LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ww-uitkering en eindejaarsuitkering/13e maand

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Bosjesman

Re: ww-uitkering en eindejaarsuitkering/13e maand

Ongelezen bericht door Bosjesman »

plaats de vraag ook eens op lotgenotenforum.nl daar is uwvwebcare ook actief. doorgeven lijkt me altijd wel raadzaam.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij wordt er de eerste tijd van de ww niet gekeken naar je inkomsten, maar naar de tijd die je Gent besteed aan werkzaamheden. Lijkt mij dus geen probleem.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is dit gewoon loon uit een vroegere dienstbetrekking. Maar ik zou het zeker opgeven, om op safe te spelen. Verstoppertje spelen roept altijd vragen op.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

[email protected] schreef:Ben ik verplicht een eindejaarsuitkering/13e maand bij het UWV op te geven via het inkomsten- en wijzigingsformulier en zo ja, wordt dit dan verrekend met een WW-uitkering?
Het betreft een nabetaling van de eindafrekening bij mijn laatste werkgever, dus het gaat niet om inkomsten die zijn verkregen uit arbeid tijdens de WW-periode na het ontslag.
Hou er rekening mee dat je altijd de waarheid over je inkomen moet opgeven ( ook dit soort inkomens) en anders is het mogelijk dat je achteraf flink in de problemen kunt komen met het UWV. Zoals witte angora al melde, gewoon doen. Of het wel of niet word verrekend zal je aan het UWV moeten overlaten.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien moet topicstarter even een andere forum naam aanmaken..alhoewel..zo'n volle mailbox is hartstikke leuk!

prem

Ongelezen bericht door prem »

Het maakt nu al niet meer uit of je het aangeeft of niet :) :)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

m.lemmens, wat probeer je nu te bereiken met je gezeur? De regels van de UWV zijn duidelijk. Inkomsten dien je altijd op te geven. Wat is daar onduidelijk aan? Het gaat in dit geval om inkomsten uit het verleden. Als je het niet opgeeft heb je dikke kans dat je er vroeg of laat vragen over krijgt. Dat kun je gewoon voorkomen door duidelijk te zijn.

Wat je kunt doen is bij je werkbriefje even een separaat kattebelletje toevoegen (dus niet invullen op je werkbriefje) waarin je uitlegt dat je dit geld hebt gekregen, waar het vandaan komt, en een kopie van de specificatie erbij. Dan wordt er waarschijnlijk niks gekort, het is voor de UWV direct duidelijk, en het bevordert een openhartige communicatie van twee kanten.

Ik doe het ook zo als ik kwijtschelding van de gemeentelijke heffingen aanvraag; ik weet van tevoren al dat er vragen gesteld worden over bedragen die op mijn bankafschriften als 'bij' zijn aangemerkt, terwijl ik ze kan verklaren, dat het geen inkomsten zijn. Dan doe ik bij de aanvraag even een briefje waar ik die bedragen verklaar, en klaar, niks geen vragen meer, en de beslissing heb ik des te sneller omdat het in één keer afgehandeld kan worden. Niks mis mee.

En als je me niet wil geloven, kun je nog altijd de UWV bellen, daar zitten degenen die beslissingen nemen.

Gesloten