Valt wel mee. Ik kon die jas in 2 filialen in mijn maat halen. In ééntje hadden ze er zelfs 2. Dus éénmaal raden naar welk filiaal ik ging.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
-
- Berichten: 32555
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Dit is zeker waar.
Ook een koning dient zich fatsoenlijk te dragen en gewoon aan geldende regels te houden. Dat vergeten sommige klanten wel eens.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Het gaat hier niet over de MM. Overigens zijn de regels bij MM ondertussen ook flink aangescherpt en krijg je daar ook niet zo makkelijk meer 100% van je aankoopbedrag terug. Zodra een verpakking open is geweest moet je al betalen.jonis schreef: ↑06 jan 2019 10:40Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
NeoDutchio schreef: ↑06 jan 2019 11:29
Het gaat hier niet over de MM. Overigens zijn de regels bij MM ondertussen ook flink aangescherpt en krijg je daar ook niet zo makkelijk meer 100% van je aankoopbedrag terug. Zodra een verpakking open is geweest moet je al betalen.
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.
Hou je aan de voorwaarden en kijk wat mogelijk is.Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Dat MMarkt intussen de regels heeft aangepast:
Zo kun je games dan bijv niet retourneren als ze geopend zijn geweest....of bijv fotoboekenAls ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Ik gaf al aan "MM met 14 dagen laagste prijsgarantie"...dat hebben ze niet meer icm geld terug.
Prijzen zijn tegenwoordig daar flexibel en kunnen zelfs gedurende de dag veranderen.
Maar retourneren kan nog altijd volgens voorwaarden; ook bij de Bijenkorf.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Dat "gewoon terug geven enz" valt wel tegen, bepaald niet elke winkel doet dat, kijk vooraf of die optie er wel of niet is en op welke voorwaarden. Maar als het zo "gewoon" is, dan moeten de klanten als het duurder wordt binnen een bepaalde periode wel komen bij betalen, dat is dan toch wel zo eerlijk. Of moeten de klanten zich afvragen of ze het 1echt wel willen hebben, spijt komt zo vaak. Zeker met webshops denk ik dat de porto en verpakking goud kost, alleen al voor de retouren.jonis schreef: ↑06 jan 2019 10:40Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
Nu lijkt het dat de winkelier bij de gratie iets mag en kan verkopen en dat de klant alle rechten heeft (zelfs bij reparaties, die mogen dan ook weer niet) ....... Ik heb 30 jaar achter de toonbank gestaan en veel meegemaakt, maar de komst van internet en de voorwaarden daar tov de stenen winkels zeker anders zijn.
De klanten, die "als 't effe kan" alles beneden inkoop zouden willen kopen bepalen de verkoopprijs niet, dat doet de winkel/webshop. Kennelijk maakt het de klanten niet meer uit of zij de derde of tiende koper zijn, de artikelen lijken nieuw .........
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Ik voorzie dat er voor elke verkoop, al is het een artikel van één euro, een notariële akte moet komen met de voorwaarden o.a. als het goedkoper wordt binnen een bepaalde termijn de klant geld terug krijgt, maar ook als het duurder wordt binnen een bepaalde termijn de kant verplicht moet bijbetalen. Is dit de toekomst?
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Eerder dat al die gunsten gewoon gaan verdwijnen. Koop = koop zoals het ook hoort.mahadma schreef: ↑06 jan 2019 12:58Ik voorzie dat er voor elke verkoop, al is het een artikel van één euro, een notariële akte moet komen met de voorwaarden o.a. als het goedkoper wordt binnen een bepaalde termijn de klant geld terug krijgt, maar ook als het duurder wordt binnen een bepaalde termijn de kant verplicht moet bijbetalen. Is dit de toekomst?
mahadma
vindt dit leuk
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Dat was alleen niet het voorstel van Bob, en dus evenmin hetgeen waar ik op reageerde.alfatrion schreef: ↑05 jan 2019 16:17Als je hem mag retourneren dan kun je kun je dat natuurlijk doen en de volgende de dag dezelfde jas weer kopen. Of ze daar intrappen is niet relevant.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Elke winkel mag en kan zelf voorwaarden bepalen. Dus wat bij de ene winkel geldt, geldt echt niet bij een andere ook zo. Er zijn zat winkels te vinden waar niets geruild mag worden of waar je een tegoedbon terug krijgt.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
jonis schreef: ↑
06 jan 2019 12:06
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.
Noem is een paar winkels ,en dan bedoel ik geen grote winkels.
Koop is koop. maar als je wilt kan ik wel een paar voorbeelden geven wat klanten verzinnen.
06 jan 2019 12:06
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.
Noem is een paar winkels ,en dan bedoel ik geen grote winkels.
Koop is koop. maar als je wilt kan ik wel een paar voorbeelden geven wat klanten verzinnen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Wat is er mis met contant? Goed voor de werkgelegenheid van de geldtransport bedrijven.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Juist niet, het is essentieel. Er zit een levensgroot verschil tussen mogen ruilen en mogen retourneren. In het eerste geval werkt het trucje natuurlijk niet (en daar ging het hier over), als je ruilen verandert in retourneren werkt het natuurlijk wel. Mits de jas er dan nog is in de juiste maat. Maar goed, het ging over ruilen, niet over retourneren.
moederslink
vindt dit leuk
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Zullen de werknemers van Secur Cash blij mee zijn.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Ja goed; de slagroomtaart bij je bakker op de hoek hoef je ook niet te proberen.
Mijn vrouw is zelfs nog na een 15 KM veldwandeling de nieuwe Lowa's nog gaan terugbrengen naar de vrijbuiter; dat vond ik eigenlijk zelfs nog te ver gaan. Maar werd gewoon geaccepteerd.
Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting
Is kopen in uw ogen dan ook ruilen? Geld tegen goederen?