LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding myxlshop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JeBra

Aanbieding myxlshop

Ongelezen bericht door JeBra »

Online een WiFi camera besteld, na ruim 3 weken een brief van TPG post, er moest informatie aangeleverd worden voor de douane, betalingsbewijs moest ingescand worden ( heeft iedereen deze mogelijkheid.?). Na een paar dagen werd het pakketje geleverd met het verzoek om ruim 50% bij te betalen. Pakket geweigerd, gemaild met de shop, geen reactie op de mail. Volgende dag gebeld, er werd aangegeven dat tot een bepaald bedrag de invoerkosten terug betaald zouden worden. Dit is op de site niet te vinden. Geld terug gevraagd, na het weekend teruggekregen. Na ruim 10 dagen na het retourzenden krijg ik nog steeds berichten dat het pakket naar mij onderweg zou zijn. Een hoop gedoe, geen prettige ervaring.

sylvesterb

Re: Aanbieding myxlshop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JeBra schreef:Online een WiFi camera besteld, na ruim 3 weken een brief van TPG post, er moest informatie aangeleverd worden voor de douane, betalingsbewijs moest ingescand worden ( heeft iedereen deze mogelijkheid.?).
Vast niet, maar veelal heb je het betaalbewijs al digitaal als je via een webshop hebt besteld dus dan is er weinig in te scannen.
JeBra schreef: Na een paar dagen werd het pakketje geleverd met het verzoek om ruim 50% bij te betalen. Pakket geweigerd, gemaild met de shop, geen reactie op de mail.
Niet elke webshop, zeker de Chinese webshops, reageren niet binnen een paar uur.
JeBra schreef: Volgende dag gebeld, er werd aangegeven dat tot een bepaald bedrag de invoerkosten terug betaald zouden worden. Dit is op de site niet te vinden. Geld terug gevraagd, na het weekend teruggekregen.
Zeer netjes dus.
JeBra schreef: Na ruim 10 dagen na het retourzenden krijg ik nog steeds berichten dat het pakket naar mij onderweg zou zijn. Een hoop gedoe, geen prettige ervaring.
Het pakket moet terug naar China, dat duurt even. Daarna moet het weer naar u worden gezonden. Goedkoop is soms duurkoop en bij dit soort sites moet je geduld hebben.

Ik mis enkel je vraag want tot op heden lijken ze het allemaal netjes te doen.

newmikey

Re: Aanbieding myxlshop

Ongelezen bericht door newmikey »

JeBra schreef:Online een WiFi camera besteld, na ruim 3 weken een brief van TPG post, er moest informatie aangeleverd worden voor de douane, betalingsbewijs moest ingescand worden ( heeft iedereen deze mogelijkheid.?). Na een paar dagen werd het pakketje geleverd met het verzoek om ruim 50% bij te betalen.
Tot zo ver klopt alles. U heeft uiteraard vóór het bestellen even gechecked op verschillende websites zoals die van de Nederlandse Douane of deze website van Tros Radar en was al op de hoogte van het feit dat boven de €22 waarde BTW en afhandelingskosten moeten worden betaald bij invoer van een pakket uit China dus u was in het geheel niet verrast.
Pakket geweigerd, gemaild met de shop, geen reactie op de mail. Volgende dag gebeld, er werd aangegeven dat tot een bepaald bedrag de invoerkosten terug betaald zouden worden. Dit is op de site niet te vinden. Geld terug gevraagd, na het weekend teruggekregen. Na ruim 10 dagen na het retourzenden krijg ik nog steeds berichten dat het pakket naar mij onderweg zou zijn. Een hoop gedoe, geen prettige ervaring.
Nee en ook voor deze webwinkel niet met een klant die zijn verantwoordelijkheden niet neemt. Waarom toch geweigerd? U had het besteld en kon vooraf weten dat er nog kosten bij konden komen. Maar weest gerust, na een paar keer zullen ze zich nog wel bedenken om u iets te verkopen.

Gesloten