Een mooi stukje gevonden over garantie:
http://www.nu.nl/economie/2225755/winke ... antie.html
Daar staat precies vermeld hoe het e.e.a. in mekaar zit en werkt. En niet anders dus, zoals sommige zeggen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lamp besteld - kapot ontvangen
-
- Berichten: 32329
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Mag ik even aandacht?
Deze discussie is al in zoveel topics gevoerd, de argumenten blijven hetzelfde. Wordt het niet eens tijd om er een eind aan te breien?
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Die bedoelde ik ook met bepaalde figuren Misschien dat hij dan wat minder hoog van de toren gaat blazen.Lijkt mij voor BBCS een interessant artikel om even GOED te lezen.
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Leveranciers bepalen niet hoe er getekend moet worden. Dat doen de transporteurs. Deze kennen geen tekenen voor goed ontvangst.Klopt, maar de diverse leveranciers geven aan dat je tekent voor goede ontvangst als je het pakketje ontvangt.
Maar dat wist je al...
Hier lieg je dus aantoonbaar.Dan wilt dat zeggen dat je accoord gaat met het pakketje en dat je de toestand waarin de inhoud van het pakketje accepteert.
En als de leverancier aangeeft dat je tekent voor goede ontvangst, dan wilt dat zeggen dat je het pakketje schadevrij ontvangen hebt.
Weer een leugen !De voorwaarden die de transporteur hieraan stelt, of dat de transporteur aangeeft dat je alleen tekent voor ontvangst en niet dat je tekent voor goede ontvangst, is van geen belang.
En weer gebruik je deze term die niet bestaat.De reden waarom je moet tekenen voor goede ontvangst?
Daarmee misleid je doelbewust mensen. Schandalig vind ik dat !
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Vaak neem je een pakket aan en ziet het er keurig ongeschonden uit. Eventueel teken je voor ontvangst. (Ik heb dit zelf nooit hoeven doen, maar wie weet ben ik wel een uitzondering op de regel )
Wanneer je het openmaakt en je lamp komt er in stukken uit of werkt op de een of andere manier niet naar behoren dan neem je contact op met de winkelier. Zij hebben namelijk een overeenkomst met de transporteur en kunnen eventuele schade bij hen verhalen nadat ze de klant een nieuw, deugdelijk product geleverd hebben. Zo simpel zit het leven in elkaar.
Die zaak van de TS is blijkbaar gewoon een rotwinkel die geen zin heeft in gesteggel met zijn transporteur en ook niet de klant tegemoed wil komen met een nieuwe lamp.
Blijkbaar heeft service een lage prioriteit bij hen.
Wanneer je het openmaakt en je lamp komt er in stukken uit of werkt op de een of andere manier niet naar behoren dan neem je contact op met de winkelier. Zij hebben namelijk een overeenkomst met de transporteur en kunnen eventuele schade bij hen verhalen nadat ze de klant een nieuw, deugdelijk product geleverd hebben. Zo simpel zit het leven in elkaar.
Die zaak van de TS is blijkbaar gewoon een rotwinkel die geen zin heeft in gesteggel met zijn transporteur en ook niet de klant tegemoed wil komen met een nieuwe lamp.
Blijkbaar heeft service een lage prioriteit bij hen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 apr 2010 16:22
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Ik heb inmiddels de firma De Boer uit Sneek onderstaand mailtje geschreven.
Geachte Heer De Boer,
Graag wil ik u wijzen op de discussie die momenteel loopt bij TROS-Radar over de kapotte lamp welke u mij stuurde:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=80859
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Jan Langenberg
Amsterdam
Geachte Heer De Boer,
Graag wil ik u wijzen op de discussie die momenteel loopt bij TROS-Radar over de kapotte lamp welke u mij stuurde:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=80859
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Jan Langenberg
Amsterdam
Re: Lamp besteld - kapot ontvangen
Wij sluiten deze discussie.