LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn restaurant actie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sjohie

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:Tweede persoon gratis eten is tweede persoon gratis eten. Zielig en kinderachtig van Pata Negra om de prijzen speciaal voor de AH actie aan te passen. Wel willen meeliften met de Albert Heijn actie maar de klanten teveel laten betalen.

Argumenten zijn belachelijk. Dessert is ook eten. Alleen al het feit dat je voor deze actie een aparte kaart samenstelt impliceert dat je tevoren al de intentie had om de zaak te flessen. Een ondernemer bepaalt inderdaad zijn prijzen zoals vogels zegt, maar dit grenst aan oplichting.

Niet slim, de klant voelt zich genomen, komt niet meer terug en de mond-op-mond reclame is ook niet positief. En dat is toch een beetje het idee met meedoen met zo'n actie, je wat breder in de schijnwerper zetten.
De actie is 2e driegangenmenu gratis, dat is niet synoniem aan 2e persoon gratis eten zoals jij stelt, en oa ook de starter van dit topic aannam.

sjohie

angel1978 schreef:
Josephien12 schreef:
angel1978 schreef:
waar staat dat dat niet mag of waar wordt beweerd dat het restaurant de originele kaart moet gebruiken voor deze actie?
Dan moet je minimaal er ook bijzetten dat je een andere prijskaart krijgt.

Erg flauw om op deze manier toch mee te willen doen aan een actie.
het staat bij de actievoorwaarden en bij de veelgestelde vragen.
aangezien het per restaurant kan verschillen vraag je dit dus even bij reserveren.
Je moet digitaal reserveren, dus dat vragen is iets lastiger. Dan zou je het bij de opmerkingen/wensen moeten zetten op dat moment, of er even achteraan bellen.

De info om een helder plaatje te krijgen van een restaurant is in ieder geval laagdrempelig beschikbaar, en ook vooraf.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Wij waren de laatste keer bij een restaurant die een vast gesteld AH menu had voor 32 euro. Mijn vrouw vond dit menu niet aantrekkelijk, ik wel dus ik heb het menu genomen. In goed overleg kon mijn vrouw van de kaart een 3 gangen menu samen stellen, kwam op 37,50 euro, maar was wel haar keus, Waren we samen toch nog maar 37,50 euro kwijt plus drinken natuurlijk.

In vriendelijk overleg kan natuurlijk altijd wel wat geregeld worden, maar dan moet je natuurlijk wel iets meer of gelijk aan het AH menu bestellen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:De info om een helder plaatje te krijgen van een restaurant is in ieder geval laagdrempelig beschikbaar, en ook vooraf.
Exact. Van misleiding is derhalve wat mij betreft geen sprake.

titusvh

Ongelezen bericht door titusvh »

Ik heb ook een sneaky prijsverhoging meegemaakt.

Het restaurant had een (prima) menu voor een nette prijs. Het prijsniveau wordt ook op de AH site weergegeven.
Toen zag ik het menu voor volgende week: op een klein detail na hetzelfde maar dan 8 euro duurder (>40%).

Dat vind ik dus echt wel misleidend. Als goedkoop te boek staan op de AH site, vinden dat je blijkbaar toch te weinig verdient en dan de prijzen fors verhogen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

De AH actie loopt t/m 23 aug as. Zou het dat kunnen zijn?

sjohie

moederslink schreef:De AH actie loopt t/m 23 aug as. Zou het dat kunnen zijn?
Ik denk het niet, omdat je weliswaar tot 23 augustus kunt sparen, maar tot 31-01-2016 er mee uit eten kan gaan. :wink:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@sjohie, klopt idd , ik dacht dat het 23 aug afgelopen was ! Restaurant bepaalt het 3 gangenmenu, dan staat v.a.volgende week een ander menu op de kaart voor deze actie. :wink:

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Onzin, lees de post nog eens
titusvh schreef:Ik heb ook een sneaky prijsverhoging meegemaakt.

Het restaurant had een (prima) menu voor een nette prijs. Het prijsniveau wordt ook op de AH site weergegeven.
Toen zag ik het menu voor volgende week: op een klein detail na hetzelfde maar dan 8 euro duurder (>40%).

Dat vind ik dus echt wel misleidend. Als goedkoop te boek staan op de AH site, vinden dat je blijkbaar toch te weinig verdient en dan de prijzen fors verhogen.
Blijkbaar zijn er toch diverse restaurant die wel willen profiteren van extra klandizie en bekendheid van deze AH actie, maar het voordeel maar beperkt willen doorgeven. Wat een krentenwegers.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Josephien12 schreef:Onzin, lees de post nog eens
titusvh schreef:Ik heb ook een sneaky prijsverhoging meegemaakt.

Blijkbaar zijn er toch diverse restaurant die wel willen profiteren van extra klandizie en bekendheid van deze AH actie, maar het voordeel maar beperkt willen doorgeven. Wat een krentenwegers.
De enige krentenwegers zijn diegene die gebruik maken van de actie, die consument die het onderste uit de kan wil hebben, restaurants hebben ook hun vaste lasten en inkoopprijzen.Moeten ze dan met verlies werken? Haarkloverij op het scherpst van de snede door de consument.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

puma73 schreef: De enige krentenwegers zijn diegene die gebruik maken van de actie, die consument die het onderste uit de kan wil hebben, restaurants hebben ook hun vaste lasten en inkoopprijzen.Moeten ze dan met verlies werken? Haarkloverij op het scherpst van de snede door de consument.
Restaurants zijn niet verplicht om met deze actie mee te doen. Het is geheel vrijwillig hoor.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Josephien12 schreef:
puma73 schreef: De enige krentenwegers zijn diegene die gebruik maken van de actie, die consument die het onderste uit de kan wil hebben, restaurants hebben ook hun vaste lasten en inkoopprijzen.Moeten ze dan met verlies werken? Haarkloverij op het scherpst van de snede door de consument.
Restaurants zijn niet verplicht om met deze actie mee te doen. Het is geheel vrijwillig hoor.
Consumenten ook niet, dus als de actie je niet bevalt niet zeuren, wegblijven bij die restaurants.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je het als restaurant niet kunt of wilt veroorloven om twee normale driegangenmenu's voor de prijs van één normaal driegangenmenu te leveren, dan moet je niet meedoen aan een actie waarbij een gratis 2e driegangenmenu wordt beloofd. Dat is geen krentenwegerij of onderste uit de kan, dat is simpele logica.

Natuurlijk zijn de marges van een restaurant niet zodanig dat ze structureel de zelfde maaltijden voor de helft van het geld kunnen aanbieden, maar je kunt/moet dit ook zien als een promotieactiviteit/investering, waarmee je meer mensen bekend maakt met jouw restaurant. Daarbij heb je natuurlijk nog wel de omzet van drankjes etc. en je hebt waarschijnlijk een volle zaak in plaats van een halfvolle zaak (of minder), zodat het nog best kan zijn dat de opbrengst tijdens zo'n actie-week hoger is dan in een gewone week.

Een goede restaurateur weet op zo'n manier met de normale menukaart dus extra omzet te genereren en bovendien een goed gevoel bij de klanten te kweken, zodat ze later misschien nog eens vaker langskomen. Een minder handige restauranthouder verzint trucs om mensen naar de tent te lokken, maar laat ze vervolgens met een kater zitten, zodat ook de mensen die voorheen nog wel eens langskwamen, na de actie nooit meer terugkomen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je het als restaurant niet kunt of wilt veroorloven om twee normale driegangenmenu's voor de prijs van één normaal driegangenmenu te leveren, dan moet je niet meedoen aan een actie waarbij een gratis 2e driegangenmenu wordt beloofd.
Waarom niet? Je doet mee volgens de voorwaarden die door AH worden bepaald. Zij geven aan dat dit de voorwaarden zijn en het restaurant kan zich daarin vinden en doet mee.. Dat de consument niet aan die voorwaarden wil voldoen, dat is aan de consument.. Kan daar maar aan 1 kant krentenwegerij in vinden!
Een goede restaurateur weet op zo'n manier met de normale menukaart dus extra omzet te genereren en bovendien een goed gevoel bij de klanten te kweken, zodat ze later misschien nog eens vaker langskomen. Een minder handige restauranthouder verzint trucs om mensen naar de tent te lokken, maar laat ze vervolgens met een kater zitten, zodat ook de mensen die voorheen nog wel eens langskwamen, na de actie nooit meer terugkomen.
Blijkbaar heeft de AH dan alleen gezocht naar minder handige restauranthouders.. Maar zeg nu zelf: als je zo'n goede restaurateur zou zijn geweest, heb je dan de actie van de AH nodig om klanten te trekken?

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Hierbij de reactie van de organisator:
Allereerst mijn excuses voor het late antwoord. Vanwege drukte in de mailbox ben ik er niet eerder aan toegekomen om je e-mail te beantwoorden.

Heel begrijpelijk dat je hierover contact opneemt.

Wat betreft het uitzoeken van de kaart mogen deelnemende restaurants zelf bepalen of zij een speciaal AH keuzemenu aanbieden of u à la carte laten kiezen. Dit staat ook in de voorwaarden vermeld dus het kan voorkomen dat je niet alles van de kaart mag uitkiezen.

Wat betreft de prijs van het menu zijn restaurateurs zelf verantwoordelijk voor het vaststellen van de hoogte van de menuprijs. Het is echter niet de bedoeling dat de prijs die je voor het actiemenu betaalt gedurende de actie wordt verhoogd. Ik geef deze klacht door aan de accountmanager van het restaurant die contact op zal nemen met de restauranteigenaar.

IENS kan verder helaas weinig voor je betekenen. Ik raad je aan om je klacht ook kenbaar te maken aan het restaurant. Eventueel kun je een recensie schrijven door op deze link te klikken en zo je bevindingen delen met gebruikers van iens.nl.

sjohie

Het was gisteren mooi weer, dus blokje gaan fietsen, en onderweg een hapje eten bij een restaurant wat ik thuis had uitgezocht. Ik zag dat ze meededen aan deze actie, dus volle kaart in de kontzak, en fietsen maar. Daar wilden ze niks mee doen, omdat ik niet online had gereserveerd. Ok goed, da's fair, want het is een voorwaarde van de actie. Toen ik vroeg of het ging werken als ik op mijn smartphone ter plekke nog even online zou reserveren, was het ook nee, want ze hadden maar een aantal tafels voor deze actie gereserveerd. Ok kan, maar dat zei ze in een zaak die binnen op 1 tafel na leeg was, en met om ~19.00 ook nog aardig wat lege plekken op het terras. :shock:

Maar goed, desondanks lekker gegeten bij ze.

SnoepDropje

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

Ik ben net als vorig jaar erg tevreden over de actie.
Elk restaurant bepaald zijn eigen menu.
Bij de één kun je dus gewoon alles kiezen en bij de ander van een speciale kaart of alleen vees/vis/vega.

Wij hadden laatst wel een redelijk geprijsd restaurant waar volgens de site maar één € teken bijstond.
Het lekkere eten maakte het echt wel goed.

mwssanders

Ongelezen bericht door mwssanders »

Helaas zijn er nu ook weer restaurants die menen gebruik te mogen maken van deze actie, maar er niet voor willen betalen. Voor elke reservering dient het deelnemende restaurant een bedrag af te dragen aan IENS. Daarvoor sluiten ze een overeenkomst. Om dit te omzeilen plaatsen restaurants de mogelijkheid om gebruik te maken van deze actie op hun eigen site. Voor de consument maakt het natuurlijk niet uit, maar het is de nekslag voor de restaurants die zich keurig aan de regels houden.
Vanuit Iens is er reeds wekelijks (de afgelopen 2 maanden) een klacht daarover neergelegd bij het hoofdkantoor van de AH. Deze reageren daar achter niet op. Na 2 maanden heeft Iens zich er bij neergelegd en teruggekoppeld dat de aansprakelijkheid toch echt bij AH ligt.
Als restaurateur is dit natuurlijk oneerlijke concurrentie en dient zich er maar bij neer te leggen.
Jammer dat ook deze actie op die manier om zeep wordt geholpen.

JHBonarius

Ongelezen bericht door JHBonarius »

Ik heb dat nu ook meegemaakt. Restaurant berekent ineens bij reserveren via IENS 2 euro pp extra in rekening! 'Als we direct hadden gereserveerd, hadden we geen extra kosten gehad.'...

Sowieso liggen de volle bonnen dit jaar bij ons niets te doen. Minder restaurants doen mee, en degene die meedoen lijken 'speciale'(c.q. verhoogde) prijzen te hebben. Laatst waren we ondanks een sober diner meer dan 50 euro kwijt voor 2 personen bij één van de goedkoopste opties (in Hilversum). Dat vind ik geen actieprijzen, maar normale prijzen. Dat was vorige keer bij de AH actie echt niet zo. Dit voelt nu eigenlijk meer als misleiding.

Ik lees dat restaurants het moeilijk hebben, maar als ik mij misleid voel, heb ik juist de neiging nog minder vaak uit eten te gaan.

mr. Felix

Ongelezen bericht door mr. Felix »

‘There ain't no such thing as a free lunch’, zoals de Amerikanen zeggen. Albert Heijn, niet bepaald de goedkoopste grootgrutter, lokt, in collaboratie met Iens, zijn klanten met een mooie spaaractie. Vervolgens betaalt de restaurateur €2,= per stoel aan Iens voor de reservering en moet daarna maar kijken hoe de kosten tegen de opbrengst opwegen. Kennelijk is dat laatste niet al te eenvoudig. En de consument (klant van AH), wordt met zijn zegelboekje meewarig behandeld als derderangs gast die op een koopje uit is en naar alle waarschijnlijkheid toch nooit meer terugkomt als hij het volle pond moet betalen. Ik wil in januari reserveren bij Flo’s in Maastricht. Dat gaat niet via de AH-site: alles bezet. Op de site van Flo gaat dat wel. Plek zat. Desgevraagd verklaard Flo dat ze 10 tot 15 couverts open houden voor zegel-gasten, de rest voor gewone gasten. Ik, consument, ben teleurgesteld en ga niet meer naar Flo. Dat vind ik jammer, maar ik heb zo mijn principes. AH en Iens (voor miljoenen verkocht aan Tripadvisor) varen er wel bij en de restaurateur en de gast zijn de dupe. Nadat AH zijn leveranciers, met name de boeren, in de tang heeft genomen, zoeken ze nieuwe winstpakkertjes. Hamsteren!

Gesloten