LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WW met terugwerkende kracht

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
rishie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:12

WW met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door rishie »

Ik ben 38 en ik heb voor het eerst een uitkering aangevraagd in mijn leven. Nu heb ik sinds gister een WW uitkering aangevraagd omdat ik voldoe aan de 26 weken eis. 

Maar nu mijn vraag? In 2009 was ik ook werkeloos en ik wilde ook een WW uitkering aanvragen. Maar dat kon niet omdat ik geen inschrijfadres had toen. Ik kon ook nergens terecht en er werd ook geld gevraagd als ik mij ergens liet inschrijven. Sterker nog ik had schulden en had geen geld. Ik heb in 2009 zeker een half jaar zonder geld geleefd. 

Kan ik met terugwerkende kracht ook WW uitkering krijgen van toen? Ik had voor 2009 nog eens 5 jaar arbeidsverleden opgebouwd en alle deze jaren tellen mee voor een langere WW toen. Ik heb ook veel sollicitaties gedaan toen maar door geen inschrijfadres loop ik de WW van toen mis, terwijl ik er recht op had en door geen inkomen meer schulden heb opgebouwd. Bij het UWV sta ik geregistreerd in 2009 dat ik in het buitenland was om zij geen inschrijfadres hadden van mij.

Wat zijn mijn rechten nu ik eindelijk en naar alle waarschijnlijk een WW uitkering krijg dit jaar en kan ik aanspraak maken op WW van 2009 waarvoor ik 5 jaar ervoor hard heb gewerkt en SV-loon heb opgebouwd?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: WW met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door Rim69 »

In het kort . NEE

Je had op dat moment geen recht.

Gesloten