LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektewet uitkering naast Wia mogelijk?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
maryana
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:37

Ziektewet uitkering naast Wia mogelijk?

Ongelezen bericht door maryana »

In mei 2010 ben ik door een ongeluk arbeidsongeschikt geraakt. Ik ben toen mijn baan verloren en in september 2010 in de ziektewet (uwv) terecht gekomen. Omdat ik graag toch wilde werken, ben ik in maart 2011 parttime bij een bedrijf in dienst gekomen in de hoop dat ik uiteindelijk weer fulltime aan de slag kon. Dit is helaas nooit gelukt. Per mei 2012 ben ik voor 41% afgekeurd en in de WIA terecht gekomen.

Nu heb ik de volgende vraag. Sinds vorige maand ben ik ziek gemeld,daar ik een zware operatie heb ondergaan. Nu kreeg ik afgelopen week ineens een brief van mijn werkgever dat ze mijn contract niet verlengen,waardoor ik nu weer ziek uit dienst ga. Ga ik nu voor die uren weer de ziektewet in bij het UWV en krijg ik dan dus een WIA en een ZW uitkering of krijg ik dan een herkeuring voor de WIA en wordt mijn WIA uitkering dan verhoogd?

Ik heb getracht hier via google achter te komen,maar dat is me niet gelukt. Weet iemand hier hoe dat precies werkt?

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: Ziektewet uitkering naast Wia mogelijk?

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Beste Maryana,

Omdat er sprake is van een nieuwe ziekmelding (vorige maand), begint een nieuwe ziektewet-periode van maximaal 104 weken. Tijdens deze periode eindigt je dienstverband. Daarna krijg je een Ziektewet-uitkering (ZW), naast je WIA. Na 104 weken van ziekte eindigt de ZW. Op dat moment zal je WIA-recht worden herbeoordeeld.

Ik adviseer je om zelf met een wijzigingsformulier (http://bit.ly/PSZzUo) aan de WIA door te geven dat je dienstverband eindigt en je ZW krijgt.


Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

Gesloten