LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adresgegevens invullen op bon bij retouneren van kleding

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
arjenirene

Adresgegevens invullen op bon bij retouneren van kleding

Ongelezen bericht door arjenirene »

Onlangs wilde ik mijn legging retour brengen bij een winkel in Purmerend. Ik kreeg een 'kassabon' waar ik mijn gegevens in diende te vullen. Ik heb mijn naam en handtekening gegeven omdat ik het niet noodzakelijk acht dat mijn adresgegevens ingevuld dienen te worden. Ik gaf dit dan ook aan. De chef van dit filiaal was niet bereid om mijn geld terug te geven omdat ik mijn adres MOEST achterlaten. Ik heb aangegeven dat dit wettelijk niet verplicht is maar zij bleef bij haar standpunt

Ik kom een kledingstuk terug brengen en wil hiervoor niet mijn gehele privacygegevens achterlaten. Ik ben dit wetterlijk toch niet verplicht? .... en vind het vervelend om mij zo onder druk te laten zetten om mijn geld terug te krijgen. Het lijkt wel of steeds meer winkels dit doen.
:x

arjenirene

Re: Adresgegevens invullen op bon bij retouneren van kleding

Ongelezen bericht door arjenirene »

Uit mijn omgeving weet ik ook dat bijna niemand het correct in vult. Ik vind het heel storend. Waar is het "klant is koning"-gevoel gebleven!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb aangegeven dat dit wettelijk niet verplicht is
Het is helemaal geen recht om een gekocht product terug te brengen, en geld terug te krijgen! Dit is service van de winkel, en die kan daar gewoon eigen voorwaarden aan verbinden.

Bij pinbetaling hebben ze volgens mij ook je adres....

rien dirksen

Ongelezen bericht door rien dirksen »

Misschien eerst passen en goed kijken of alles oke is met het product maar goed inderdaad privacy wordt steeds minder.

Al heb ik zelf me maatregelen genomen betreft privacy op me computer maar ook op andere facetten van me leven.
Zo kan mij mobiel niet worden getraced me telefoon kan niet worden getapt (voip). Ik heb een postbus zodat niet ieder bedrijf waar ik zaken mee doe meteen ook mij privé adres weet.
En zo zijn er nog wel meer dingen ..

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Achtervolgingswaanzin ?

Verregaande idioterie ? Misschien moeten de winkels dan maar stoppen met geld terug geven ?

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dit is gewoon een sterk staaltje nooit tevreden zijn. Er zijn niet zoveel winkels die nog geld terug geven. Normaal gesproken zou je eerder een reactie verwachten over goede service ofzo. Nee, we vinden weer iets om te zeuren.
Wat denk je dat die kledingzaak met je naw gegevens doet ? Je zegt zelf al dat het is om fraude tegen te gaan. Is dat teveel gevraagd (om goede service te leveren) ?
Blijkbaar wel, ik heb medelijden met jullie !

Quintus Sertorius

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

We wonen nog altijd in Nederland he. Na de VS het grootste **** land ter wereld. Nooit tevreden, altijd op zoek naar iets om over te zeuren, hoe goed de service ook is. Net zoals die vreselijk irritante klanten die hun tas niet open willen doen als het alarm afgaat><

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

gewoon verkeerde gegevens invullen en voila.. opgelost.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Waarom jokken en mogelijk de verkoopster in de problemen brengen als er eventueel aan aftersales gedaan wordt. T is toch niet moeilijk om eerlijk te blijven als je niets te verbergen hebt :wink:

Groet T

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TS -

heb je gevraagd wat men met deze gegevens doet?
Want bij registratie van dergelijke gegevens, zou men bij de registratiekamer een melding gemaakt moeten hebben.

Ze mogen het vragen, maar het gaat om hoe word e.e.a. bewaard?

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Waar is het "klant is koning"-gevoel gebleven!
Dat is verdwenen sinds de gemiddelde consument alle producten voor praktisch niks mee naar huis wilt nemen. klanten willen korting op korting op korting en dan ook nog gratis producten. Gaat een product na 24 jaar stuk dan verwachten ze ook gewoon kostenloze vervanging.

Hierdoor zijn winkels een stuk strenger geworden met ruilbeleid.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoezo kom je erbij dat dit door de belastingdienst gevraagd word?

Bonnetjes hoef je niet af tegeven bij de belastingdienst, deze behoor je voor je eigen administratie te bewaren, voor het geval er een controle word uitgevoerd door de belastingdienst.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus bovenstaande.....

Ik zou diverse dingen die ik eerder verkocht via valse naam en handtekening zo belastingvrij meer winst kunnen maken?

Fraude mag natuurlijk niet, maar ik ben niet verplicht een naam te controleren en hoe controleer ik een vervalste legitimatie?
Verder zijn de bonnen meestal wegens het gebruikte papier na enige tijd moeilijk of niet meer leesbaar en hoe los je dat dan op?

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Dat gebeurt hier in Nederland echt niet zoals in Belgie.
Dan zou een winkelier een extra administratie moeten gaan voeren wat betreft klanten gegevens en dergelijke.
Als je bij de supermarkt iets retour brengt, hoef je daar je naam en adres niet door te geven.

Gesloten