er zijn ook bedrijven die "eisen" dat je alleen online kan reageren; ook dat weiger ik. Heb b.v enorm veel problemen met Eneco. Hoe simpel kan het zijn: inloggen, okay, meterstand doorgeven, okay maar mijnmaandbedrag (wat ik dus wil) no way!!!
Maar heb het (goedkope) nummer van Eneco gevonden en nu kan het wel. Op de site kon ik niet meer betalen dan ik wilde! Censuur : mrgreen: Deze toko doet dus ook zo, alleen een ander bedrijf en alweer andere normen. Ik denk dat we nooit kunnen 'winnen'. Leve vooruit - in dit geval achteruitgang.
Maar heb het (goedkope) nummer van Eneco gevonden en nu kan het wel. Op de site kon ik niet meer betalen dan ik wilde! Censuur : mrgreen: Deze toko doet dus ook zo, alleen een ander bedrijf en alweer andere normen. Ik denk dat we nooit kunnen 'winnen'. Leve vooruit - in dit geval achteruitgang.
Wat ik niet gelezen heb is wat nu de reden is dat men geen formulieren naar het buitenland willen sturen.
Tadas weigert formulieren naar Polen te sturen omdat........................
Dat zou toch gezegd of geschreven moeten zijn. Zonder bericht daarover is het verhaal niet compleet en blijven we maar gissen.
Een gok: Tadas stuurt alleen post naar het officiële adres van haar klanten zoals die bekend zijn in de Gemeentelijke Basisadministratie.
Tadas weigert formulieren naar Polen te sturen omdat........................
Dat zou toch gezegd of geschreven moeten zijn. Zonder bericht daarover is het verhaal niet compleet en blijven we maar gissen.
Een gok: Tadas stuurt alleen post naar het officiële adres van haar klanten zoals die bekend zijn in de Gemeentelijke Basisadministratie.
-
Klaas Jan, dat zou zomaar kunnen. Toch moet er een mogelijkheid zijn om formulieren naar een zgn. verpleegadres te versturen. Maar als Tadas alleen naar het officiële adres formulieren stuurt, dan is de oplossing niet zo heel moeilijk, en die oplossing is door meerderen hierboven al aangedragen.
-
ikzelf heb een iva uitkering en mij is verteld dat als ik naar het buitenland verhuis of er langer als 4 maanden ga wonen dat mijn uitkering komt te vervallen
Beste mensen ik heb het idee dat ze van alles proberen om er onder uit te komen. Je moet niet vergeten dat het de verzekering is die vooral de polissen verzorgde van de voormalige DSB-bank.
Volgens mij hebben ze veel claims en proberen dat te treineren. Maar goed we gaan verder met het proberen wat te doen, maar ik dank jullie wel voor het meedenken. Suggesties zijn altijd welkom. Oh ja, Klaas Jan dat niet opsturen naar Polen gebeurt zonder opgaaf van reden. Ze doen het gewoon niet.
Volgens mij hebben ze veel claims en proberen dat te treineren. Maar goed we gaan verder met het proberen wat te doen, maar ik dank jullie wel voor het meedenken. Suggesties zijn altijd welkom. Oh ja, Klaas Jan dat niet opsturen naar Polen gebeurt zonder opgaaf van reden. Ze doen het gewoon niet.
Ik krijg net bericht van het Juridisch Loket. Zij zegen dat Tadas geen uitkeringsinstantie is nog verzekeringsmaatschappij maar een agentschap voor deze partijen, Snap het niet helemaal want ze presenteren zich als Tadas Verzekeringen B,V,. volgens het loket ben ik verplicht de formulieren met de hand in te vullen en is Tadas gerechtigd de uitkering stop te zetten. Nou ja, dat weten we dan. Hoe gek wil je het hebben? Groet
@organo, nu, dan zit u werkelijk in de tang. Maar er waren u nog andere opties geboden dus ik zou zeggen: lees e.e.a. nog eens goed door en pik er de tip uit die voor u het meest geschikt is. Veel succes gewenst.
Vraag er naar.organo schreef:Oh ja, Klaas Jan dat niet opsturen naar Polen gebeurt zonder opgaaf van reden. Ze doen het gewoon niet.
Daar zit toch het begin van het hele probleem.
Tenormin, ik ga zeker alle tips nog eens na en kom er wel uit ik weet het nu, en ga kijken wat te doen. En Klaas Jan ik heb er naar gevraagd en ze zeggen, dat is het protocol. Dat is trouwens ook wat het Juridisch Loket zegt.
-
Ik zie echt het probleem hier niet. Er is toch iemand die uw post uit de gang haalt? Uw planten water geeft? Een oogje in het zeil houdt? Die neemt de Tadas enveloppe, stopt deze in een vooraf door u geadresseerde en gefrankeerde enveloppe naar Polen en hoppa, u heeft het formulier om in te vullen.
Dit is toch geen hogere wiskunde?
Dit is toch geen hogere wiskunde?
VioletPrue u heeft volkomen gelijk, ware het niet dat dit voor mij de eerste keer is en ik verleden week op mijn rekening zag dat er 3 maanden geen geld is gestort. Toen ben ik contact gaan zoeken met Tadas en kwam dit hele verhaal te voorschijn. Daarom zal ik het inderdaad zo verder moeten doen zoals u zegt.
Groet.
Groet.
Kun je nog met terugwerkende kracht die formuliertjes insturen , of ben je nu echt 3 maanden kwijt?organo schreef:en ik verleden week op mijn rekening zag dat er 3 maanden geen geld is gestort.