LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2de Kans Witgoed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Dekmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2012 11:19

2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door Dekmar »

Het koelgedeelte van mijn (inbouw)koel/vriescombinatie wilde niet meer onder de 12 graden koelen, de inhoud kon ik weggooien, dus op zoek naar een andere. Op Marktplaats kwam ik een advertentie van 2de Kans Witgoed in Amsterdam tegen, die een Whirlpool voor €100,= en met 6 maanden garantie aanbood. 7 dagen per week open en daar bovenop werd nog eens beloofd dat de bestelling dezelfde avond zou worden bezorgd!!

Dus op zondag 26 juni 2016 een berichtje met wat vragen gestuurd, waarop werd gereageerd met “Denk dat ik u wel kan helpen. U kan het beste even bellen op [telefoonnummer door Moderator verwijderd]”.
Dat helpen bestond uit een vlotte verkoopbabbel van ene [naam door Moderator verwijderd] en voor ik het wist had ik me een andere koelkast aan laten praten die “minstens 7 jaar jonger” was, maar €50,= duurder was. “Geen zorgen meneer [naam door Moderator verwijderd], komt helemaal in orde, apparaat wordt helemaal schoongemaakt, motor loopt prima en is getest, goede rubbertjes, zelfde maat als de Whirlpool, wordt dinsdagavond tussen 18.00 en 22.00 uur bezorgd!!”
Huh??? Dinsdag??? En de belofte van dezelfde avond bezorgen dan? Op de vraag hoe oud deze koelkast dan wel was, werd overigens ontwijkend geantwoord en geen duidelijkheid gegeven.

Dinsdag op verzoek eindelijk wat foto’s gekregen. Koelkast zag er op zich netjes uit, dus erg benieuwd naar de rest van de afhandeling……
Dinsdagmiddag werd me medegedeeld dat de vriesladen niet bij de vriezer zaten, maar “geen zorgen, meneer [naam door Moderator verwijderd]”……de laden zijn splinternieuw besteld bij EuroParts!

’s Avonds gaat de telefoon……de chauffeur aan de lijn. Hij heeft vertraging, want hij had in de file gestaan en zou er tegen half 11 pas zijn. Op zo’n moment heb je weinig keus, dus afwachten maar….
Uiteindelijk 22.45 uur was de koelkast daar dan eindelijk!! Blij toe, want sinds zondag met een camping koelboxje is best leuk voor een camping, maar onpraktisch voor thuis!!

Tijdens het naar boven tillen geeft de chauffeur nog even aan dat het €10,= kost om te tillen. Dat is €5,= geworden, het is tenslotte niet mijn schuld dat hij zo laat komt. De oude koelkast meegegeven, waar de bezorger verbaasd op reageerde, want hij had dat nog niet door gekregen van de zaak.
Nadat de oude was ingeladen, en er contant €155,= was afgerekend, bleek de chauffeur de factuur te zijn ‘vergeten’….jaja….

Natuurlijk wilde ik de koelkast gelijk op de plaats van de oude, dus folie eraf gehaald. Bij het openen tot de ontdekking gekomen dat er 2 vieze oude versleten groentelaatjes in zaten die de helft te klein waren en niet bij deze koelkast hoorden. De kast in de inbouwkast getild, naar binnen geduwd……en BAM!! Zo klem als maar kan! Vaag, want de koelkast zou toch even groot zijn als de Whirlpool??
Na opmeten bleek de kast echter 55,5cm te zijn i.p.v. de gewenste (en standaardmaat) 54cm!!

Eerder had ik het privénummer van [naam door Moderator verwijderd] gekregen, die blijkbaar de baas van de hele handel was, dus hem geprobeerd te bellen. Op dat tijdstip werd er natuurlijk niet opgenomen, dus een klacht neergelegd via WhatsApp, daarin aangegeven dat ik dit niet accepteerde en ik mijn geld terug wilde, aangezien er ook nog zoiets is als een zichtstermijn en ik er geen vertrouwen meer in had.

Woensdag, de volgende dag geen reactie, dus aan het bellen geslagen naar de winkel, waar er niet werd opgenomen of de telefoon werd direct weer neergelegd. De telefoon van de zaak zelf dan, want meneer [naam door Moderator verwijderd] nam dus gewoon niet op. Uiteindelijk ene [naam door Moderator verwijderd] aan de telefoon gekregen, die mijn verhaal aanhoorde, en me te kennen gaf dat er 2 koelkasten bij hun stonden die wel de goede maten hadden. Bij hem aangegeven dat ik meneer [naam door Moderator verwijderd] al had geappt en mijn geld terug wil.

Uiteraard was meneer [naam door Moderator verwijderd] er niet, die heb ik eind die middag aan de telefoon gekregen. Uiteraard kon het niet wat ik zei, want hij had de maat zelf opgemeten. Pas toen ik een foto stuurde van de kast met een meetlint erbij gaf hij toe, maar bleef het raar vinden….. Alsof die kast ineens groeit!!!! Ik heb hem uiteindelijk nog een kans gegeven, want “ik heb 2 apparaten die wel de goede maat hebben, meneer [naam door Moderator verwijderd], komt goed meneer [naam door Moderator verwijderd], ik ga zo foto’s sturen van de 2 kasten en dan mag u kiezen welke we komen brengen en nemen we de andere weer mee”.

Het is nu vrijdagmiddag……Die foto’s heb ik nog niet gezien, de telefoon word niet opgenomen, de WhatsApps aan meneer [naam door Moderator verwijderd] worden gelezen maar niet op gereageerd. Kortom, ik voel me behoorlijk in de maling genomen en het ergste nog, ik zit nog steeds zonder koelkast!!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2018 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door MM919 »

Tja klaarblijkelijk kunt u een dergelijke koelkast beter bij enige particulier kopen dan bij iemand die er ook nog iets aan moet 'overhouden'. Ook dan loopt u risico. Hoe zit het met de koelvloeistof hoe oud is het apparaat. Kopen bij iemand die een koelkast niet lang heeft maar nieuwe keuken gekocht. Een nieuwe kost 400€ dus welk risico loopt u.

witte angora
Berichten: 31068
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door witte angora »

Veel beloven, weinig geven... weet je meteen hoe het bedrijf over je denkt. En denk dan nog maar even verder. ;)

Aan de andere kant: je kunt zelf ergens wel nagaan dat die beloften niet zo heel realistisch zijn. Dezelfde avond brengen? Dan hebben ze een eigen bezorgdienst. Prima, maar die eigen bezorgdienst kan maar een bepaalde hoeveelheid werk aan. Als de chauffeur tenminste zin heeft om te rijden en/of die week nog uren moet draaien... Is er logistiek geen mogelijkheid, dan kunnen ze die belofte gewoon niet waar maken. Daar liep je al tegen aan.

Hoe oud die ijskasten zijn zeg je er niet bij. Maakt ook niet uit. Maar ik denk inderdaad dat je net zo makkelijk bij een particulier kunt kopen, vermits je vervoer hebt of kunt regelen natuurlijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:.......Hoe oud die ijskasten zijn zeg je er niet bij. Maakt ook niet uit. Maar ik denk inderdaad dat je net zo makkelijk bij een particulier kunt kopen, vermits je vervoer hebt of kunt regelen natuurlijk........
Hoe oud deze is maakt natuurlijk alles uit. Dit zijn vaak koelkasten welke uit sloopkeukens komen, voor een tientje oudijzerprijs worden opgekocht, en met leuke winst worden verkocht.

Bij oude koelkasten loopt het stroomverbruik fors op, en zijn zo ie zo veel minder zuinig.

Verder, bij een koelkast welke niet koelt is het bijna altijd de thermostaat. Deze verloopt na enige jaren, dit is een bekend probleem. Een nieuwe kost rond de 30 euro en zit er met enige handigheid zo in.
Controleren of het echt de thermostaat is, even deze verwijderen en vervangen door een draadje. Koelkast uurtje aan, is deze dan zeer koud, dan weet je het zeker.....

Voor 250,00 euro meer had u een nieuwe gehad, met garantie en zo zuinig mogelijk.

witte angora
Berichten: 31068
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:
witte angora schreef:.......Hoe oud die ijskasten zijn zeg je er niet bij. Maakt ook niet uit. Maar ik denk inderdaad dat je net zo makkelijk bij een particulier kunt kopen, vermits je vervoer hebt of kunt regelen natuurlijk........
Hoe oud deze is maakt natuurlijk alles uit. Dit zijn vaak koelkasten welke uit sloopkeukens komen, voor een tientje oudijzerprijs worden opgekocht, en met leuke winst worden verkocht.
Ik bedoel het niet technisch (uiteraard maakt het dan wel uit) maar voor het verhaal richting het bedrijf en wat de topicstarter het beste kan doen.

Of het ding wat jonger of wat ouder is, feit blijft dat de topicstarter bij een bedrijf heeft gekocht, en dat er dus een bepaalde zekerheid aan vast moet hangen. Voor een bedrag van 150 euro mag je toch zeker wel een werkende ijskast verwachten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dekmar schreef:Huh??? Dinsdag??? En de belofte van dezelfde avond bezorgen dan? Op de vraag hoe oud deze koelkast dan wel was, werd overigens ontwijkend geantwoord en geen duidelijkheid gegeven
Dus feitelijk wist je niet wat je kocht en constateerde je dat zij geen goede voorlichting geven. Eigenljk had je daar al moeten afhaken.

Ze moeten je het geld teruggeven en de koelkast ophalen. Hiertoe kan je ze officieel in gebreke stellen. Als ze moeilijk blijven doen zal het je veel meer kosten om de koop ongedaan te maken, dus of dat de moeite waard is...

johan.van-'t-zand
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2016 13:45
Contacteer:

Re: 2de Kans Witgoed

Ongelezen bericht door johan.van-'t-zand »

Wij hebben ook een slechte ervaring met dit bedrijf:

Koop hier niks!!!
Wij hebben een vaatwasser gekocht en laten bezorgen. De vaatwasser blijft haken op een programma en als je deze een tikje geeft maakt hij het programma wel af. Wij draaien altijd 's nachts onze vaat dus dit is een probleem voor ons.
Ik heb gebeld met ze en echt niet normaal hoe ik te woord werd gestaan. Ze werden boos op mij omdat ik van een mug een olifant maakte:
- 'u koopt een 2e hands vaatwasser, wat verwacht u dan'
- 'We wisten dat de vaatwasser dit deed maar dit is geen probleem, hij is niet defect.' (zet dat er dan bij in de advertentie!)

Oplossingen die ze aanbrachten was zelf de vaatwasser komen omruilen of ze komen een duurdere vaatwasser bezorgen en dan moeten wij dus bijbetalen; 'dan hebben we wel een goed werkende vaatwasser'.

Echt, doe normaal! Wij laten het zitten, geen zin om hier meer energie in te steken. Maar onze tip, koop nooit wat hier, totale oplichters!

Gesloten