Nou, je hebt vrijwillig een TV gekocht bij de MediamarktJanTinusPlukvet schreef:
'ik ben toch niet gek???'
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt Perikelen
Re: Mediamarkt Perikelen
Re: Mediamarkt Perikelen
Sterker nog, de meeste TV's zijn uitermate onvriendelijk ontworpen voor als je ze aan de wand wilt bevestigen. De enige juiste plek voor connectoren in dat geval is een de onderkant, zodat je de stekkers er recht van onder (in het midden, zodat je nog netjes een kabelgoot kunt monteren onder de TV) in kunt steken. Helaas zijn er maar weinig TV's die zo ontworpen zijn.sjohie schreef:
Waarom zou dat precies "moeten" vraag ik me dan af? Daar zijn geen wettelijke regels voor, en ook niet iedere koper plaatst een TV aan de wand. Als een fabrikant de TV zo ontwerpt dat het kan, is het mooi meegenomen en in zekere zin klantvriendelijk, maar meer ook niet.
Oftewel: let op de plek van de connectoren als je de TV aan de wand wilt monteren.
Re: Mediamarkt Perikelen
Kan je dan niet bepalen hoelang het kabeltje moet zijn.Als ik de tv mét kabel eraan aan de muur had gehangen was het zéker stuk gegaan, aangezien ik dan problemen had gekregen met de lengte van het kabeltje.
Nogmaals het is misschien bij jouw muurbeugel zo, dat je er achteraf nog bijkomt om de kabels in te pluggen, maar ik heb helaas andere ervaring, zonder dat er iets stuk is, als ik iets wil verwijderen of bij pluggen.
Welk merk muurbeugel heb je trouwens gebruikt?
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Mediamarkt Perikelen
Wat voor geweld kun je maken bij het uittrekken van een coaxplugje? Zelfs al zou ik deze met een bepaalde snelheid (hoog of laag) eruit trekken, dan nog moet de aansluiting blijven zitten.snuffel1 schreef:Elke moderne lcd tv is geschikt om aan de muur te hangen, met de nodige kennis uiteraard. Een paar dingen snap ik echter niet de coax aansluiting breekt spontaan af en met de klep van de CI+ kaart gebeurt het zelfde. Nu is het zo dat de coax aansluiting vast aan de tuner is gesoldeerd en zonder geweld niet loskomt,
U kunt van mij op aan dat er geen geweld is gebruikt in de zin van onvoorzichtig gedrag.
Geweld gebruiken met nieuw gekochte spullen vind ik wat onwaarschijnlijk. heb ik trouwens als verkoper vroeger ook zelden of nooit meegemaakt. ik kan me het niet herinneren ooit meegemaakt te hebben. In de regel zijn mensen zéér zuinig/voorzichtig met duurdere aankopen.
Het aansluitinkje kan natuurlijk ook gewoon slecht gesoldeerd zijn aan de tuner. Bijvoorbeeld 2 soldeerpuntjes i.p.v. 4 of zoiets.
Ik kan dat niet beoordelen, daarvoor moet de tv eerst open gemaakt worden.
Zoals gesteld ben ik mogelijk onvoorzichtig geweest. Toch ben ik van mening dat het afsluitlipje kennelijk verder ingedrukt kan worden dan de bedoeling was, dan wel dat het plastic 'te bros' is.snuffel1 schreef:de klep van de CI+ kaart klapt naar binnen bij aansluiten en bij verwijderen van de kaart sluit de klep de poort weer af, zonder geweld te gebruiken breekt de klep ook niet af.
Zoals in het eerste bericht al gesteld: Om twijfel weg te nemen heb ik de schuld in de winkel al op me genomen v.w.b. het CI klepje.
En nogmaals: Had de tv niet meer terug in de doos gehoeven, had ik ook niet aan het CI slot hoeven komen. het is een beetje de wet van Murphy situatie geweest: als eenmaal iets verkeerd gaat, gaat alles verkeerd.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Mediamarkt Perikelen
het kabeltje is lang genoeg. ik heb ca 20-25cm over als de boel eenmaal gemonteerd is.nevermind schreef: Kan je dan niet bepalen hoelang het kabeltje moet zijn.
Zoals al eerder geschreven is elke situatie anders.
Mijn tv hangt niet aan de muur, maar aan een houten plaat die in een ouderwets marmeren schouw zit. De tv hangt dus ook niet zo hoog als bij de meesten. de onderkant van de tv hangt op ca. 40cm hoogte.
De kabel loopt achter de plaat langs. op het moment van instellen stond de tv op de vloer. Vervolgens kabel achterlangs, door een gat in de plaat. De kabel heeft meer dan genoeg lengte dan.en de tv aan de plaat bevestigen.
De vorige tv hing op precies dezelfde wijze, maar dan met een andere beugel (Was een Philips en daar kunnen geen standaard beugels op)
Het betreft een beugel aangeraden door de verkoper die ook de tv verkocht heeft.nevermind schreef:Nogmaals het is misschien bij jouw muurbeugel zo, dat je er achteraf nog bijkomt om de kabels in te pluggen, Welk merk muurbeugel heb je trouwens gebruikt?
De beugel is zelfs iets uit te klappen aan de onderzijde, júist met de bedoeling om er achter nog bij te kunnen.
Je trekt 2 vergrendelingkoordjes uit, kantelt de tv iets (ca 15graden) en dan klappen er twee nokken uit die de beugel met tv op die 15 graden houdt. Zo heb je handen vrij om kabels aan te sluiten en juist dat is erg handig! .
na aansluiten kan je de nokken induwen en de tv weer plat tegen de muur aan hangen.
Overigens zit het probleem niet in de beugel. Die had ik in een mum van tijd goed hangen.
Meer info over de beugel:
http://www.sanus.com/us/en/products/vis ... mount/ML11
Helaas laten ze niet zien dat de beugel iets gekanteld kan worden. de koordjes zie je wel heel goed zitten.
Re: Mediamarkt Perikelen
Ik denk dat ik het nu iets beter snap. In eerste instantie schrijf je dat je de de antenneaansluiting van de tv zelf mee trok, maar naar wat ik later lees denk ik dat je alleen het middelste pinnetje van de coaxaansluiting van je TV er uitgetrokken hebt. Kan gebeuren. Is mij ook wel eens gebeurt, maar dan bij een kabeltje. Dat een lipje afbreekt kan ook, maar je moet je ook wel in de positie van de verkoper kunnen verplaatsen. Die ziet jou aankomen met twee problemen veroortzaakt door breuk. Logisch dan toch dat hij voor de zekerheid gebruik maakt van zijn recht het te laten repareren? Ik zou dan ook mijn twijfels hebben hoe je verder met die TV omgesprongen bent.JanTinusPlukvet schreef: Wat voor geweld kun je maken bij het uittrekken van een coaxplugje? Zelfs al zou ik deze met een bepaalde snelheid (hoog of laag) eruit trekken, dan nog moet de aansluiting blijven zitten.
U kunt van mij op aan dat er geen geweld is gebruikt in de zin van onvoorzichtig gedrag.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Mediamarkt Perikelen
Dank Barman
Overigens is niet het middelste pinnetje uit de tv gekomen, maar het hele antennedeel die, zoals snuffel al zegt, op de tv tuner zit.
Ik vermoed dus echt een slechte soldering tussen aansluiting en tuner.
Op zich is dat niets vreemds, een matige/slechte soldering komt wel vaker voor en in allerlei apparatuur. Alleen heb ik dat nog nooit meegemaakt op/met een tv en de Mediamarkt medewerkers dus ook niet.
Voor wat betreft het klepje heb ik al meermaals geschreven dat ik direct al bij de servicebalie aangegeven heb dat ik hierop wel kosten kan verwachten en wil betalen.
Blijft er dus 1 probleem over: de antenne aansluiting.
Overigens is dat CI moduletje volgens mij nog wel te gebruiken. Het is alleen een vergrendeling. De module kan er ook wel in zonder die vergrendeling. ik heb niet het idee dat het er dan spontaan uit zou vallen. Het klipje dient alleen als extra vergrendeling heb ik het idee. Dat heb ik niet meer kunnen testen aangezien ik zowiezo geen beeld heb zonder antenne aansluiting.
Overigens is niet het middelste pinnetje uit de tv gekomen, maar het hele antennedeel die, zoals snuffel al zegt, op de tv tuner zit.
Ik vermoed dus echt een slechte soldering tussen aansluiting en tuner.
Op zich is dat niets vreemds, een matige/slechte soldering komt wel vaker voor en in allerlei apparatuur. Alleen heb ik dat nog nooit meegemaakt op/met een tv en de Mediamarkt medewerkers dus ook niet.
Voor wat betreft het klepje heb ik al meermaals geschreven dat ik direct al bij de servicebalie aangegeven heb dat ik hierop wel kosten kan verwachten en wil betalen.
Blijft er dus 1 probleem over: de antenne aansluiting.
Overigens is dat CI moduletje volgens mij nog wel te gebruiken. Het is alleen een vergrendeling. De module kan er ook wel in zonder die vergrendeling. ik heb niet het idee dat het er dan spontaan uit zou vallen. Het klipje dient alleen als extra vergrendeling heb ik het idee. Dat heb ik niet meer kunnen testen aangezien ik zowiezo geen beeld heb zonder antenne aansluiting.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Mediamarkt Perikelen
De tv is retour! 12 dagen weg geweest dus zeer vlotte afhandeling!
Samsung heeft de tv onder garantie hersteld.
Er zit een compleet nieuw moederbord in. (dacht dat alleen pc's moederborden had een, maar tegenwoordig hebben tv's dat ook kennelijk)
Ik heb, net zoals de 1e keer, de zenders e.d. eerst ingesteld zodat ik zeker wist dat alles goed werkte. Vervolgens heb ik, met nu NOG meer voorzichtigheid de tv in de beugels gehangen en het staat prima de luxe zo!
Mooi beeld en zeker voor een zeer platte tv een behoorlijk geluid.
Overweldigend veel mogelijkheden door de (draadloze) wifi mogelijkheden.
Heerlijk zitten spelen met het 'smart' gedeelte en mijn Samsung telefoon. handig hoor, foto's direkt vanaf je telefoon op de tv laten zien! Ook erg handig als je de tv aansluit op je hifi dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt voor bijv. volume.
Heb ook al een app gevonden dat ik de tv met de smartphone kan bedienen.
Morgen maar eens verder uitvogelen.
Samsung bedankt!
Samsung heeft de tv onder garantie hersteld.
Er zit een compleet nieuw moederbord in. (dacht dat alleen pc's moederborden had een, maar tegenwoordig hebben tv's dat ook kennelijk)
Ik heb, net zoals de 1e keer, de zenders e.d. eerst ingesteld zodat ik zeker wist dat alles goed werkte. Vervolgens heb ik, met nu NOG meer voorzichtigheid de tv in de beugels gehangen en het staat prima de luxe zo!
Mooi beeld en zeker voor een zeer platte tv een behoorlijk geluid.
Overweldigend veel mogelijkheden door de (draadloze) wifi mogelijkheden.
Heerlijk zitten spelen met het 'smart' gedeelte en mijn Samsung telefoon. handig hoor, foto's direkt vanaf je telefoon op de tv laten zien! Ook erg handig als je de tv aansluit op je hifi dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt voor bijv. volume.
Heb ook al een app gevonden dat ik de tv met de smartphone kan bedienen.
Morgen maar eens verder uitvogelen.
Samsung bedankt!
Re: Mediamarkt Perikelen
Fijn voor u dat het zo snel en goed is opgelost.
Ik hoor u genieten van de tv.
Ik hoor u genieten van de tv.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Mediamarkt Perikelen
@jtvJanTinusPlukvet schreef:De tv is retour! 12 dagen weg geweest dus zeer vlotte afhandeling!
Samsung heeft de tv onder garantie hersteld.
Er zit een compleet nieuw moederbord in. (dacht dat alleen pc's moederborden had een, maar tegenwoordig hebben tv's dat ook kennelijk)
Ik heb, net zoals de 1e keer, de zenders e.d. eerst ingesteld zodat ik zeker wist dat alles goed werkte. Vervolgens heb ik, met nu NOG meer voorzichtigheid de tv in de beugels gehangen en het staat prima de luxe zo!
Mooi beeld en zeker voor een zeer platte tv een behoorlijk geluid.
Overweldigend veel mogelijkheden door de (draadloze) wifi mogelijkheden.
Heerlijk zitten spelen met het 'smart' gedeelte en mijn Samsung telefoon. handig hoor, foto's direkt vanaf je telefoon op de tv laten zien! Ook erg handig als je de tv aansluit op je hifi dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt voor bijv. volume.
Heb ook al een app gevonden dat ik de tv met de smartphone kan bedienen.
Morgen maar eens verder uitvogelen.
Samsung bedankt!
Er is zoveel mogelijk,skypen bv? Ik doe het vaak met man al hij buitenlnd is...tv geeft automatisch aan,klein veldje...men rozemarijn roept u op...ok klikken of...wegklikken,top
Zoveel mogelijkheden,helemaal met idd tv,telefoon,en als je bv tablet ou hebben..galaxy
Geniet ervan en veel plezier....eindelijk..
Re: Mediamarkt Perikelen
T.S. doet nu wel zo positief maar hij had geen probleem met Samsung maar met de handelswijze van de Mediamarkt.
Wil die positieve reactie nu zeggen dat hij, achteraf bekeken, de handelswijze van de Mediamarkt wel goed vindt?
Wil die positieve reactie nu zeggen dat hij, achteraf bekeken, de handelswijze van de Mediamarkt wel goed vindt?
Re: Mediamarkt Perikelen
Moedt schreef:T.S. doet nu wel zo positief maar hij had geen probleem met Samsung maar met de handelswijze van de Mediamarkt.
Wil die positieve reactie nu zeggen dat hij, achteraf bekeken, de handelswijze van de Mediamarkt wel goed vindt?
Met de handelswijze van MM is/was niets mis.
TS heeft zelf de beschadigingen aangebracht, dus eigen fout.
Of het nu coulance van Samsung was, of dat men gezien heeft, dat het stekkertje niet goed afgewerkt was, maakt nu niets meer uit.
TS is geholpen, dat is toch de hoofdzaak.
Re: Mediamarkt Perikelen
nevermind schreef:Moedt schreef:T.S. doet nu wel zo positief maar hij had geen probleem met Samsung maar met de handelswijze van de Mediamarkt.
Wil die positieve reactie nu zeggen dat hij, achteraf bekeken, de handelswijze van de Mediamarkt wel goed vindt?
Met de handelswijze van MM is/was niets mis.
TS heeft zelf de beschadigingen aangebracht, dus eigen fout.
Of het nu coulance van Samsung was, of dat men gezien heeft, dat het stekkertje niet goed afgewerkt was, maakt nu niets meer uit.
TS is geholpen, dat is toch de hoofdzaak.
Nou ja, hij bedankt Samsung en hij zou ook de Media Markt kunnen bedanken omdat het zo snel is opgelost.
Dit topic heeft namelijk als titel Mediamarkt perikelen.
Re: Mediamarkt Perikelen
Omdat ze het direct hebben opgestuurd en niet een week in het filiaal hebben laten liggen?Moedt schreef: Nou ja, hij bedankt Samsung en hij zou ook de Media Markt kunnen bedanken omdat het zo snel is opgelost.
Re: Mediamarkt Perikelen
T.S. zegt: De tv is retour! 12 dagen weg geweest dus zeer vlotte afhandeling!Barman schreef:Omdat ze het direct hebben opgestuurd en niet een week in het filiaal hebben laten liggen?Moedt schreef: Nou ja, hij bedankt Samsung en hij zou ook de Media Markt kunnen bedanken omdat het zo snel is opgelost.
Dus kennelijk heeft de Media Markt precies gedaan wat ze beloven in hun voorwaarden en daarom snap ik niet dat T.S. nu ineens zo blij is met Samsung terwijl hij dat merk eerst afkraakte omdat alles wat hij aanraakte zomaar afbrak.
Maar nu hij kosteloos ( ja ja, ondanks zijn eigen sloopwerkzaamheden waarvoor hij verwachte te moeten betalen) na 12 dagen een gerepareerde tv heeft is Samsung nu zijn grote vriend en de Media Markt de grote vijand terwijl die winkel gedaan heeft wat gedaan moet worden volgens de voorwaarden.
Dat vind ik vreemd want als je een topic start met een aantijging tegen de Media Markt dan moet je sportief genoeg zijn om toe te geven dat die winkel niets te verwijten is.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Mediamarkt Perikelen
De discussie 'sloopwerkzaamheden' laat ik in het midden. heb nu al meermaals uitgelegd hoe het is gegaan. Ben en blijf van mening dat dit een constructiefout was.
Mediamarkt heeft niets bijzonders gedaan, zij hebben niet gezorgd voor de vlotte afhandeling.
Zij hebben de doos alleen aan een pakketbezorger mee gegeven. Samsung, dat wil zeggen het bedrijf Selectro Service in Arnhem, heeft de daadwerkelijke afhandeling gedaan.
Als het aan Mediamarkt lag had ik pas volgende week een bericht gekregen dat de tv weer terug was d.m.v. een brief. Op maandag doet TNT post niet veel meer, dus had ik dat op zijn hoogst pas dinsdag vernomen. ik heb gewoon gebeld met de gedachte 'zal nog wel niet', maar de tv was die dag retour gekomen en dus kon ik 'm al ophalen.
Ophemelen van Samsung doe ik niet wat betreft het product, die doet zoals de specificaties aangeven.
Ik geef wel een pluim voor de technische afdeling van Samsung.
Mediamarkt heeft niets bijzonders gedaan, zij hebben niet gezorgd voor de vlotte afhandeling.
Zij hebben de doos alleen aan een pakketbezorger mee gegeven. Samsung, dat wil zeggen het bedrijf Selectro Service in Arnhem, heeft de daadwerkelijke afhandeling gedaan.
Als het aan Mediamarkt lag had ik pas volgende week een bericht gekregen dat de tv weer terug was d.m.v. een brief. Op maandag doet TNT post niet veel meer, dus had ik dat op zijn hoogst pas dinsdag vernomen. ik heb gewoon gebeld met de gedachte 'zal nog wel niet', maar de tv was die dag retour gekomen en dus kon ik 'm al ophalen.
Ophemelen van Samsung doe ik niet wat betreft het product, die doet zoals de specificaties aangeven.
Ik geef wel een pluim voor de technische afdeling van Samsung.