LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziektewet, keuringsarts UWV
-
ziektewet, keuringsarts UWV
Ik zit nu in de WW en ik heb mij twee weken geleden voor het eerst bij UWV ziek gemeld. Ik heb telefonisch met een arts van UWV mijn klachten doorgenomen. Ik heb een bevestigingsbrief gehad. Sindsdien hoor ik niks.
Wanneer kan ik het besluit van de UWV verwachten of ik de ziektewetuitkering krijg? Zijn ze daar rap mee. Mijn ww uitkering is namelijk afgelopen.
Wanneer word ik voor het eerst bij UWV voor de keuring geroepen?
Heeft iemand ervaringen met deze kwesties.
Wanneer kan ik het besluit van de UWV verwachten of ik de ziektewetuitkering krijg? Zijn ze daar rap mee. Mijn ww uitkering is namelijk afgelopen.
Heeft iemand ervaringen met deze kwesties.
Re: ziektewet, keuringsarts UWV
.
Dat kan even duren , hangt er vanaf of ze er mee akkoord gaan dan krijg je vanzelf een oproep , neem aan dat je nog wel geld krijgt van het UWV? anders even aan de bel trekken.
-
Even is hoe lang, twee weken of drie maanden?
Krijg ik nog een besluit over de uitkering op de deurmat of gaat dat vanzelf?
Even is hoe lang, twee weken of drie maanden?
Hoe lang dat duurt kan ik niet zeggen , wel weet ik dat je voordat er een beslissing is dat je nog langs moet , een keuring gaat namelijk nooit telefonisch.
duurt het te lang dan toch alsnog bellen.
Wanneer krijg ik mijn geld?
Binnen 4 weken na uw ziekmelding bepalen wij of u recht heeft op een Ziektewet-uitkering. Krijgt u een Ziektewet-uitkering voor de eerste keer? Dan storten wij het geld binnen 6 weken na uw ziekmelding op uw rekening. U ontvangt 1 keer per week uw uitkering.
Soms betalen wij de uitkering aan uw werkgever. Aan werkgevers betalen wij de uitkering meestal 1 keer per 4 weken. Uw werkgever betaalt gewoon uw loon en verrekent de Ziektewet-uitkering met uw loon.
Wij laten u zo snel mogelijk weten wanneer u de uitkering ontvangt. Weet u niet of uw uitkering al is gestort? Vraag dan eerst bij uw bank of het geld al is overgemaakt.
bron:http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... index.aspx
Binnen 4 weken na uw ziekmelding bepalen wij of u recht heeft op een Ziektewet-uitkering. Krijgt u een Ziektewet-uitkering voor de eerste keer? Dan storten wij het geld binnen 6 weken na uw ziekmelding op uw rekening. U ontvangt 1 keer per week uw uitkering.
Soms betalen wij de uitkering aan uw werkgever. Aan werkgevers betalen wij de uitkering meestal 1 keer per 4 weken. Uw werkgever betaalt gewoon uw loon en verrekent de Ziektewet-uitkering met uw loon.
Wij laten u zo snel mogelijk weten wanneer u de uitkering ontvangt. Weet u niet of uw uitkering al is gestort? Vraag dan eerst bij uw bank of het geld al is overgemaakt.
bron:http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... index.aspx
Dat vraag TS niet.Chocomelk schreef:Wanneer krijg ik mijn geld?
Dit vraagt TS.
Dan doet het uwv helemaal niets meer. U hebt kunt geen rechten meer aan de uitkering ontlenen, Bijstand aanvragen een optie.Mijn ww uitkering is namelijk afgelopen.
ronald g schreef:
Dan doet het uwv helemaal niets meer. U hebt kunt geen rechten meer aan de uitkering ontlenen, Bijstand aanvragen een optie.
TS heeft zich ziek gemeld.
Ik heb telefonisch met een arts van UWV mijn klachten doorgenomen. Ik heb een bevestigingsbrief gehad. Sindsdien hoor ik niks.
TS is ziek geworden tijdens de WW.ronald g schreef:Dan doet het uwv helemaal niets meer. U hebt kunt geen rechten meer aan de uitkering ontlenen, Bijstand aanvragen een optie.Mijn ww uitkering is namelijk afgelopen.
Binnen 4 weken na uw ziekmelding bepalen wij of u recht heeft op een Ziektewet-uitkering.ciske schreef:Dat vraag TS niet.Chocomelk schreef:Wanneer krijg ik mijn geld?
Wanneer word ik voor het eerst bij UWV voor de keuring geroepen?Dit vraagt TS.
-
Dit klopt niet helemaal, het kan zijn dat je een oproep krijgt om langs te komen op het spreekuur danwel dat een medewerker bij je thuis op bezoekt komt, maar dit is (meestal) alleen het geval indien je langdurig ziek bent ..ciske schreef:Even is hoe lang, twee weken of drie maanden?
Hoe lang dat duurt kan ik niet zeggen , wel weet ik dat je voordat er een beslissing is dat je nog langs moet , een keuring gaat namelijk nooit telefonisch.
duurt het te lang dan toch alsnog bellen.
dat klopt maar ze komen alleen langs als je zelf niet kan komen, anders moet je toch echt zelf er heen hoor.Just_Lizzle schreef:
Dit klopt niet helemaal, het kan zijn dat je een oproep krijgt om langs te komen op het spreekuur danwel dat een medewerker bij je thuis op bezoekt komt, maar dit is (meestal) alleen het geval indien je langdurig ziek bent ..
-
Daar heb je gelijk inciske schreef:dat klopt maar ze komen alleen langs als je zelf niet kan komen, anders moet je toch echt zelf er heen hoor.Just_Lizzle schreef:
Dit klopt niet helemaal, het kan zijn dat je een oproep krijgt om langs te komen op het spreekuur danwel dat een medewerker bij je thuis op bezoekt komt, maar dit is (meestal) alleen het geval indien je langdurig ziek bent ..
-
Op de website van de UWV staat inderdaad dat binnen vier weken de beslissing op deurmat moet vallen. Ik zit nu al bijna twee weken te wachten. Ik zou dus op zijn laatst over twee weken moeten worden geroepen voor de keuring. Dat is best snel.
Overigens krijg ik een oproep ruim van tevoren- zeg twee weken voor de keuringsdatum. Of word ik maar enkele dagen ervoor gewaarschuwd dat ik moet komen opdagen.
Overigens krijg ik een oproep ruim van tevoren- zeg twee weken voor de keuringsdatum. Of word ik maar enkele dagen ervoor gewaarschuwd dat ik moet komen opdagen.
Een keuring krijg je altijd als je zo'n anderhalf jaar in de ziektewet zit dan wordt je gekeurd voor de WIA uitkering.Op de website van de UWV staat inderdaad dat binnen vier weken de beslissing op deurmat moet vallen. Ik zit nu al bijna twee weken te wachten. Ik zou dus op zijn laatst over twee weken moeten worden geroepen voor de keuring. Dat is best snel.
Je moet waarschijnlijk gewoon op gesprek komen bij de arts en die bepaald hoelang je nog in ziektewet kan blijven of wil je graag terug zien naar x aantal weken of vindt dat je niet ziek bent en wijst dus ziektewet af.
-
Ik bedoel keuring voor de ZW en niet voor de WIA. Mijn vraag slaat daarop.
-
Als de arts de ziektewet afwijst, krijg ik toch een ZW uitkering voor de periode vanaf de ziektemelding tot de afwijzingsdatum?
Nee, want dan is je ziektemelding als niet geldig gekwalificeerd.
Je bent echt niet de eerste die op deze manier probeert een uitkering te verlengen.
Je bent echt niet de eerste die op deze manier probeert een uitkering te verlengen.
-
Weet jij misschien hoe snel ze reageren. Wanneer krijg ik een oproep? Sturen ze oproep ruim van tevoren of niet.
Ik ben ooit een dag vantevoren gebeld dat ik de volgende dag op het spreekuur moest komen.Weet jij misschien hoe snel ze reageren. Wanneer krijg ik een oproep? Sturen ze oproep ruim van tevoren of niet.
Er zijn heel veel mensen die in de WW zitten die bijna afloopt die zich ziek melden dus de controle erop zal fiks zijn waarschijnlijk.