LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amac reseller

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Eduardrasta
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:38

Amac reseller

Ongelezen bericht door Eduardrasta »

Mijn iPad mini (twv 299,-) is gevallen en nu zit er een barst in het glas.
Hij werkt nog prima

Ik naar Amac winkel deze stuurt deze op onderzoekskosten 47,50
Omdat ik er voor verzekerd ben via mijn inboedel verzekering zou men
een vervangende willen meegeven voor 275,- euro

De oude ipad mini die nog prima werkt krijg ik dan niet terug

Dit is toch pure oplichting naar de verzekering toe ?
Kan dit zomaar ?
Amac verdient er dubbel aan 1 ze verkopen mij een vervangend model
En de oude kunnen ze zelf goedkoop repareren en ook weer verkopen

En waarom geven ze de kapotte ipad niet terug ?

Ben ik de enige die dit vreemd vind ??

Benieuwd naar de reacties

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Amac reseller

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U hoeft geen vervangend toestel te nemen, de oude laten repareren.
En wat zei de winkel op u vraag, waarom u het toestel niet terug krijgt.
Met een barst in mijn voorruit, wil de verzekering, dat ik naar Carglass ga, terwijl er veel goedkoperen bedrijven zijn.
Daar komt het spreekwoord vandaan "geld over de balk........."

manonnn2
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2011 21:47

Re: Amac reseller

Ongelezen bericht door manonnn2 »

Ik heb het zelfde probleem, mijn ipad was kapot door val-schade, via mijn inboedelverzekering deze naar een bedrijf verstuurd die erachter kwamen dat het moederbord beschadigd is. Ik krijg het volledige bedrag vergoed zodat ik een nieuwe Ipad kan aanschaffen, echter krijg ik mijn kapotte ipad niet meer terug van het bedrijf omdat ze dat met mijn verzekering hebben afgesproken, hierdoor hoeft mijn verzekering geen onderzoekskosten te betalen. Mag dit zo maar???? Ik wil namelijk mijn oude ipad terug..

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Amac reseller

Ongelezen bericht door kokka »

manonnn2 schreef:Ik heb het zelfde probleem, mijn ipad was kapot door val-schade, via mijn inboedelverzekering deze naar een bedrijf verstuurd die erachter kwamen dat het moederbord beschadigd is. Ik krijg het volledige bedrag vergoed zodat ik een nieuwe Ipad kan aanschaffen, echter krijg ik mijn kapotte ipad niet meer terug van het bedrijf omdat ze dat met mijn verzekering hebben afgesproken, hierdoor hoeft mijn verzekering geen onderzoekskosten te betalen. Mag dit zo maar???? Ik wil namelijk mijn oude ipad terug..
op het moment dat de verzekering uitkeert is de ipad in principe van hun, als jij de ipad nog zou kunnen gebruiken( op welke manier dan ook) heeft hij blijkbaar nog waarde. dan zou de verzekering minder uit hoeven te keren.

Das stug
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2014 21:30

Re: Amac reseller

Ongelezen bericht door Das stug »

Deze handelswijze hanteert AMAC nog steeds. Ik heb een kapotte ipad 3 aangeboden ter reparatie. In de winkel krijg je een mooi verhaal voorgespiegeld. Maar vanuit het reparatiecentrum krijg je vervolgens direct een afwijzing. Omdat een hoekje licht is ingedeukt. Dat zien ze in de winkel natuurlijk ook wel, maar dan doen ze net alsof het niet uitmaakt. Volgens krijg je 42.50 euro onderzoekskosten. Enig onderzoek verrichten ze niet voor dat geld. Ook krijg je bij de afwijzing een aanbod voor een 'vervangend product'. Dat is echter pure oplichting, want dat bleek achteraf gewoon een gerepareerde tweedehands. Daar heb ik echter wel 336 euro voor betaald. Dat 'vervangende product' is standaard werkwijze van Apple. De mooie term is 'refurbished'. Zeg maar troep. Die 'refurbished' ipad is binnen 1 week weer stukgegaan (!). Weer problemen met de accu, ipad was ditmaal onbeschadigd. Zelfde verhaal. Amac rekent weer direct 42.50 euro onderzoekskosten, en vroeg ditmaal 350 euro voor een 'vervangend product'. Ik ervaar dit als pure oplichterij en is kennelijk een structurele werkwijze van Amac. Apple geeft telefonisch niet thuis, ondanks dat ze als fabrikant aansprakelijk zijn, termeer daar Amac een 'Premium reseller' is. Ik laat het er natuurlijk niet bij zitten. Tip: ga niet akkoord met onderzoekskosten, dan kom je nooit meer bij ze weg.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Amac reseller

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Apple staat hier buiten. Je doet zaken met Amac.

Gesloten