LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn en Nederlands spreken.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik ging vandaag boodschappen doen bij AH in de Voorstraat in Utrecht.
Ze hebben daar altijd lekker brood dat Boule.... heet.
Ik vraag achter de bakkerij naar dat brood want er ligt er niet.
De man achter de bakkerij verstaat mij nioet kan heel slecht Nederlands.
Hij verstaat wel Engels dus ik leg het uit wat ik moet hebben maar hij blijft mij niet begrijpen.
Dit had ik een paar weken geleden ook met een vakken vulster,
Die sprak ook geen Nederlands en heel slecht Engels.
Ik vind het niet erg dat ze daar willen werken maar spreek wel Nederlands.
Niet iedereen kan Engels. Ik had de klantenservice van AH gebeld, en daar werd alleen maar gezucht en ze zouden er een klacht van maken.
Laatst gewijzigd door Heidy op 18 feb 2009 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door Remster »

wat betekent speken?
en waar ligt utreht?

zustermootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:20

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door zustermootje »

Waarom ben je niet gelijk even naar de sevicebalie gelopen das makkelijker dan de klantenservice bellen. Wellicht hadden ze je dan gelijk kunnen helpen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door dhc »

Tja, dat krijg je als Nederlanders niet (meer) in een supermarkt willen werken...AH is niet verantwoordelijk voor de talenkennis van zijn personeel.
Vroeger, toen de bomen nog van hout waren, liepen er mensen achter de vuilniswagen die je ook niet verstond..en wat dacht je van de schilders van tegenwoordig? Allemaal Polen, versta je ook niet....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou sorry, maar ik vind dus wel dat de AH verantwoordelijk is voor de talenkennis van het personeel.
Als het echt zo is dat de werknemer in kwestie dusdanig slecht Nederlands spreekt dat hij/zij de klant niet te woord kan staan, dan is diegene niet geschikt om in de winkel te staan als deze open is en hij/zij door een klant om hulp kan worden gevraagd.
DHC: als iemand in een winkel je brutaal te woord staat neem je de winkel het toch ook kwalijk, omdat zij diegene in dienst hebben?
Vind ik niet raar hoor.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door dhc »

Ga met mij nu niet een discussie aan over het wel en wee van AH. Na bijna 20 jaar werkzaam te zijn geweest bij dat bedrijf, meen ik enig recht van spreken te hebben....

Wel wil ik even kwijt dat ik nooit of te nimmer personeel aannam dat geen Nederlands spreekt, dat ben je aan je klanten "verplicht". Daar is de supermarktmanager behoorlijk uit de bocht gevlogen....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Joh, het was een voorbeeld van die brutale werknemer, niet een specifiek iets van AH. (de AH in mijn dorp is prima qua service en medewerkers)
Ik wilde alleen het punt maken dat de winkel verantwoordelijk is voor zijn medewerkers, wat je dus met mij eens bent.

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Als we eerlijk zijn hebben we een polen invasie in Nederland, kijk eens even bij winkels zoals: Action, LIDL, enz ALLEMAAL polen.

Bij deze winkels kan dit nog wel (is tog 1 grote rotzooi, lekker goedkoop en komt oorsprongkelijk uit duitsland), maar ik vind dat bij een in nederland opgerichtte winkelketen ik toch wel gewoon in het nederlands moet kunnen vragen waar iets ligt.

Godsgeklaagd gewoon, ze hebben nu in Den Haag een EL HEMA, dat is een HEME met ARABISCHE producten, kom op zeg, een t-shirt met anna frank opdruk met een palestijnse bandana om haar nek, dan ga je in mijn ogen veeeeeels te ver !!!

Kijkt u zelf zou ik zeggen: http://www.ad.nl/video/3068084/Te_koop_ ... rdijn.html

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus het feit dat het op de eerste plaats een kunstproject is ben je even vergeten bovenbuurman/vrouw?
Dat Tshirt van Anne Frank vind ik inderdaad niet echt okee, maar die afwashandschoenen met Henna en Jip en Janneke op een kameel Tshirt vind ik heel leuk.
En dat er Halal HEMA worst is, is alleen maar goed.

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Naja ik mag toch gewoon mijn menig geven, IK vind het nergens over gaan wat jullie vinden, vind ik ook prima :D

Daniel.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 18:46

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door Daniel. »

Ik vind het ook nergens op slaan maar de AH moet een paar % mensen in dienst hebben van andere culturen.. ook gehandicapten enz..

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dan is mijn Appie zeker een uirzondering met ongeveer 90% andere culteren :) ( en dat is óók een handicap :twisted: )

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Albert Heijn en Nederlands spreken.

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Het is heel simpel , je bent verplicht om mensen met een niet nederlandse achtergrond aan te nemen , al ben ik het met u eens dat ze wel NL moeten kunnen personeel mag tenslotte ook absoluut alleen maar NL spreken en terrecht dus beetje vreemd vind ik dit wel ,maarja utrecht he ;)

Gesloten