LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WW-aanvraag? Weet niet?
WW-aanvraag? Weet niet?
Het is namelijk zo mijn contract is beëindigd en hierbij heb ik een verklaring van het werk beëindiging gekregen. Ben sinds begin oktober al werkloos en heb mij netjes 2 dagen van te voren al voor de eerste dag van mij werkloos hebben aangemeld. Alles moest ik via Digd regelen gegeven en zo en kopietjes gemaakt voor het UVW van mijn werk gegevens, en verklaringen en CV en sollicitaties...
En ik heb 5 jaar gewerkt en het werk en inkomen heeft een aanvraag voor mij ingediend bij het UVW voor een WW-uitkering. Want nu zit ik zonder inkomen en heb geen geld. Trouwens heb ik een afspraak op 23 oktober bij het UVW.
Wat zou ik kunnen doen als die consulent van het UVW mij geen ww-uitkering geeft?
En welke onderstappen kan ik eigenlijk ondernemen, want ik heb toch 5 jaar wat opgebouwd of heb ik daar geen recht op?
Vriendelijke bedankt als er iemand erop gereageerd.
Hoogachtend,
Linda
En ik heb 5 jaar gewerkt en het werk en inkomen heeft een aanvraag voor mij ingediend bij het UVW voor een WW-uitkering. Want nu zit ik zonder inkomen en heb geen geld. Trouwens heb ik een afspraak op 23 oktober bij het UVW.
Wat zou ik kunnen doen als die consulent van het UVW mij geen ww-uitkering geeft?
En welke onderstappen kan ik eigenlijk ondernemen, want ik heb toch 5 jaar wat opgebouwd of heb ik daar geen recht op?
Vriendelijke bedankt als er iemand erop gereageerd.
Hoogachtend,
Linda
Laatst gewijzigd door linda24 op 10 okt 2007 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: WW-aanvraag? Weet niet?
Werkloos na contractbeeindiging.
Ik help u hopen dat dit niet wordt gezien als vrijwillig werkloos.
Immers, in alle gevallen waarin u werkloos wordt dient u daar formeel tegen te protesteren dmv een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) dat u tegen het ontslag protesteerd.
Ook hier blijkt weer het nut van een lidmaatschap bij een vakbond.
Bent u lid dan moet u zo snel mogelijk kontakt met de desbetreffende vakbond opnemen!.
Overigens, wanneer u pas sindskort door de werkgever ontslagen bent kunt u alsnog (SNEL NU) proberen protest aan te tekenen tegen het niet verlengen van een contract/ontslag.
Immers, eigenlijk had u al binnen 2 jaar een vast contract moeten hebben.
Grootvader
Ik help u hopen dat dit niet wordt gezien als vrijwillig werkloos.
Immers, in alle gevallen waarin u werkloos wordt dient u daar formeel tegen te protesteren dmv een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) dat u tegen het ontslag protesteerd.
Ook hier blijkt weer het nut van een lidmaatschap bij een vakbond.
Bent u lid dan moet u zo snel mogelijk kontakt met de desbetreffende vakbond opnemen!.
Overigens, wanneer u pas sindskort door de werkgever ontslagen bent kunt u alsnog (SNEL NU) proberen protest aan te tekenen tegen het niet verlengen van een contract/ontslag.
Immers, eigenlijk had u al binnen 2 jaar een vast contract moeten hebben.
Grootvader
Als je een arbeidscontract hebt voor een bepaalde periode hoef je niet te protesteren bij de werkgever, dat hoeft niet meer, en als je aan alle voorwaarden voldoet krijg je gewoon een ww uitkering toegekent, hetzelfde is mij afgelopen september gebeurd, en gewoon een uitkering gekregen.
Ja bedankje beiden voor jullie reacties. Want het is mij de eerste keer overgekomen dat dit is gebeurd. Daarom ik het vraagt wat ik kan doen, ik heb ook toevallig 2 verklaringen van het werk gekregen beiden over beindigingen van mijn contract. Maar ik heb nooit een contract gezien onder mijn ogen.....
Jawel vond dat al wel vreemd.
Dankje linda
Jawel vond dat al wel vreemd.
Dankje linda
Als er een schriftelijke arbeidsovereenkomst is dan heb je een kopie gekregen.
Aangezien je er al 5 jaar werkt kun je je beroepen op een AO voor onbepaalde tijd.
Dan moet er een ontslagvergunning aangevraagd worden en heb je recht op verweer.
Als de donder naar een advocaat of de vakbond als je daar lid van bent.
Een advocaat is niet zo duur als je denkt, hier zijn regelingen voor.
Bel eentje die in ontslagzaken thuis is.
Als je baas je heeft ontslagen en je doet niets wordt dat gezien als niet onvrijwillig werkloos en verspeel je (een stuk van) de uitkering.
Dus HEEL SNEL wat doen.
Henk.
Aangezien je er al 5 jaar werkt kun je je beroepen op een AO voor onbepaalde tijd.
Dan moet er een ontslagvergunning aangevraagd worden en heb je recht op verweer.
Als de donder naar een advocaat of de vakbond als je daar lid van bent.
Een advocaat is niet zo duur als je denkt, hier zijn regelingen voor.
Bel eentje die in ontslagzaken thuis is.
Als je baas je heeft ontslagen en je doet niets wordt dat gezien als niet onvrijwillig werkloos en verspeel je (een stuk van) de uitkering.
Dus HEEL SNEL wat doen.
Henk.
Trouwens hebben ze mij gezegd dat ik moet nadat ik die afspraak van UVW hebt nader 23 oktober. Want die die man van mijn werk die van personeel zaken zegd, ja hebt hebt wat opgebouwd bij de UVW hij zegt dat je dat ik daar spaar geld hebt opgebouwd. Dat ze het alleen moeten activeren....
Trouwens heb ik twee contracten gehad. Dat dat de arbeidsovereens komt afgelopen is van die datum to die datum... Ik heb alles gekopieerd en gestuurd naar het UVW. Ik altijd bepaalde tijden contracten gehad maar nooit echt onbepaalde tijden...
zoals die ander lid dat zij als je baaplde tijden contract hebt kun je die niet aanvechten, want de datum verloopt alleen als je onbepaalde tijden contracten krijgen dan kun je indien meteen protesteren. Maar heb heden nooit echt een ontbepaalde tijd contract gahad...
Trouwens heb ik twee contracten gehad. Dat dat de arbeidsovereens komt afgelopen is van die datum to die datum... Ik heb alles gekopieerd en gestuurd naar het UVW. Ik altijd bepaalde tijden contracten gehad maar nooit echt onbepaalde tijden...
zoals die ander lid dat zij als je baaplde tijden contract hebt kun je die niet aanvechten, want de datum verloopt alleen als je onbepaalde tijden contracten krijgen dan kun je indien meteen protesteren. Maar heb heden nooit echt een ontbepaalde tijd contract gahad...
Er mogen volgens de wet maar 3 arbeidsovereenkomsten( AO) voor bepaalde tijd achter elkaar worden gegeven. Ze moeten wel aansluitend zijn bij dezelfde werkgever.
Dan is de vierde automatisch een AO voor onbepaalde tijd.
Ook mag de totale tijd voor AO voor bepaalde tijd niet langer dan 3 jaar duren.
Hier de tekst van de site van de Arbeidsrechter.nl:
Ten eerste vindt omzetting plaats als de arbeidsverhouding van partijen aan bepaalde voorwaarden voldoet, te weten:
- Partijen meerdere arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, terwijl er drie jaren zijn verstreken sinds het aangaan van de eerste arbeidsovereenkomst.
- Partijen binnen een termijn van drie jaar drie arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, welke zij laten volgen door een vierde arbeidsovereenkomst.
- Partijen één arbeidsovereenkomst sloten voor langer dan drie jaar, welke zij na een korte onderbreking voor bepaalde tijd laten volgen, dan wel direct laten volgen door een overeenkomst voor een duur van langer dan drie maanden.
Zoek dus deskundige hulp.
Dan is de vierde automatisch een AO voor onbepaalde tijd.
Ook mag de totale tijd voor AO voor bepaalde tijd niet langer dan 3 jaar duren.
Hier de tekst van de site van de Arbeidsrechter.nl:
Ten eerste vindt omzetting plaats als de arbeidsverhouding van partijen aan bepaalde voorwaarden voldoet, te weten:
- Partijen meerdere arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, terwijl er drie jaren zijn verstreken sinds het aangaan van de eerste arbeidsovereenkomst.
- Partijen binnen een termijn van drie jaar drie arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, welke zij laten volgen door een vierde arbeidsovereenkomst.
- Partijen één arbeidsovereenkomst sloten voor langer dan drie jaar, welke zij na een korte onderbreking voor bepaalde tijd laten volgen, dan wel direct laten volgen door een overeenkomst voor een duur van langer dan drie maanden.
Zoek dus deskundige hulp.
Ja linda, ga morgen nog naar het Juridisch Loket (www.hetjl.nl)!
per oktober 2006 hoef je niet meer te protesteren
lees dit maar
http://www.ontslag-krijgen.nl/wijziging ... itief.html
Vroeger was dat wel zo,maar nu niet meer, Hierdoor is er minder rompslomp ontstaan voor werkgever als werknemer
lees dit maar
http://www.ontslag-krijgen.nl/wijziging ... itief.html
Vroeger was dat wel zo,maar nu niet meer, Hierdoor is er minder rompslomp ontstaan voor werkgever als werknemer